Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
als je zelf het gevoel hebt dat ze geen waardig leven meer heeft, wat is dan eerlijk??? Ik vind het geweldig wat je doet, maar je bent al zo lang bezig en valt van het ene in het andere
_KiMbErLeY_ schreef:Och meid, hoe ver ga je???als je zelf het gevoel hebt dat ze geen waardig leven meer heeft, wat is dan eerlijk??? Ik vind het geweldig wat je doet, maar je bent al zo lang bezig en valt van het ene in het andere
![]()
Ik wil je niks opleggen, maar misschien wel je ogen openen! Ik heb alleen jouw reacties gelezen dus weet niet wat de rest heeft gezegd.... Sterkte en heeeeele mooie, veelzeggende foto![]()
Elisa2 schreef:Allereerste beterschap voor jezelf! niet lekker om zo ziek te zijn en niet naar je paard kunnen.
Ik vindt ook dat ze paardwaardig moet kunnen leven hoor, dat is het allerbelangrijkste! maar mijn reactie was op het feit dat ze rillend binnen kwam en dat dat een klap voor haar immuunsysteem is waardoor je dus nog meer problemen krijgt...aangezien het lichaam niet alles tegelijk aan kan, zeker niet als ze al zwak is en dit iets is {geen verwijt } wat voorkomen had kunnen worden.
Manegement is heel belangrijk bij zo'n paard, en nu heeft ze er dus een einschuss been bij en zal het allemaal iets langer duren voordat ze weer een beetje in balans is. Dat is wat ik bedoel met iets langer geven dan 2 weken..
Houdt natuurlijk wel in dat er wel ergens een grens is...ze zou nu inieder geval moeten opknappen met de antibiotica en vochtafdrijvers.

Elisa2 schreef:Snap ik...en als je ziek bent heb je ook wel wat anders aan je hoofd.
Ik ben heel benieuwd de komende weken...is het je eerste paard?

_KiMbErLeY_ schreef:Wat goed dat je het aankijkt!
Ik geloof ook zeker dat jullie er alles aan gedaan hebben!!!
Nu je vader nog overtuigen!! Ik denk vooral dat je naar de kwaliteit van leven van je paard moet kijken, is dit zo een leven?? Misschien kun je die vraag aan je vader stellen! En het is absoluut moeilijk om die beslissing te maken, maar ik zag het bij mijn oma haar hond, die liet ze lijden omdat ze er zelf geen afstand van kon doen, dat vind ik egoïstisch tegenover het dier!
Veeeeel sterkte!!
[***] schreef:Dat been is behoorlijk dik, maar ik heb ze wel eens (veel) erger gezien bij een einschuss. Jullie zijn er gelukkig op tijd bij. Heb je ook nog contact gehad met Den Hoek? Hebben de verschillende medicijnen geen wisselwerking met elkaar?
Den Hoek zou toch ook nog langskomen of laat je dat nu even achterwege?
Beterschap!
irmaz schreef:Weet je zeker dat dit einschuss is? Ik heb een paard gehad die kreeg bij ieder klein wondje zo'n zwelling maar dat trok na een aantal dagen vanzelf weer weg (het vocht zakte dan langs het been naar beneden en verdween daarna langzaam). Koelen had meestal een averechts effect, daar werd het alleen maar dikker van.