Gescheurde buikwand, wat een schrik *foto's*

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

reneemontana

Re: Gescheurde buikwand, wat een schrik *foto's*

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 12:37

fijn dat het herstel zich mooi voorzet thuis. ik blijf zeggen dat het er mooi rustig uitziet!
en ja helaas zakt het vocht altijd naar het laagste punt en dat is in dit geval helaas voor je paardje z'n koker:(

zijn het trouwens oplosbare hechtingen of moeten die er nog een keer uitgehaald worden?

Sparky10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-14 13:18

zoo heb het hele verhaal doorgelezen, man man wat een geluk heeft je paardje gehad , en jij natuurlijk ook ,
de samenloop van omstandigheden, konden gewoon niet anders!
top dat hij zo goed opknapt , en dat je een goed logeer adressje voor hem hebt gevonden , voor nu :)

sterkte met verder herstel ik blijf volgen

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 08:01

Yesss weer thuis *\o/* *\o/*
En het gaat goed zo te lezen.....super fijn _/-\o_
Spannend allemaal hoor.......lijkt me een beetje dubbel....fijn maar ook een beetje eng.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 11:09

@reneemontana de hechtingen zijn oplosbaar maar worden over een week uitgehaald voor een mooier herstel

@quartel het is zeker spannend! Anders had hij toch elke dag controle van een da. Maar ik mag ze altijd bellen

agee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 11:21

Fijn dat hij weer veilig thuis is.
Hoop dat zijn herstel verder goed gaat.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 17:34

O o o o o o o o o....
Zanremo heeft zich vannacht losgetrokken en jawel... hij is gaan liggen.
oliebol.

Temperatuur is iets hoger dan normaal (0.2/.03) maar de buik ziet er hetzelfde uit.

Overlegd met de kliniek en moet hem en zijn temperatuur goed in de gaten houden.

Erg spannend weer dit...

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 17:42

O jee... Duimen dat het allemaal goed is...

tHidJu

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 18:04

Ik duim dat ervoor dat alles nog goed is

Elias93

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:22

Oh jeetje, ik hoop dat alles goed is blijven zitten.. Beterschap voor je paard!

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 19:54

oh jeemig.. veel sterkte hoop dat alles nog goed is! :(:)

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 20:36

Ben net weer naar hem toe geweest en hij stond er een stuk rustiger en vrolijker bij. Vanmiddag was hij echt nukkig en een beetje klam.
Nu was de temperatuur weer netjes gezakt. Drainage wondje weer even schoon gemaakt en toen hij even stond te blazen en daarbij de spier aanspande kwam er weer een grote straal vocht uit, wel wat roder dan normaal dus even goed in de gaten houden.

De musketons van zijn halstertouwen waren stuk dus heb daar nu andere aangemaakt, van die grote druppelvormige. Deze zitten aan zijn halster dmv strotouwtjes dus bij eventuele paniek komt hij wel los.
Iets korter ook gezet en de stalbaas zorgt ervoor dat er niet te veel gevallen hooi onder het net blijft liggen want daar kan hij niet bij en dat zou ook een reden kunnen zijn voor het lostrekken.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:38

horsiegek schreef:
Ben net weer naar hem toe geweest en hij stond er een stuk rustiger en vrolijker bij. Vanmiddag was hij echt nukkig en een beetje klam.
Nu was de temperatuur weer netjes gezakt. Drainage wondje weer even schoon gemaakt en toen hij even stond te blazen en daarbij de spier aanspande kwam er weer een grote straal vocht uit, wel wat roder dan normaal dus even goed in de gaten houden.

De musketons van zijn halstertouwen waren stuk dus heb daar nu andere aangemaakt, van die grote druppelvormige. Deze zitten aan zijn halster dmv strotouwtjes dus bij eventuele paniek komt hij wel los.
Iets korter ook gezet en de stalbaas zorgt ervoor dat er niet te veel gevallen hooi onder het net blijft liggen want daar kan hij niet bij en dat zou ook een reden kunnen zijn voor het lostrekken.

met strotouwtjes? een ruk en hij is los. Dan voorspel ik je dat je hem morgen weer liggen vind

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 20:39

pppffff....wat een schrik weer :(:)
Ik duim even hard mee dat het geen gevolgen heeft.
Ik hoop dat je nog een beetje slapen kunt.......

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 21:11

bliver schreef:
horsiegek schreef:

met strotouwtjes? een ruk en hij is los. Dan voorspel ik je dat je hem morgen weer liggen vind

Nou.. Vannacht waren de musketons stuk en die strotouwtjes, waar hij vanuit de kliniek aan vast staat, nog piekfijn in orde.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-14 22:07

Dat ziet er indrukwekkend uit, TS!
Hoe moet ik zijn revalidatie voorstellen? Hij moet vaststaan in de stal? Ik neem aan dan aan twee kanten?
Mag je dan wel met hem stappen aan de hand en hoe lang zal het duren voordat hij zodanig hersteld is dat hij los mag staan op stal en evt. rustig mag lopen?

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-14 22:12

Pieteritus1 schreef:
Dat ziet er indrukwekkend uit, TS!
Hoe moet ik zijn revalidatie voorstellen? Hij moet vaststaan in de stal? Ik neem aan dan aan twee kanten?
Mag je dan wel met hem stappen aan de hand en hoe lang zal het duren voordat hij zodanig hersteld is dat hij los mag staan op stal en evt. rustig mag lopen?

Ja klopt, hij staat aan twee kanten vast. De komende anderhalve week nog vast staan en hij heeft er al 2 weken vast staan op zitten. Daarna nog 4 weken strikte boxrust en dan op nacontrole. Daarna rustig opbouwen en beginnen met twee keer daags 10 minuten stappen.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 00:14

Ohohoh dommie zeg van je paardje.....! Hopelijk nu geen achterstand in de genezing!

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 11:13

Hoe is het vannacht gegaan, gewoon vast blijven staan en niet liggen?
Eventueel wel even melding maken dat het vocht dat uit de wond komt roder is hoor!
En verhoging van .02 of .03 dat is (gelukkig) verwaarloosbaar.
Wat een gedoe hè? Hoop dat ie zich verder gedraagt en zich overgeeft aan een rustige tijd op stal!

reneemontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 15:03

hij krijgt zo te lezen wel steeds meer praatjes. is wel een teken dat hij zich goed voelt;) hopelijk houd hij zich nu weer wat rustiger en kan de wond snel genezen!

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-14 22:54

Hee! Ja hij is vast blijven staan vannacht en vandaag en zijn temperatuur was weer super netjes. 37.7:)
Wond zag er ook niet anders uit. Wel nog steeds wat roder vocht uit het drainage gaatje.. ik zal daar morgenochtend inderdaad nog even over bellen fargo!

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 23:59

Gelukkig heeft hij zich gedragen vannacht ! :-)

kimmie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 00:15

Ahh wat een knuppel he door te gaan liggen. Totaal begrijpbaar maar niet handig. Hopelijk heeft het voor de rest geen gevolgen. Ik kwam dit net tegen op facebook, net zoiets als bij jouw paard alleen dit paard was gecastreerd. Let op fotos kunnen als schokkend worden ervaren!!! https://www.facebook.com/media/set/?set ... 387&type=1

Heel veel sterkte met het verdere herstel, ik ben blij dat het voor nu allemaal voorspoedig gaat!

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-14 12:56

Vannacht weer gelegen:( terwijl hij aan 1 kant nog vast stond. We hebben het idee dat hij gewoon gaat liggen terwijl hij vast staat en dan in de paniek bij het opstaan zich los trekt. Daarom nu in overleg met de kliniek besloten om hem los te laten. De paniek die kan ontstaan bij het liggen en opstaan met het hoofd vast kan alleen maar meer schade opleveren... moeilijk dillema maar dit lijkt ons de beste optie.

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:33

Jeetje, kan me zo voorstellen dat je je daar niet bij op je gemak voelt.
Maar misschien beter zo dan dat hij zich straks nog verhangt of iets.
Op hoop van zegen dan maar........fingers crossed

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 15:35

We gaan gewoon heel hard duimen met z'n allen. Dit moet gewoon goed komen!