Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Joolien schreef:Even wat over het dun zijn, je hoort wel vaker dat paarden met een operatie er niet helemaal ongeschonden uitkomen en nog wel eens een rugwerveltje willen verschuiven etc, misschien is dat bij hem ook wel gebeurd en dat kan erg veel invloed hebben op de spijsvertering. Ik heb hier zelf ook ervaringen mee, graatmagere merrie die kwam echt loeisnel aan nadat ze behandelt was door een manueel therapeut.
blue_sky schreef:Voor je eigen veiligheid zou ik zorgen dat hij niet al lekker zijn spieren en uithoudingsvermogen getraind heeft. Eerst er lekker op en vertrouwen opbouwen dan hem sterker maken zou mijn idee zijn.
DDDara schreef:Joolien schreef:Even wat over het dun zijn, je hoort wel vaker dat paarden met een operatie er niet helemaal ongeschonden uitkomen en nog wel eens een rugwerveltje willen verschuiven etc, misschien is dat bij hem ook wel gebeurd en dat kan erg veel invloed hebben op de spijsvertering. Ik heb hier zelf ook ervaringen mee, graatmagere merrie die kwam echt loeisnel aan nadat ze behandelt was door een manueel therapeut.
Ik ga zowiezo een osteopaat laten komen (Fennela Doesburg) ze heeft als 2 keer eerder mijn paarden gedaan en ik ben echt onwijs over haar te spreken, zowel over de manier waarop ze met de paarden om gaat als over het resultaat.
Ook heb ik zelf 2 diploma's als (sport)paarden masseur, al zeg ik dat niet graag al te hard omdat ik me zelf nooit zou aan bevelen. Ik laat mijn paarden graag de eerste keer behandelen door iemand met VEEEEL ervaring. En daarna kan ik de massages zelf wel overnemen. Ik kan zelf wel goed voelen waar ze vast zitten, maar ben er niet van overtuigt dat ik ze zo goed mogelijk los krijg. Dus daarom werk ik graag zelf door op het resultaat van een ervaren osteopaat/masseur
Wat zou het beste moment zijn om hem naar de osteopaat te doen? Zo snel mogelijk of juist vlak voor hij weer aan het werk mag?
)