6 jarig paard atactisch zenuwprobleem oorzaak niet te vinden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Temeraire

Re: 6 jarig paard atactisch zenuwprobleem oorzaak niet te vinden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 22:00

Wat naar dat hij weer een terugval heeft.
Ik hoop mee op een wonder.

Heel veel sterkte.

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 22:34

Ik heb je updates gelezen en weet niet zo goed wat te zeggen. Het is best behoorlijk heftig en ik wens je ook heel veel sterkte.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 22:53

ts heel veel sterkte!Hoop dat ie weer verbetering laat zien maar lijkt me zo moeilijk voor je om nu te bedenken hoe je verder moet.

Almighty

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 23:11

Karoune: Ja paard klinkt als de mijne 3 jaar geleden en nu pas helemaal terug lijkt het van alles. En ik denk echt serieus hetzelfde als jij:) Ik liet mijn paard enten met dezelfde enting als jij. Daarna een paar dagen laten begon het tobben met mijn paard en mini. Dacht ik net dat het goed ging. jaar erna weer enten weer problemen maar nu erger. Ik heb nu om een andere entstof gevraagd en alleen nog maar Influenza geen Tetanus erbij in:) Dat is die jij noemt wel alles in een. Nu lijkt het beter te gaan met beiden en nog niets te merken aan mijn paarden tot nu toe! Hoop dat ik juiste weg gekozen heb en dat dat het geweest is. Maar het was op de zelfde leeftijd als jou paard. Mijn paard is nu 9 jaar en dit jaar lijkt het goed te gaan. Maar ik vier pas feest als ik 2 maanden verder ben met mijn paard na het enten.

Als het nu dit jaar weer gebeurd ga ik bij Den Hoek in Nederland vragen voor entingen> niet meer wat ik tot nu toe had.

Ga duimen dat je paard er boven op komt! Het kan lang duren..maar houdt hoop!! En homepaat heeft mijn paard enorm goed gedaan! Vraag anders eens bij Den Hoek Nederland of ze je advies kunnen geven na je entstof;) Zij schijnen dingen te hebben die helpen het sneller te verwerken door het lichaam. Ik zag dat pas dit jaar. En laat je paard massage geven zodat de spieren de verzuring weg kunnen werken sneller! het helpt je dier allemaal.

http://www.holistischdierenarts.nl/vaccinaties-paard/

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 08:18

Ik lees al vanaf het begin mee, maar wat er nu gebeurt, verschrikkelijk!
Heel veel sterkte! :(:)

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 08:28

Sterkte Ts! Dikke knuffel vanaf deze kant van het scherm

Emmett

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 09:22

Hoe is je paard de nacht nu doorgekomen?

Ik heb net de berichten gelezen en wat moet jij je zorgen maken. Je bent ook compleet overgeleverd aan deskundigen. En die weten het inderdaad ook niet altijd.

Ik hoop voor je dat hij beter zal worden!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 09:29

Denk aan jullie :(:)

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:10

Hoe is het vandaag gegaan Karoune?? ik hoop dat je een rustige goede dag gehad hebt.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 20:25

Ook wij hopen dat het voor jou en Shakiro een postieve dag is

Bora2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 21:48

Volg dit topic vanaf het begin in de wetenschap dat de zorg voor een ziek paard je zo intens in beslag kan nemen..... Maak me inmiddels behoorlijk zorgen nu het zo stil blijft.
Karoune, voor jou en je paardje heel veel goeds en ik denk aan je.

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 22:07

Sorry voor de late update maar buiten shakiro verzorgen heb ik zowat de hele tijd geslapen. Even krachten opdoen voor de komende week.

Shakiro was vandaag iets beter dwz stond wat stabieler dus de spuit heeft wel geholpen. Maar hij is zelf heel voorzichtig en we hebben hem niet meer zien liggen dat durft hij waaeschijnlijk niet. De staleigenaar is zo lief geweest de afgelopen 2 nachten om de paar uur gaan kijken. Ik hoop maar dat het nu vooruit gaat.

Bedankt voor alle lieve berichten doet goed.

Kostolany was je paard ook atactisch dan na de enting en hoe lang duurde dit? Ik ga zeker contact opnemen met den hoek maar ik weet natuurlijk niet zeker of het door de enting komt wist ik dat maar. Welke homeopaat heeft jou geholpen en welke medicatie heeft je paard nog meer gehad? Mag per pb.had hij ook problemem met mesten en plassen?

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:12

Super een goede staleigenaar petje af. Ook voor jou en kom op Shakiro er leven zoveel mensen mee hou vol.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:27

Bij mijn atactische paard hielp een eetlepel gemberpoeder per dag ook mee tegen de ontsteking. Hij werd er wel erg hengst van, maar het leek te helpen.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:34

Wat een zorgen , ik vind je echt een top eigenaresse en ik hoop van harte dat je paard er boven op mag komen . Zorg nog een beetje goed voor jezelf ook als dat een beetje kan .

Alice13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 22:34

Karoune, nogmaals heel veel sterkte.

Alle adviezen zou ik niet persee opvolgen. Er bestaat ook iets als natuurlijk herstel! Niks bewijst dat de middeltjes die gegeven zijn echt hebben geholpen! Misschien waren die paarden zonder ook wel gewoon herstelt.
En persoonlijk denk ik dat jij en jouw paard het al druk genoeg hebben zoals het nu gaat en dat hij vooral niet nog meer "zooi" in zijn systeem moet hebben.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 23:49

Wat een geweldig goede stalhouder heb jij zeg! Iedere paar uur gaan kijken 's nachts, waar vind je dat nog. Mooi dat het toch vandaag weer wat beter leek. Ik blijf voor je duimen hoor!
Niet liggen is wel jammer, maar niet onoverkomelijk hoor, voor een tijdje. Staande kunnen ze ook rusten. Heb je nog gewandeld vandaag of durfde je dat nog niet aan?

Ik hoop zo, dat al je goede zorgen er toe leiden dat je over een tijdje weer lekker met hem aan de gang kan en dat dit topic een soort van nachtmerrie is geworden met een positief einde!!!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-15 23:52

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 09:04

@jet, dat niet kunnen liggen moet geen week duren, ik heb situaties meegemaakt dat paarden op de duur echt omvallen van de oververmoeidheid omdat ze niet kunnen gaan liggen, ze rusten wel staand , maar hebben echt dat liggen nodig om tot gehele rust te komen.

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 09:46

Vanochtend was hij min of meer hetzelfde als gisteren. Wellicht ietsje beter maar dat is zo minimaal. Hij had wel wat meer gemest. Het is afwachten hoe het zich deze week gaat ontwikkelen.

Alice; ik heb het met de dierenarts gehad over kruiden van de paardendrogist e.d. Dit mag hij nu niet hebben. Alleen zijn medicijnen en daar hou ik me ook aan. Dus wat dat betreft deel ik geheel jouw mening.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 09:53

Sterkte vandaag weer, fijn dat het mesten toch beter gaat. Hoop dat hij nu stabiel blijft en in ieder geval geen terugval meer krijgt, Iedere stap vooruit is er 1.

Karoune

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 11:25

Net nog even overleg gehad met dierenarts. Hij komt hem morgen weer een injectie met onstekingsremmer geven om hem extra te ondersteunen. Hij was niet ontevreden en blij dat hij iets vooruit is gegaan en niet meer achteruit.
We houden moed, ik geef het niet op!

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:39

Fijn dat je va niet ontevreden is, nu hopen dat dit aanslaat zodat Shakiro geen terugval meer krijgt.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:40

Idd. niet opgeven,het heeft echt tijd nodig en gaat gewoon heel langzaam,met ups en downs.

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 11:51

De duimen draaien hier hoor! Kop op, dit is voor jou slopend al die onzekerheid maar met zoveel mensen die aan jullie denken moet het toch goed komen.