[Info] alternatieve behandelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:51

Duivelsklauw? Maar misschien is er een centraal topic over HKO waar ze je beter kunnen helpen? (niet dat ik je hier weg wil hebben hoor, maar misschien dat ze daar meer ervaring hebben)

Yontheke

Re: Centraal alternatieve behandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:55

In het HKO topic zit ik ook al jaren :) Ik kwam in eerste instantie over meningen over de Flexi4 en we wijden inderdaad wat te ver uit.

coldsummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:57

Wat doen jullie tegen rotstraal, mijn paard is er gevoelig voor. Heeft toen ik hem kocht rotstraal gehad en nu 8 jaar later heeft hij linksvoor weer rotstraal. Ik heb een busje van 25 euro gekocht en merk niet echt dat het zo super goed helpt. Nu ben ik op zoek naar wat andere middelen voor als het nog een keer terug komt.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 17:13

Tea tree druppels.

Verder heb ik een middeltje wat mijn DA zelf maakt.

Verder wat een ABSOLUTE aanrader is: Hypozin. De sterkste zinkzalf die je kunt vinden, bij Agradi te koop. Werkt super!!!!!

kimberly1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:22

Dimple schreef:
Tea tree druppels.

Verder heb ik een middeltje wat mijn DA zelf maakt.

Verder wat een ABSOLUTE aanrader is: Hypozin. De sterkste zinkzalf die je kunt vinden, bij Agradi te koop. Werkt super!!!!!

Hypozin gebruik ik ook. Zowel voorkomend als genezend. Voorkomend 2 x per week en genezend eerst iedere dag tot het beter uitziet en dan onderhoudend weer.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 18:48

Precies Kimberly! Dat deden we bij onze ruin ook altijd. Werkt super!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:11

Heimdallr schreef:
Wat doen jullie tegen rotstraal, mijn paard is er gevoelig voor. Heeft toen ik hem kocht rotstraal gehad en nu 8 jaar later heeft hij linksvoor weer rotstraal. Ik heb een busje van 25 euro gekocht en merk niet echt dat het zo super goed helpt. Nu ben ik op zoek naar wat andere middelen voor als het nog een keer terug komt.

Waterstofperoxide en jodiumtinctuur :)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 19:51

Zonet moet ik ook wel lachen met in mijn gedachte dit topic. Ogen zijn wat geïrriteerd van paard dus homeopathische oogdruppel gedaan na uitwassen met kamille. Zie ik dat paard een lapje van de huid van zijn neus heeft ter grote van een vijftig cent. Baal ik zo van, met al die vliegen hier die natuurlijk daar gelijk met zijn allen op af vliegen om eens lekker te laten pussen. Dus pak ik de acederm wondspray en toen ik aan het spuiten was vroeg ik me af, zijn er menen die hiervoor iets alternatief gebruiken? Ik zal niet zo gauw veranderen, maar ik vroeg het me gewoon af.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:02

Ik gebruik nooit acederm. Ik maak het schoon met betadine en meer niet eigenlijk.

Ooit had ik een spray van forever living op basis van aloe vera (ben nog ff aan het zoeken) dit werkte ook perfect! Gevonden: http://aloevera-nederland.com/Dieren.php (de bovenste)

En natuurlijk de honingzalf!

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 20:05

Pien, acederm gebruik ik ook maar meestal zink/zwavel zalf van de Groene Os.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 21:49

pien_2010 schreef:
Zonet moet ik ook wel lachen met in mijn gedachte dit topic. Ogen zijn wat geïrriteerd van paard dus homeopathische oogdruppel gedaan na uitwassen met kamille. Zie ik dat paard een lapje van de huid van zijn neus heeft ter grote van een vijftig cent. Baal ik zo van, met al die vliegen hier die natuurlijk daar gelijk met zijn allen op af vliegen om eens lekker te laten pussen. Dus pak ik de acederm wondspray en toen ik aan het spuiten was vroeg ik me af, zijn er menen die hiervoor iets alternatief gebruiken? Ik zal niet zo gauw veranderen, maar ik vroeg het me gewoon af.

ik heb een grote pot vegebom zalf staan.Dat werkt zo ongeveer tegen alles en de vliegen blijven weg.
http://www.vegebom.com/nos-actifs/conce ... l-vegebom/

Voor mens en dier.Voor paarden en koeien zit het in een grote plastic pot.verkrijgbaar bij de pharmacie of ze kunnen het bestellen.Kost 12 euro geloof ik.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:23

pien_2010 schreef:

Honing van bij de imker...het puur zuivere spul dus... wondjes zijn zo op 123 weer genezen :j

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-14 22:37

Pandora trekt dat geen vliegen en wespen en dazen aan? Want daar kan Hercule echt helemaal niet tegen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 22:41

Pandora2 schreef:
Honing van bij de imker...het puur zuivere spul dus... wondjes zijn zo op 123 weer genezen :j

Stom toevallig... dat ik vanmiddag een artikel las van mijn holistische clubje over Manuka honing. Ik heb er even aan gedacht om dat toen hier te plaatsen maar liet die gedachte weer varen. En nu komt PienduM met een vraag over wondgenezing. Dus vooruit dan maar, hier is de tekst:

Flowers of the New Zealand Manuka plant produce a unique nectar, which, when converted by bees into Manuka honey, has antimicrobial properties not present in any other honey in the world. These special antibacterial and antifungal properties were first discovered by Professor Peter Molan from the University of Waikato in New Zealand. Dr. Molan discovered that Manuka honey could control bacteria that were resistant to conventional antibiotics, even MRSA. The New Zealand Active Honey Association certifies Manuka honey according to the level of antimicrobial activity which is known as the Unique Manuka Factor or UMF. The initial level of activity is equivalent to UMF 5+ and is simply known as Active Manuka honey. Higher grades of activity are designated UMF 10+, UMF 15+ and UMF 20+. Today the higher levels of UMF Manuka honey are used in hospitals and clinics around the world to heal stubborn wounds, ulcers and burns that have not responded to conventional antibiotics. Active Manuka honey has been a standby in many New Zealand households for generations for a wide range of internal upsets and for general good health. It promotes intestinal health and is proven to control H. pylori, the bacteria responsible for peptic ulcers. Manuka honey taken internally also relieves the following: - Acid reflux and heartburn - Gastritis - Diarrhea and digestive problems - Strep throat and Tonsillitis - Mouth and gum ulcers Manuka honey is also used successfully in the animal kingdom for a wide range of skin and wound healing applications. In New Zealand veterinarians frequently prescribe Manuka UMF honey for horses who have sustained wounds to their legs from accidental injuries. The wound is cleansed, Manuka honey applied and covered with a gauze dressing. Healing is accelerated and in a very short time the horse can resume activity again -

Er zijn overigens ook bij de DA's een honingzalfje te verkrijgen ( Vertamil) maar je zou het zeker met Manuka honing kunnen proberen. Manuka Honing is in NL te krijgen bij Gekruid.nl

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 06:50

JP Waarom liet je de gedachte varen? Fijn dat je op je idee terug kwam.

Is erg interessant stukje want als ik het goed lees hebben dus alle soorten honing anti bacteriële werking MAAR niet zo sterk als deze (has anti microbial properties not present in ANY other honey inthe world).

Weet alleen niet of het wel of niet ongedierte aantrekt en in deze tijd van het jaar moet ik daar niet aan denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 08:41

Ik gebruik voor kleine wondjes e.d. altijd Vetramil. Helpt idd prima.
Pien, bedankt voor je uitleg aangaande antroposofische geneeskunde.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 08:46

pien_2010 schreef:
[***] schreef:
Wat doet een antroposofische arts?

Een antroposofisch arts (a.arts) werkt vanuit de antroposofie. Rudolf Steiner (RS) heeft tijdens zijn leven nogal wat richtlijnen en wetenswaardigheden ontwikkeld voor het onderwijs (Vrije Scholen), geneeskunde (a.arts die veelal werken in therapeutica), landbouw (biologische landbouw), verstandelijk gehandicapte zorg (heil pedagogie) en meer.
therapeuticum.

Biodynamische landbouw, niet biologische :) Het begraven van koeienhoorns gevuld met mest om maanstraling op te vangen. En ik denk dat je in plaats van fysiotherapie fythotherapie bedoeld.

LHO

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 08:52

Pandora2 schreef:
pien_2010 schreef:

Honing doet niet zoveel, maar bij je imker kan je waarschijnlijk propolis krijgen. Dit is de 'antibiotica' die bijen gebruiken om hun korf steriel te houden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 09:04

LHO, thanks voor de aanvulling.
Begraven van koeienhoorns???? :D :D

Ik heb inderdaad wel eens gehoord over de "antibiotica" in honing.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 09:09

Propolis is echt een super middeltje,werkt echt super bij ontstekingen, verkoudheid, koortsuitslag, hooikoorts ect ect..Ik heb het voor ons zelf altijd in huis..Honing werkt denk ik ook wel erg goed bij wondjes, mesitran/vetramil bestaat voor een groot deel uit honing en dat werkt zelfs bij wonden die erg slecht genezen fantastisch..

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 09:17

Er is ook een bende van die propolis producten bekend van Forever Living (nee, ik heb geen aandelen...........maar vroeger alles aangegrepen om beter te worden :+ )

Gekruid.nl heet tegenwoord Pit-Pit.com ;)

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-14 09:50

LHO schreef:
pien_2010 schreef:

Een antroposofisch arts (a.arts) werkt vanuit de antroposofie. Rudolf Steiner (RS) heeft tijdens zijn leven nogal wat richtlijnen en wetenswaardigheden ontwikkeld voor het onderwijs (Vrije Scholen), geneeskunde (a.arts die veelal werken in therapeutica), landbouw (biologische landbouw), verstandelijk gehandicapte zorg (heil pedagogie) en meer.
therapeuticum.

Biodynamische landbouw, niet biologische :) Het begraven van koeienhoorns gevuld met mest om maanstraling op te vangen. En ik denk dat je in plaats van fysiotherapie fythotherapie bedoeld.

JA, Klopt ik bedoel BD landbouw en NEE ik bedoel niet fythotherapie maar echt fysiotherapie maar dan naast het reguliere verhaal hebben deze mensen ook extra vanuit de antroposofie.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 09:55

Citaat:
Het begraven van koeienhoorns gevuld met mest om maanstraling op te vangen

Nee hé....
<<)

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 10:05

Jannepauli schreef:
Citaat:
Het begraven van koeienhoorns gevuld met mest om maanstraling op te vangen

Nee hé....
<<)

Werkt dat ook met paardenmest? Ga ik dan eens in de achtertuin proberen }>

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 10:26

Ik haal wel een zak koemestkorrels bij de Groenwinkel.. bovendien, probeer heden ten dage nog maar eens een koe met hoorns te vinden- die tref je alleen nog maar bij 'alternatieve' boeren aan _O-