[VOLG] jong (5), groot paard bouwt geen bespiering op

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:53

Pfff wat een werk zit er in deze glimworm! Respect voor al jouw moeite!
Totaal of topic: ik zou haar graag eens onder het zadel zien. Puur uit nieuwsgierigheid.
Ik zie op de foto's nog steeds wel verschil tussen links en rechts bij het bekken. Er is mij door een osteopaat aangeraden om aan de hand ( om te beginnen), achterwaarts regelmatig mee te pakken, om het paard het bekken goed te leren kantelen en de lendenen te versterken.
Ik heb alleen jouw eigen Posts gelezen, dus excuus als dit evt achterhaald is.

Mungbean

Re: [VOLG] jong (5), groot paard bouwt geen bespiering op

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 08:58

Ze ziet er nu prima uit toch?

Ik denk dat het probleem voor een deel zit in die foto's van overtrainde en maximaal gevoerde hoogexplosieve piepjonge keuringspaarden.
Onbewust denkt men dat een paard daar aan dient te voldoen.
Terwijl iedereen ook weet dat een paard tot zijn 7e jaar gewoon nog niet af is.
Zolang een paard fit is en geen matte of zieke indruk maakt zou ik gewoon rustig de eindontwikkeling aankijken.
Helemaal bij grote paarden.

Hoe dan ook ziet je paard er nu super uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 09:06

Sommige paarden zijn gewoon laatbloeiers... Mijn ruin ook :) , kwestie van voldoende blijven voeren (maar dat doe je zo te lezen al) , gericht trainen maar ook de tijd nemen.

Dat heb ik met die van mij ook gedaan, hij is nu 6,5 jaar en in in 1,5 jaar van 1,62 naar 1,67 nog gegroeid en flink uitgezwaard.

[ITP] Santor wat wordt hij ontzettend gaaf!

Hier mooie vergelijking van mijn paard. Dus het komt met die van jou ook echt wel goed :) !

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:17

Yvank, hij is gaaf geworden zeg! Denk dat we inderdaad vaak al jong veel van de beessies willen. De mijne is dan wel niet mager, maar blijft kwakkelen, heeft blijkbaar ook zijn tijd nodig. maar het is zoooo moeilijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:21

Dankje :) ja tijd is het sleutelwoord met deze paarden :j

De mijne krijgt nu als eten dagelijks 1 kg basisbrok en een half schepje muesli met wat magnesium en als ik vind dat hij weer iets minder wordt dan bietenpulp bij. Maar ik heb ook lang gedacht ´nou hij wordt nooit mooi vol´-O-

Maar ze zolang het kan wel in training houden :) dat hoeft niet 6 x per week week. Maar zorg voor regelmaat want spieren zullen er toch wel opgetraind moeten worden :j

Komt allemaal wel goed!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 10:45

Ik heb ook een 5 jarige en die is af en toe gewoon zo stijf als een plank of reageert extreem gevoelig op bepaalde spiergroepen.
Dierenarts zegt dat het gewoon bij de groei hoort en inderdaad, als ik dan een paar weken niet echt iets vraag (beetje naar buiten e.d.) is het ineens weer over e maakt ze een grote stap vooruit.

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 14:37

ikkedus schreef:
Pfff wat een werk zit er in deze glimworm! Respect voor al jouw moeite!
Totaal of topic: ik zou haar graag eens onder het zadel zien. Puur uit nieuwsgierigheid.
Ik zie op de foto's nog steeds wel verschil tussen links en rechts bij het bekken. Er is mij door een osteopaat aangeraden om aan de hand ( om te beginnen), achterwaarts regelmatig mee te pakken, om het paard het bekken goed te leren kantelen en de lendenen te versterken.
Ik heb alleen jouw eigen Posts gelezen, dus excuus als dit evt achterhaald is.

Dit zijn ook oefeningen die ik vaak met haar doe. Ook rek en strek oefeningen met snoepjes en ze doet het allemaal heel goed en is hartstikke lenig. Ook doe ik de hoevenkrabberstretch met haar en heb ik een tijdje veel achterwaarts aan de hand gedaan om de reden die jij ook aangaf. Zelfs onder het zadel doet ze dat nu moeiteloos. Inmiddels lukt het haar om goed een L1 proefje te lopen en mocht ze weer een lintje mee naar huis nemen *\o/* *\o/* (rijvereniging is in de straat dus starten is zo ongeveer een thuiswedstrijd en doen we ook maar heel sporadisch). Ik hou jullie op de hoogte...

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:45

De opnames van voedingsstoffen kun je inderdaad niet zien bij een normaal bloedonderzoek,
daarvoor heb je toch echt een glucosetest nodig waarbij ze meerdere keren bloed trekken om de zoveel tijd(in 1 dag) en het paard via infuus stoffen krijgt toegediend om dit te testen.

Maar daar heb je al contact voor opgenomen met hem, voor uitleg hoe of wat.

Hopelijk komt er daar iets is uit, is kostelijker als een normaal bloedonderzoek en paard moet nuchter blijven gedurende 12u ervoor tot het onderzoek is afgerond.

Ze ziet er in ieder geval beter uit.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-15 14:54

Yvank, eens met de regelmaat, maar is wel lastig soms, zeker als ze er niet happy uitzien..

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-15 21:23

Laulau, vasten wil ik mijn paard niet aandoen gegeven het feit dat ze goed gereageerd heeft op de omeprazole. Tenzij het echt echt niet anders kan natuurlijk maar zo is de situatie momenteel (gelukkig) niet.

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-15 11:15

Ze ziet er goed uit!

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 20:16

Update 18

Ik kan bijna niet geloven hoe mij paard is veranderd sinds ze van de wei op stal is gegaan op 11 september. Ze is supermooi van kleur, echt een hele diepe donkere voskleur, ze is alert, ze reageert op dingen om haar heen, onder het zadel is ze voorwaarts, moet eerder wat terugrijden dan gas erbij. Aan de longe passageert ze vrolijk de ring door en trekt ze sprintjes, maakt zelfs af en toe een sprongetje. Jup, mijn merrie voelt zich kiplekker. Ook bespiering wordt beter. Dit kost natuurlijk tijd dus er zit nog veel werk in maar voor nu geeft ze aan dat ze schik heeft in wat we doen en op en top gezond is.

Het grote verschil zit hem in de rust en de goede kwaliteit ruwvoer die ze nu heeft denk ik. Ik geef haar nog steeds elke dag lifeforce en myoplast. Ik ga haar nog een bus myoplast geven na deze, dat zou dan de derde zijn en dan stop ik daarmee en krijgt ze alleen nog de lifeforce. Bij deze ook weer een kiekje :)

Afbeelding

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 20:19

Ze ziet er goed uit!Kijkt ook anders uit haar ogen!

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-15 21:04

Ziet er goed uit! Lifeforce is een duur supplement. Zijn er hier meer mensen bekend mee toevallig?

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-15 21:05

Op facebook kun je er veel over vinden. Is inderdaad erg duur.

ankie2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 07:29

Ze ziet er idd goed uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 07:32

DatBenIkNou schreef:
Ziet er goed uit! Lifeforce is een duur supplement. Zijn er hier meer mensen bekend mee toevallig?

Ik wel, bij mijn paard hielp het niets :n enige resultaat was bezoekje kliniek omdat zijn darmen helemaal van slag waren := komt er hier niet meer in dus.

Maar er zijn ook genoeg paarden waarbij het wel werkt :)

Chesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 07:42

Lifeforce: helaas heb ik er ook geen goede ervaringen mee. Mijn paard zijn darmen waren ook helemaal van slag.

@ Dromenlies: top ziet ze er uit knappie

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 07:55

TS: zou je eens wat standfoto's vanaf de zijkant kunnen maken?
Verder vind ik het heel goed dat je zo hard bezig bent voor je paard! +:)+

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:06

Zier er veel beter uit zeg Toch maar voor de myoplast gegaan? Heb er bij mijn paard heel veel profijt van gehad Spieren zatten er zo weer op na een blessure Heb in totaal 3 potten gevoerd

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:19

Myoplast bevat wel veel suikers? Worden ze niet 'heet' ervan? Paard is wegens beenwond tijd uit training geweest en we mogen nu weer gaan opbouwen.

dresjoepie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 08:37

DatBenIkNou schreef:
Myoplast bevat wel veel suikers? Worden ze niet 'heet' ervan? Paard is wegens beenwond tijd uit training geweest en we mogen nu weer gaan opbouwen.

Mijn merrie destijds niet iig je moet er wel bij trainen anders heeft het geen zin Dus zou het pas voeren als je weer redelijk aan het werk bent met hem Van bv 10 min drafwerk tijdens opbouwen bouw je geen spieren op dus kan de myo het ook niet versnellen/versterken

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 16:09

Ik ben nu halverwege mijn tweede pot. Ze wordt wel steeds heter maar ik vind die go juist fijn en aan de longe denkt ze af en toe dat ze een hengst is. Dan smelt ik wel voor haar, zo ontzettend knap is ze dan. Filmpje wat ik plaatste van het longeren is echt niet meer in overeenstemming met hoe ze nu loopt.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-15 16:14

DatBenIkNou schreef:

Ben een hele tijd op zoek geweest naar een variant zonder suikers. Heb nu net Pharmahorse Spirulina besteld, deze is zonder suikers en toevoegingen. Misschien ook wel een tip voor hier (en een stuk interessanter qua prijs haha).

DromenLies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-15 17:01

Ik ga iig niet meer wisselen nu het goed gaat in het kader van never change a winning team. Ben veel te blij met wat ik nu heb.