Zelfs een kliniek geeft geen garantie dat een paard zoiets goed doorstaat. En ook daar kom je weer dierenartsen tegen díe misschien een inschattingsfout maken. That's life. Ts, sterke!
Equisa
Geplaatst: 10-01-15 02:05
Poeh heftig verhaal! Mijn gevoel zegt dat het niet goed afloopt, maar ik hoop van harte dat mijn gevoel niet klopt en dat jullie mooie Fries het haalt en er helemaal goed doorheen komt!
Wat ik bedoelde te zeggen is dat het wel verantwoord moet blijven om zo'n ziek dier op de trailer te zetten. Ik heb zelf die fout ook gemaakt en gelukkig is dat allemaal goed gegaan, maar als mijn paard was gaan liggen in de trailer of door z'n pijn de hele trailer aan gort had getrapt, ben je verder van huis. Niet iedereen woont ook in de buurt van een kliniek en als je een tijd onderweg bent, moet je wel na gaan of een ziek paard dat op dat moment aan kan!
Ik ben heel benieuwd of er al was (goed) nieuws is?
F_T
Geplaatst: 10-01-15 13:38
Ik hoop heel erg dat er ondertussen vooruitgang is. Beterschap voor het paard. En sterkte voor de eigenaren. Ik weet hoe het erin hakt als je paard echt ziek is, alle twijfels, komt het nog goed, wat is de beste aanpak, als hij maar geen pijn heeft, etc. Dat is vrij heftig. Sterkte dus!
IriLover
Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-15 22:44
Nou, gisteren even laatste 2 uur gespijbeld , want naar de kliniek wil ik mee! Ze zag er wel erg moe uit, alleen ze dronk toen we er waren. Had veel meer mest, ook vaster en had ook trek in worteltjes. Omdat ze nu op een bepaald dieet staat en ze speciaal voer moet krijgen wat ze niet zo lekker vind! Ik zal even wat foto's plaatsen die ik toen we haar brachten, en gisteren heb gemaakt!
IriLover
Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-15 22:52
R12312
Geplaatst: 10-01-15 22:55
Heel veel sterkte meid!
IriLover
Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-15 22:58
Laatst bijgewerkt door Dyonne op 11-01-15 18:12, in het totaal 3 keer bewerkt Reden:Foto verwijderd op verzoek.
Stille meelezer hier maar dat heeft een haflinger van mij ook gehad. Die was heel lang ziek die Had toen last van longen en darmen en de medicijnen waren antagonisten van elkaar. Met de mest van andere paarden en medicijnen voor zijn longen was die binnen 3 dagen de oude.
Weer wat geleerd. Dat veulens mest eten weet ik, maar weetje, dat doen ze uit zichzelf. Maar hier stonden mijn oren echt even van te klapperen. Ik ga eens googlen denk ik
Wat het drinken betreft, zou ik toch het drinkwater op stal es controleren, aangezien ze thuis blijkbaar weinig of niet drinkt, en op kliniek dan wel. Mss is er wat mis met het water? Kan je altijd es laten analyseren. Al kan het niet-drinken vaak ook een domme reden hebben: nog geweten van een paard dat paar dagen niet wou eten. Wat bleek? Er lag een drol in zijn automatische drinkbak! Was blijkbaar nogal een slordige manege/stalknecht, zodat dier paar dagen zonder drinken zat.