Ben ik gek???? Ik kan het beest toch niet laten slachten....

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

onpaard

Re: Ben ik gek???? Ik kan het beest toch niet laten slachten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:33

Wat een leukerd, ik hoop dat je hem weer helemaal goed krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 20:54

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:07

Jeetje wat een heerlijk paard!
Je bent toch hartstikke gek?????? Als je hem laat slachten ~~}> :+

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-14 23:30

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 08:52

Volgens mij ken ik de handelaar (a.d.h.v. het filmpje), normaal keuren (röntgen) ze hun paarden toch van te voren? Vind het een vreemd verhaal..
Knap dat je toch gaat voor het dier!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 08:56

Cardy schreef:
Volgens mij ken ik de handelaar (a.d.h.v. het filmpje), normaal keuren (röntgen) ze hun paarden toch van te voren? Vind het een vreemd verhaal..
Knap dat je toch gaat voor het dier!

Ik heb ook het idee dat ik hem ken. Is het filmpje gemaakt bij de handelaar?

Mag ook per pb hoor. Als het goed is ga ik binnenkort ook nog met iemand bij een paard kijken. Ben wel even benieuwd of ik de juiste handelaar voor ogen heb.

Overigens vind ik het een supermooi paard en hij loopt lekker!!! Zoals Geerke al schreef heb ik "gezonde" paarden gezien die een stuk slechter lopen.

Nogmaals heel veel succes met dit mooie dier.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 08:58

Denk inderdaad dat het gefilmd is bij de handelaar, ik stuur je even een pb wel zo netjes :).

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:02

Zie hier toch echt geen zielenpoot lopen die ingeslapen moet worden hoor. Knap dier met net gangwerk. Ga er voor, nu ik dit gezien heb helemaal.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:08

geerke schreef:
DDara schreef:
Je hebt gelijk was het al weer vergeten!!!

https://www.youtube.com/watch?v=GQpA7fHSONc

:D ik heb weleens paarden met betere straalbenen slechter zien lopen ;)

Inderdaad! In dit geval zou ik ook zeggen 'ga ervoor'. Had toch een ander beeld bij paarden met zulke gebreken.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:12

janderegelaa schreef:
Een 2 op een straalbeen is prima. Die worden echt niet slechter.

Precies. Daar krijgen ze ook gewoon het PROK predikaat mee.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:14

Het is denk ik ook maar hoe en waar de gebreken precies zit. De één loopt met een 2tje al zwaar kreupel en is afgeschreven, terwijl anderen (neem even mijn eigen paard als voorbeeld) met alle gebreken die je kan bedenken nog makkelijk een Z proef kunnen lopen. Voor TS is het alleen wel een risico omdat het dier nog niet onder het zadel is, je weet niet wat het gaat doen. maar voor het herstel na de operatie wel weer positief dat het dier zo jong is.

En inderdaad, knap paard en kan best lekker lopen :D . het is in iedergeval geen hoopje ellende haha.

Schoentje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 09:58

Röntgen wil inderdaad niet alles zeggen. Ik ken veel klinisch kerngezonde paarden met slechte foto's en ik ken paarden die röntgenologisch perfect zijn, maar klinisch niet recht te krijgen zijn.
Daarbij is er ook nog eens verschikkelijk veel verschil in de meningen tussen dierenartsen. Vaak genoeg gezien dat de ene arts een paard absoluut niet goed kan keuren, omdat er volgens hem van alles röntgenologisch aan mankeert, terwijl de andere hem prima acceptabel vindt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 13:25

Schoentje schreef:
Röntgen wil inderdaad niet alles zeggen. Ik ken veel klinisch kerngezonde paarden met slechte foto's en ik ken paarden die röntgenologisch perfect zijn, maar klinisch niet recht te krijgen zijn.
Daarbij is er ook nog eens verschikkelijk veel verschil in de meningen tussen dierenartsen. Vaak genoeg gezien dat de ene arts een paard absoluut niet goed kan keuren, omdat er volgens hem van alles röntgenologisch aan mankeert, terwijl de andere hem prima acceptabel vindt.

Klopt! Ik heb het ook al meerdere keren meegemaakt.
Bijvoorbeeld:
Foto's van een paard waarbij de ene da zegt afgekeurd voor de "zware" dressuur, ivm artrose en beginnende overhoef, terwijl de andere da hier geen enkel probleem in ziet. Ging om een 11 jarig, kerngezond, zuiver lopend paard.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 14:58

Pff, je zou niet zeggen dat dit paard zo'n ernstig knieprobleem heeft. Hij loopt erg mooi!

Goed dat je ervoor gaat, zo'n leuk jong paard is zeker een kans waard.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:17

Paard heeft toch ook geen probleem. Je opereert zo'n dier juist om te proberen te voorkomen dat het problemen op gaat leveren. Ik denk dat dat het probleem ook is, de meeste mensen die dit verhaal horen denken dat TS een 'kneus' op gaat lappen. En dan wordt er al veel te snel geroepen, ik zou hem naar de slacht doen. Nu met het filmpje geeft het ineens een heel ander beeld.

Jennyj01Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:27

Ts misschien had je een topic met pole moeten starten n.a.v het filmje. Met als titel opknappen of slachten? Denk dat je dan weer heeeel andere reacties had gehad.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-14 15:33

Weet niet wanneer en bij wie het bovenstaande filmpje is gemaakt, maar zo op het oog lijkt hier weinig tot niets aan de hand (uiteraard onbelast door een ruiter).
Paard kan kort stoppen en snel draaien.

"Gebruiksmatig" lijkt (LIJKT!) er dan ook niets in de weg te zitten.

Dat kan natuurlijk gaan opspelen als paard bereden wordt, maar dat heb je met ieder paard.

Voooralsnog zie ik niets alarmerends.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 08:44

Schoentje schreef:

En dan schrik ik er best van dat er zoveel bokkers roepen dat dit paard sowieso ingeslapen moet worden. Nu meteen. Puur op foto, zonder dat het paard ook maar enig lichamelijk ongemak vertoond.

Ik ben voor een röntgenologische keuring, maar ik vrees de tendens waarbij er te veel belang aan gehecht wordt in de keuze leven-dood. Dat een jong paard dat nog niet onder zadel is al gedacht wordt aan de dood enkel en alleen omdat er misschien in de toekomst een kans bestaat dat het mogelijk is dat dat dier sneller slijt.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 09:15

Van het filmpje is het een heel aansprekend dier. Ik begrijp helemaal dat je hier het geld in wilt investeren. Als het hart gaat spreken heeft het verstand weinig kans. Ik hoop voor je dat het allemaal positief uitpakt en je nog lang van dit paard kunt genieten.

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 09:19

Gini schreef:
Schoentje schreef:

En dan schrik ik er best van dat er zoveel bokkers roepen dat dit paard sowieso ingeslapen moet worden. Nu meteen. Puur op foto, zonder dat het paard ook maar enig lichamelijk ongemak vertoond.

Ik ben voor een röntgenologische keuring, maar ik vrees de tendens waarbij er te veel belang aan gehecht wordt in de keuze leven-dood. Dat een jong paard dat nog niet onder zadel is al gedacht wordt aan de dood enkel en alleen omdat er misschien in de toekomst een kans bestaat dat het mogelijk is dat dat dier sneller slijt.

+1 :j

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 09:23

Gini schreef:
Schoentje schreef:

+2.. ;)

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 09:43

Gini schreef:

Ik schrik daar eigenlijk niet meer van, is ook wel een beetje de tendens nu op Bokt.
Daarbij hechten veel mensen toch teveel waarde aan een momentopname op rontgen. Foto's zijn een indicatie maar tussen het beeld op de foto's en het klinische beeld kan een wereld van verschil zitten.

TS, mooi paard en zeker de moeite waard om te gok te nemen!
Houd je ons een beetje op de hoogte over het hoe en wat? :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 09:57

fransje23 schreef:
Ik schrik daar eigenlijk niet meer van, is ook wel een beetje de tendens nu op Bokt.
Daarbij hechten veel mensen toch teveel waarde aan een momentopname op rontgen. Foto's zijn een indicatie maar tussen het beeld op de foto's en het klinische beeld kan een wereld van verschil zitten.

Ik kan helemaal begrijpen dat je voor een paard gaat en hem zo lang mogelijk heel wilt houden of wilt helpen op het moment dat hij al langer in je bezit is en er iets gebeurt dat een operatie noodzakelijk maakt. En ik ben het helemaal met je eens dat er teveel waarde wordt gehecht aan foto's.

Echter heeft TS dit dier net, begint met een grote investering en moet maar zien hoe dat uitpakt. En dan heb ik het niet over die tweetjes op de straalbenen, maar over de knie.
Ik ben van mening dat je een gezond dier moet kopen, de ellende komt later vanzelf wel.
En voor het prijs dat dit dier nu al kost (even de beraming van de operatie meegenomen, en de kosten van de revalidatie), heb je een heel leuk gezond jong dier. Al dan niet ingereden. Waar je meteen mee aan de slag kunt als je dat zou willen. En die je kunt verzekeren, als je dat zou willen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:14

Gini schreef:
[

Dat is ook weer kort door de bocht. Zonder operatie gaat het paard namelijk gegarandeerd stuk.
100% garantie dat de operatie slaagt heb je nooit; het paard moet onder narcose en ook daarmee (in de recovery) kunnen ook nog ongelukken gebeuren.
Als de operatie slaagt dan heeft TS er denk ik ook een heel leuk paard aan. Slaagt ie niet, dan heb je veel geld uitgegeven en sta je met lege handen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-14 12:24

TS, ik vind het best een leuk paard maar wel een beetje een "hakketrekker", dwz dat hij achteraan sterk lijkt te bewegen, maar weinig draagt. De achterhand komt er eigenlijk een beetje achteraan.
Ben benieuwd hoe hij zich gaat ontwikkelen straks. Succes iig met de operatie. Wanneer gaat het gebeuren?