Veulen met ontstekingen in kogel-gewrichtjes

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 08:02

safina schreef:
Tof dat het zo de goede kant op gaat! Is ze er ook weer wat vrolijker onder? Hoop dat de berichten positief blijven!

Ze iss op en top vrolijkheid de afgelopen weken! Niets laat zien dat ze pijn heeft, gelukkig. Ook met wandelen loopt ze graag héél hard en de frustratie die we een tijd terug vaak zagen bij haar, is nu al een tijd weg.

Dankjulliewel voor de leuke reacties allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 13:39

Citaat:
safina schreef:
Tof dat het zo de goede kant op gaat! Is Jezzy er ook weer wat vrolijker onder? Hoop dat de berichten positief blijven!

Ze is op en top vrolijkheid de afgelopen weken! Niets laat zien dat ze pijn heeft, gelukkig. Ook met wandelen loopt ze graag héél hard en de frustratie die we een tijd terug vaak zagen bij haar, is nu al een tijd weg.

Dankjulliewel voor de leuke reacties allemaal!

Dat is superfijn zeg! Gelukkig maar dat ze zich beter voelt. Moet voor jou ook een goed gevoel geven haar zo te zien!

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 15:49

Jeej :D
Dat ze goed in haar vel zit had ik laatst wel gezien. Wat ging ze tekeer in de wei, samen met haar grote zus :P

kally

Re: Veulen met ontstekingen in kogel-gewrichtjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 16:26

Super update....nu duimen dat straks de foto's goed zijn.....

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-15 18:42

Ooh dit is toch wel fijn om te vernemen dat ze nu wel happy is op het moment.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 19:24

Fijne update om te lezen!! Hoop dat jullie niet alles voor niks gedaan hebben, ik duim voor jullie.

Kun je de verschilfoto's misschien ook hier delen om ons het verschil te laten zien? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-15 16:11

Oh ja inderdaad, ik zal straks eens proberen haar op de foto te krijgen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:55

Net voordat we startten met fysio:

*knip

Vorige week:
*knip
Laatst bijgewerkt door A_nouk op 11-06-18 11:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto’s verwijderd

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:28

joh wat een verschil!

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:54

Dat kun je al goed zien....toppie....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 22:59

Ziet er wel al heel anders uit!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:09

Het ziet er anders uit ja, maar imo negatief. Ik ben al de pessimist hier :P maar ik zie enkel meer verdikking van het pijpbeen. Ook vind ik de bolling nog sterker juist. Enige wat ik er positief aan vind is dat ie niet meer zo stijl staat vanuit de koot.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:51

Maar Joolien het is toch niet meer de bedoeling dat ze een sportpaard wordt? Doel is toch een pijnvrij leven als recreatiepaard? Dan is de verdikking van het pijpbeen niet relevant als het geen pijn of kreupelheid oplevert. Dan is de mate waarin je nog licht kunt belasten relevant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 09:53

Anya schreef:
Maar Joolien het is toch niet meer de bedoeling dat ze een sportpaard wordt? Doel is toch een pijnvrij leven als recreatiepaard? Dan is de verdikking van het pijpbeen niet relevant als het geen pijn of kreupelheid oplevert. Dan is de mate waarin je nog licht kunt belasten relevant.

Of het wel of geen sportpaard wordt of een grasmaaier of weet ik het, ik zie de verbetering gewoon niet :+

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:03

Oh bedoel je het zo.. ze loopt kennelijk beter en met plezier.. dat is wel een verbetering. Dat het er kosmetisch misschien niet zo uitziet.. Mijn oude paard heeft prachtig aan elkaar gegroeide spat (geen haken of onregelmatige uitstulpingen). Het ziet er niet uit, ze heeft er een hele dikke hak aan overgehouden. Maar ze is weer gewoon aan het werk en met duidelijk plezier. Dan maakt die dikke hak niet uit. Dat bedoel ik.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 10:07

Ik ben het eigenlijk met Jolien eens. Ik zie ook de verbetering niet echt op deze foto's.

Het belangrijkste is dat het paard pijnvrij kan leven, verder is het niet van belang hoe het eruit ziet. Een sportpaard zal het indd niet gaan worden.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 11:27

Wat is die gegroeid en ander kleurtje heel benieuwd hoe het zomervachje er straks uitziet. Ziet er vrolijk uit, zonder pijn lekker jaarling zijn, de tijd zal het leren en fijn dat je die geeft hoor.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 12:16

ik zie ook geen verbetering,maar dat wil niet zeggen dat die er niet is natuurlijk.Misschien loopt ze wel beter nu?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:46

Update:

We hebben een paar heel moeizame weken achter de rug. De paarden staan inmiddels weer op gras en ze is weer gaan groeien. De benen werken alleen niet mee met dat groeien. Twee weken geleden was er een moment waarop ik aan haar kon zien dat ze pijn had. Dat willen we niet natuurlijk, ik heb steeds gezegd dat wanneer duidelijk wordt dat ze pijn heeft, we haar moeten laten gaan. Dierenarts weer geweest en die gaf aan dat het voor haar nu moet voelen als een flinke spierpijn, omdat de voetjes zo veel moeten corrigeren steeds. Ze schatte het niet ernstig in, en wat haar betreft zou het ook voorbarig zijn om nu een conclusie te trekken. Geef haar tijd en dan zien we vanzelf waar het schip strand. Ik weet niet of ik het hiermee eens ben. Als ik vaker ga zien dat ze pijn heeft, vind ik dat we daarmee wel iets moeten doen.

Ze loopt nog steeds graag en is nooit meer onregelmatig geweest

Over twee weken een afspraak maken voor foto's, ik ben heel benieuwd.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 16:56

Wat goed dat je weer een update geeft! Naar als hij ineens last heeft, hopen dat het door gewenning weer bijtrekt. Ziet hij er verder wel goed uit? Niet te dik, niet te dun, glanzende vacht? Vrolijk is hij dus kennelijk wel, dan snap ik wel dat je DA zegt het nog even de tijd te geven en te zien of het verbetert. Spannend hoor, weer nieuwe foto's laten maken straks!

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:18

Pijn is niet zo erg, als het maar overgaat. Het mag niet ondraaglijk of uitzichtloos worden natuurlijk.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:44

Ik denk niet dat het pijnvrij gaat worden, want daar zijn de afwijkingen te groot voor, vooral bij de achterbenen zien er beroerd uit gebogen pijpbenen en ook te dik.........

Maar voor nu......fijn dat ie nog graag loopt en niet meer onregelmatig, dan kan ie nu van het leven genieten.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:48

:(:) Dat plotselinge groeien is altijd lastig in haar geval natuurlijk, de spieren en pezen moeten ook weer oprekken.

Hoop echt dat de foto's over 2 weken een verbetering laten zien. Dikke knuf voor jullie!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 17:55

Ik ben stiekem best wel benieuwd of je een recente foto hebt voor ons, Dat wij kunnen kijken wat wij aan verschil zien nu. Een klein beetje positief blijven mag. Als ze niet onregelmatig loopt mag je nog best een beetje positief zijn hoor. Spierpijn komt ze wel weer over heen. Mag je daar eventueel een supplement voor bijvoeren? voor haar spieren?

Neon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-15 21:41

Ik ben het eens met mijn voorgangster... Als de pijn uit t houden is, en tijdelijk van aard zou ik hier ook niet beslissen om er een einde aan te maken, zeker niet met de controle foto's die er spoedig aan zitten te komen... Kijk het rustig aan en houdt haar goed in de gaten zoals je nu ook al doet.

Eventueel tijdelijk een pijnstiller voor de ergste pijn?