Na alle ellende , eindelijk op weg uit de ellende!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxsalinaxx

Re: Na alle ellende , eindelijk op weg uit de ellende!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-14 19:38

Da is geweest.

Enige wat ik weet is het volgende :
Ze heeft antbiotica gehad + vochtafdrijvers en nog meer.
Ze staat binnen(sinds gisteravond al) met dekentje op, ze heeft der medicijnen gehad. Een vol hooinet en staat te wachten op der slobber.

Morgenochtend belt de Da mij, ik ben benieuwd wat ze te vertellen heb en wat mirre allemaal heeft gekregen.

Anthemis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:43

Ik ben ook benieuwd! Sterkte nogmaals, en beterschap voor jezelf ;)

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 20:14

Ben erg benieuwd. Sterkte!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 22:07

Och meid, hoe ver ga je??? ;( als je zelf het gevoel hebt dat ze geen waardig leven meer heeft, wat is dan eerlijk??? Ik vind het geweldig wat je doet, maar je bent al zo lang bezig en valt van het ene in het andere -O-

Ik wil je niks opleggen, maar misschien wel je ogen openen! Ik heb alleen jouw reacties gelezen dus weet niet wat de rest heeft gezegd.... Sterkte en heeeeele mooie, veelzeggende foto :(:) Y;(

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 08:18

_KiMbErLeY_ schreef:
Och meid, hoe ver ga je??? ;( als je zelf het gevoel hebt dat ze geen waardig leven meer heeft, wat is dan eerlijk??? Ik vind het geweldig wat je doet, maar je bent al zo lang bezig en valt van het ene in het andere -O-

Ik wil je niks opleggen, maar misschien wel je ogen openen! Ik heb alleen jouw reacties gelezen dus weet niet wat de rest heeft gezegd.... Sterkte en heeeeele mooie, veelzeggende foto :(:) Y;(

Ik snap wat je bedoelt,
Inprincipe is mijn beslissing gemaakt.
2 weken aankijken, verbeterd ze ze niet? Dan mag ze paar dagen dag en nacht de wei op, laat ik 10.000 fotos van ons maken en neem ik afscheid.
Het moeilijke is dat mijn vader niet wil opgeven, hij zegt : ik wil weten dat we er alles aan hebben gedaan, en inprincipe hebben we dat nu.

@elisa2, ik snap ook wat jij bedoelt, maar dit is de hoeveelste kans al. Ze moet paardwaardig kunnen leven, dat gaat op het moment niet. En wat kimberley zegt; tot hoever ga je? We hebben al zeker 5 keer haar leven gered. In de natuur was ze allang dood..

Aan de andere kant, ze heeft nu meerdere medicijnen voor der knie: pijnstillers,vochtafdrijvers,antibiotica.
Haar lichaam gaat nu verder achter uit.
Ik denk dat als ik beter ben we : of langer moeten wachten met herstel voor haar of gelijk de beslissing moeten maken, aangezien het lichaam nu nog slechter wordt door de vele medicatie weer, ze krijgt ook nog steeds de druppels die geen nut hebben op het moment (door de medicatie).

Het beslissen over leven en dood is zo moeilijk
Laatst bijgewerkt door xxsalinaxx op 10-05-14 08:41, in het totaal 1 keer bewerkt

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 08:39

Super dat je er alles aan hebt gedaan. Heel veel sterkte met de beslissing die je gaat nemen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 08:54

Allereerste beterschap voor jezelf! niet lekker om zo ziek te zijn en niet naar je paard kunnen.

Ik vindt ook dat ze paardwaardig moet kunnen leven hoor, dat is het allerbelangrijkste! maar mijn reactie was op het feit dat ze rillend binnen kwam en dat dat een klap voor haar immuunsysteem is waardoor je dus nog meer problemen krijgt...aangezien het lichaam niet alles tegelijk aan kan, zeker niet als ze al zwak is en dit iets is {geen verwijt } wat voorkomen had kunnen worden.

Manegement is heel belangrijk bij zo'n paard, en nu heeft ze er dus een einschuss been bij en zal het allemaal iets langer duren voordat ze weer een beetje in balans is. Dat is wat ik bedoel met iets langer geven dan 2 weken..

Houdt natuurlijk wel in dat er wel ergens een grens is...ze zou nu inieder geval moeten opknappen met de antibiotica en vochtafdrijvers.

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 09:03

Het beslissen over leven en dood is zo moeilijk[/quote]

Dat is ook een hele moeilijke beslissing die alleen jij en je vader kunnen maken.
Salina je hebt er echt alles aan gedaan en ik hoop dat je vader dat ook in gaat zien.
Petje af voor hem, want hij betaald toch denk ik het grootste deel van de rekeningen
die in de loop van de jaren aardig hoog zijn geworden.
De meeste mensen hadden allang afscheid genomen en een ander paard gekocht.
Ik gun Mirre natuurlijk het leven, maar ik gun jou en je vader ook een paard waar
je niet zoveel zorgen om hoeft te hebben en waar je gewoon lekker op kunt rijden
en van kan genieten. Ik vind dat je dat toch echt wel verdiend na al die jaren van ellende _/-\o_

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 09:11

Elisa2 schreef:
Allereerste beterschap voor jezelf! niet lekker om zo ziek te zijn en niet naar je paard kunnen.

Ik vindt ook dat ze paardwaardig moet kunnen leven hoor, dat is het allerbelangrijkste! maar mijn reactie was op het feit dat ze rillend binnen kwam en dat dat een klap voor haar immuunsysteem is waardoor je dus nog meer problemen krijgt...aangezien het lichaam niet alles tegelijk aan kan, zeker niet als ze al zwak is en dit iets is {geen verwijt } wat voorkomen had kunnen worden.

Manegement is heel belangrijk bij zo'n paard, en nu heeft ze er dus een einschuss been bij en zal het allemaal iets langer duren voordat ze weer een beetje in balans is. Dat is wat ik bedoel met iets langer geven dan 2 weken..

Houdt natuurlijk wel in dat er wel ergens een grens is...ze zou nu inieder geval moeten opknappen met de antibiotica en vochtafdrijvers.

Ja ze had door andere mensen binnen gezet moeten/kunnen worden. Maar helaas als het zo regent is er bijna niemand op stal. Inprincipe had de staleigenaar dat kunnen doen.
(Staleigenaar is ook niet de jongste en fitste meer)
Ik lag ziek op bed en had dus niet veel van het weer meegekregen.

Ik hoop ook dat ze goed gaat opknappen!
Ik nam je reactie ook niet als verwijt hoor :)

@silvia58,
Bedankt voor je reactie, een reactie die vele mensen die dicht bij mij staan ook geven.
Mirre is een pechpaard doet het ene gekke na het andere.
We hebben idd altijd zorgen om haar, ik heb geen idee hoe het is om een eigenpaard te hebben zonder zorgen, en waar ik mijn doel mee kan bereiken, ik hoop dat dit nog gaat lukken, waar ik wel van uitga. Tenslotte heb ik nog een heel leven voor me

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 09:17

Snap ik...en als je ziek bent heb je ook wel wat anders aan je hoofd.

Ik ben heel benieuwd de komende weken...is het je eerste paard?

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 09:20

Elisa2 schreef:
Snap ik...en als je ziek bent heb je ook wel wat anders aan je hoofd.

Ik ben heel benieuwd de komende weken...is het je eerste paard?

Ja het is mijn eerste eigenpaard, waarvan ik de stalling ook zelf bekostig.
Hiervoor meerdere verzorgpaarden gehad en paarden gereden :)
Ik ben al 10 jaar besmet met het paardenvirus haha

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 09:25

Ja dat is vaak een besmetting waar je je hele leven niet meer vanaf komt he... wel extra zuur als je alles zelf moet bekostigen en dan weinig leuke dingen met je paard kan doen.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 09:46

@elisa2,
Ja zeker zuur, maar toch mijn verantwoordelijkheid.

UPDATE

Ik heb net mijn da aan de telefoon gehad.
Mirre heeft een eindschuss, ze heeft 'geluk' gehad dat ze nog geen koorts had anders had het verkeerd kunnen aflopen.
Dan had het wel haar dood geweest
Ik heb net een foto doorgestuurd gekregen, niet alleen haar knie maar heel het been is een stuk dikker.

Mijn da heeft de medicijnen via de bloedbaan ingespoten, en vanmiddag weer omdat het weg moet.

Ze wordt bijna heel de dag door gekoeld met koelpacks. Om te voorkomen dat het naar binnen slaat.

Afbeelding

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 09:53

Wat goed dat je het aankijkt!
Ik geloof ook zeker dat jullie er alles aan gedaan hebben!!!
Nu je vader nog overtuigen!! Ik denk vooral dat je naar de kwaliteit van leven van je paard moet kijken, is dit zo een leven?? Misschien kun je die vraag aan je vader stellen! En het is absoluut moeilijk om die beslissing te maken, maar ik zag het bij mijn oma haar hond, die liet ze lijden omdat ze er zelf geen afstand van kon doen, dat vind ik egoïstisch tegenover het dier! :(
Veeeeel sterkte!! :(:)

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 11:39

_KiMbErLeY_ schreef:
Wat goed dat je het aankijkt!
Ik geloof ook zeker dat jullie er alles aan gedaan hebben!!!
Nu je vader nog overtuigen!! Ik denk vooral dat je naar de kwaliteit van leven van je paard moet kijken, is dit zo een leven?? Misschien kun je die vraag aan je vader stellen! En het is absoluut moeilijk om die beslissing te maken, maar ik zag het bij mijn oma haar hond, die liet ze lijden omdat ze er zelf geen afstand van kon doen, dat vind ik egoïstisch tegenover het dier! :(
Veeeeel sterkte!! :(:)

Klopt wat je zegt, het moet geen lijdensweg worden, wat het nu eigenlijk wel is..
Toch moet ze nog paar dagen vol houden zoiezo, ik lig ziek op bed en wil als het zover komt wel afscheid kunnen nemen.
Ze heeft nu gelukkig pijnstillers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:13

Dat been is behoorlijk dik, maar ik heb ze wel eens (veel) erger gezien bij een einschuss. Jullie zijn er gelukkig op tijd bij. Heb je ook nog contact gehad met Den Hoek? Hebben de verschillende medicijnen geen wisselwerking met elkaar?

Den Hoek zou toch ook nog langskomen of laat je dat nu even achterwege?

Beterschap!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 12:18

[***] schreef:
Dat been is behoorlijk dik, maar ik heb ze wel eens (veel) erger gezien bij een einschuss. Jullie zijn er gelukkig op tijd bij. Heb je ook nog contact gehad met Den Hoek? Hebben de verschillende medicijnen geen wisselwerking met elkaar?

Den Hoek zou toch ook nog langskomen of laat je dat nu even achterwege?

Beterschap!

Ja voor een voorbeen is het toch wel goed dik! En echt een eindschuss
Den hoek heb ik nog geen contact mee gehad.
En ja die druppels hebben denk toch geen nut.

Ja ze zouden nog komen, 3 weken geleden proberen een afspraak te maken maar heb nog steeds geen datum na paar keer bellen/mailen..
Ben der beetje klaar mee.

Rare is dat been na vochtafdrijvers niet dunner is geworden.
Vanmiddag komt Da weer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:36

Dat is vervelend, dat Den Hoek zo slecht reageert. Kan me voorstellen dat je er klaar mee bent. Wat zegt je eigen da over eventueel herstel?

Kirstenx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 12:58

Jeetje TS, wat een verhaal! Ik dacht dat mijn paard een zorgenkindje was, maar dit slaat alles. Wat een pech. Heel veel respect voor wat jullie voor haar gedaan hebben/doen. Wat een energie, tijd en geld zit er in dit paard. Ze mag blij zijn met zulke eigenaren. Heel veel sterkte en natuurlijk ook beterschap, ik hoop dat je snel weer naar haar toe kan!

irmaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 19:01

Weet je zeker dat dit einschuss is? Ik heb een paard gehad die kreeg bij ieder klein wondje zo'n zwelling maar dat trok na een aantal dagen vanzelf weer weg (het vocht zakte dan langs het been naar beneden en verdween daarna langzaam). Koelen had meestal een averechts effect, daar werd het alleen maar dikker van.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-14 19:16

irmaz schreef:
Weet je zeker dat dit einschuss is? Ik heb een paard gehad die kreeg bij ieder klein wondje zo'n zwelling maar dat trok na een aantal dagen vanzelf weer weg (het vocht zakte dan langs het been naar beneden en verdween daarna langzaam). Koelen had meestal een averechts effect, daar werd het alleen maar dikker van.

Mijn Da zegt van wel. Het was voorheen een stuk minder dik. En opeens was het gister een stuk dikker! En ze liep kreupel en bijna niet.
Die foto is van vandaag en ze had gister vochtafdrijvers gehad dus al een stukje geslonken + dat de foto raar is genomen, kreeg net een foto doorgestuurd waar toch wel heel goed te zien is.
Koelen en stappen moet en heeft wel wat effect, niet veel maar wel wat dus dat is goed.

Mijn paard heeft trouwens shetland beentjes zo dun,dus voor buitenstanders lijkt het minder dik en lijken het meer normale kwpn benen haha en als ze een wondje heb doet ze nooit gelijk dikke benen

Maarja we gaan het zien hoe het afloopt!
Over herstel kan ik nog niks zeggen!
eerst maar hopen dat het niet naar binnen slaat

Habore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 20:31

Een einschuss been heeft toch wel de tijd nodig om terug beter te worden.

Mijn paard heeft het regelmatig en dan duurt het toch wel enkele weken eer het terug in normale formaat is zeg maar.

Zeker bij paarden met een verminderde weerstand.

Veel sterkte en succes ermee !!!

kirsten4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-14 23:51

Hier een stille meelezer, zoveel respect voor jou en Mirre! Ik hoop voor jullie dat het toch nog goedkomt, heel veel sterkte en succes! :+:

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-14 21:30

Net weer bij Mirre geweest.

Ze lijkt er beetje klaar mee te zijn, niets interesseert haar. Stukje wezen lopen en je kijkt gewoon naar een ' dof en leeg' paardenhoofd. Enorm moeilijk.
Ze is niet voorruit te branden waar ze normaal harder van zou gaan lopen of zich zou doodschrikken blijft ze nu met der hoofd laag naast me lopen.

Alleen bij hele apparte dingen kijkt ze even geintresseerd en als er eten aankomt, visite is ook wel gezellig.
Ze heeft vanochtend iemand gebeten die ze normaal heel erg mag, een vriendin van mij (ze bijt nooooit!!) en ook der beste vriendinnetje (paard)deed ze enorm lelijk tegen.

Ze heeft ook last van der achterbenen ze doet zo raar, en dat terwijl ze op lichte pijnstiller staat.

Enorm moeilijk dus op het moment,
Ze heeft ALTIJD afgelopen jaren een vuurtje in haar ogen gehad, vechtlust ook als ze heel ziek was. Maar nu heb ze dat niet meer, en ja wat moet je dan? Is het toch eerlijker om haar te laten gaan na 2 1/2 jaar vechten voor haar leven?

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-14 21:32

heel veel sterkte met die overweging... het is er een die niemand anders voor je kan maken...