Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
puur schreef:Geerke ik ben dan wel benieuwd hoe jou paarden ze benen eruit zien, vind je reactie echt niet kunnen! Mensen delen hier hun problemen en we helpen elkaar en jij maakt iedereen hier dieren mishandelaars, die maden eten die ribbels bovendien niet op!
Je gaat een mens die stinkt toch ook niet laten overlijden?
Hopelijk durven mensen hun eigen ervaringen nog te delen na jou reacties...
puur schreef:Om even terug te komen op t onderwerp
Ik las ergens dat mensen verbetering onder vonden door veel op het harde te laten lopen, ik heb dit zelf nooit geprobeerd. .
Hielp dit goed? Slonken de benen bij jullie hiervan of werden de wondjes minder?
friesam schreef:puur schreef:Om even terug te komen op t onderwerp
Ik las ergens dat mensen verbetering onder vonden door veel op het harde te laten lopen, ik heb dit zelf nooit geprobeerd. .
Hielp dit goed? Slonken de benen bij jullie hiervan of werden de wondjes minder?
Op het harde lopen bevorderd de doorbloeding. De benen slinken hier en de knobbels zien er daarna rustiger uit. Het liefst een rustig drafje op het harde.
omdat het zwaarder is? geerke schreef:Ik maak helemaal niet iedereen hier uit als dierenmishandelaar....Ik schrijf er bij dat het mijn persoonlijke mening is dat IK dit niet vind kunnen.Je hebt CPL in gradaties.En ik heb het nu even over de gevallen die zo stinken dat iedereen er uit de buurt blijft.IK vind dat in en in triest.Voor het dier wel te verstaan.
En dan vraag ik mij af,waarom staat het ene paard met stinkpoten en het andere niet?
Dat begrijp ik dus niet.
8nnemiek schreef:@puur;
Juist omdat het lichter is volgens mij. In de bak is vrij zwaar, en bij te zware arbeid gaan de lymfevaten juist weer dicht zitten. Verder is lopen op asfalt natuurlijk ook goed voor de pezen. Maar wat betreft het vocht in de benen zie ik net zo veel verbetering als ik gewoon een rondje op zandweggetjes in het bos maak.
.
LovingTweety schreef:Door mijn gewicht en haar gezondheid rij ik niet meer, wel wandelen we veel en 'rijden' mijn veertjes van verzorgsters regelmatig op haar. Vind ze overigens heerlijk en aanzienlijk beter dan wandelen. Fietsen doen we ook wel.
Badedas, dat heb ik nog nooit gebruikt, ook nog een optie.