Na alle ellende, weer ellende.. @Kliniek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-14 22:21

xxsalinaxx schreef:
We gaan ook even het voer bekijken idd.
Ze krijgt per dag 1 of een halve schep vipagraan, dua geen suiker ect. Wel krijgt ze bijna elke dag een halve schep muesli en soms een hele. Ligt eraan of ze wat gedaan heb ja of nee.

Heel erg bedankt, ik zit ook met me handen in het haar en te denken wanneer de grens is..

Het is wel een keer klaar, zoiets houd je geen jaren meer vol. Je komt van het ene probleem in het andere, paard is er ook wel een keer klaar mee lijkt me ;)

Ja qua voer kan er soms net iets in zitten , van die stofjes waarmee ze het voer verwerken en ook muesli's een soort gluten oid het is in ieder geval het proberen waard. het stofje waarmee een brokje geperst moet worden kan soms al een reactie op roepen maargoed de wonden genezen wel goed van je paard dus opzich zit dat daar van binnen wel goed ;)

xxsalinaxx

Re: Na alle ellende, weer ellende.. @Kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 08:39

@Gerrit,
Ja dat is waar ik houd het geen jaren meer vol en dat is ook misschien oneerlijk tegen haar.

Maar het moeilijkste is ze is altijd vrolijk en ze laat me echt wel merken dat ze me enorm dankbaar is, vooral nadat ze uit de kliniek is gekomen, ze staat alleen maar te hinniken naar me als ik op stal ben, te knuffelen kusjes te geven. Dan denk ik, ik wil dat niet kwijt niet mijn grootste trots.

Dat ze elke keer wat heb is voor mij nu 'normaal' naja het is gewent, ik zou niet weten hoe het is om lekker met je gezonde paard te trainen en lekker wedtrijden rijden zonder zorgen

En wat je zegt, wonden genezen goed bij der dus idd ligt het aan het voer? Misschien toch niet.

Vanmiddag om 16:00 is de DA er.
daarna zal ik het gelijk hier plaatsten.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 08:55

Jeetje, wat een pech hebben jullie, onvoorstelbaar! Succes met de DA vanmiddag, hopelijk valt het mee..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 10:11

Jeetje wat balen :(:)

Dat ze vrolijk enzo is zegt helaas niks :n mijn paard was dat ook ze stond aan huis. En meerdere keren per dag als ze mij zag hinneken. Ze stond met hinnekend in de wei op te wachten als ik van school kwam. Was nog wel blij. Maar toch heb ik de keuze moeten maken gezien de aard van de blessure om haar in te laten slapen...

Iig heel veel succes ermee!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 13:16

Yvank_ schreef:
Jeetje wat balen :(:)

Dat ze vrolijk enzo is zegt helaas niks :n mijn paard was dat ook ze stond aan huis. En meerdere keren per dag als ze mij zag hinneken. Ze stond met hinnekend in de wei op te wachten als ik van school kwam. Was nog wel blij. Maar toch heb ik de keuze moeten maken gezien de aard van de blessure om haar in te laten slapen...

Iig heel veel succes ermee!

Jaa dat is idd ook zo, ik vond haar vandaag erg rustig en aanhankelijk. Maarja wie weet komt het door het lekkere weer dat ze rustiger is. Wel staat het been vaak op rust of ontlast ze het. Ze loopt niet helemaal 100% vind ik. Maarja nog minder dan 3 uurtjes dan is de DA er!

En ja dat snap ik, we moeten ook gewoon kijken voor hoe lang het nog eerlijk is en hoe erg de situatie is.
Jij nog sterkte met het inslapen..

@batje,

Dankjewel

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 13:31

ik heb niet alles gelezen maar kan je niet vragen aan je DA of je paralog mag gebruiken?
dat is een flesje met geel zalf is best dun spul

wij hebben het paar jaar geleden bij mn pony gebruikt en was echt mega dik been en niet een klein plekje maar van zn hoef tot de koot helemaal onder mok
3 dagen en je zag het resultaat al mooi schoon geen grote korsten meer

hebben er ook een speciaal schrubb dinggetje bij gekregen droog maken spul er op en klaar..

succes ene wat een pech!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 17:46

DA is geweest en ik heb een harde klap in me gezicht gekregen..

mirre is gewoon kapot van binnen door alle medicijnen en ziektes die ze al heb gehad. De kale plekken komen van binnenuit. Der huid staat in verbinding met de lever, die door leverbot en de medicijnen een blijvende beschadiging op heeft gelopen. De mok zit in haar lichaam en gaat er nooit meer uit. Ik moet haar vanavond, vrijdag en zondag wassen. Ook moet ik onder de man op het harde stappen ivm der been die na het bewegen die bult krijg (bij de mok) en die ze ook na het bewegen ontlast en mee staat te trappen. Oftewel ze heeft er last van. Als ze maandag niet verbeterd is gaat anke overleggen met de visdonk. Of zij nog ideeen hebben ook gaat ze dan bloed prikken en uitgebreid onderzoeken. Mirre gaat iederegeval nooit helemaal gezond meer worden en absoluut niet meer sterk . Als ze nog iets krijgt en ze moet medicijnen moeten we der laten gaan aangezien der lichaam alleen maar slechter daardoor word. Als het niet betert dus visdonk en bloed bekijken en overleggen of zij het nog eerlijk vinden om haar te laten leven...

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:50

jeetje wat balen zeg..
heel veel sterkte
ik denk zelf als ik dit te horen krijg dat ik haar de laatste paar dagen geef en nog ff ga tutten
zo weinig kans en zo veel kosten en zo veel leed

natuurlijk moet je die beslissing zelf maken
maar goed is goed je hebt vrijwel alles al geprobeerd..

strekte / succes!

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 17:58

Ik zou sowieso overleggen met Visdonk en verder onderzoek doen. Vindt het wat kort door de bocht van je DA om te zeggen dat dit paard kapot is van binnen zonder dat ze recent bloedonderzoek gedaan heeft.

Heel veel sterkte in ieder geval.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 18:06

Vala schreef:
Ik zou sowieso overleggen met Visdonk en verder onderzoek doen. Vindt het wat kort door de bocht van je DA om te zeggen dat dit paard kapot is van binnen zonder dat ze recent bloedonderzoek gedaan heeft.

Heel veel sterkte in ieder geval.

Dit paard is vaker door de molen gegaan zegmaar. ze heb al 10 keer ondertussen bloed onderzoek gehad. En daarom als zij het niet meer weet haalt zij daarom de visdonk erbij, ze laat er heus niet zomaar inslapen echt niet!

@caboclo,
ze gaat zeker verwend worden ookal is er nog niks 100% zeker. :)

silvia58

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:26

Ik ben hier even stil van |(

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:39

Jeetje wat heftig! Zo'n uitkomst had je nu toch ook weer niet verwacht. Hopelijk helpt het wassen en weet Visdonk er nog een positieve draai aan te geven.

Heel veel sterkte, lekker tutten inderdaad en doen wat je nu doen moet, hou je taai hoor!!!

kyraties

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:12

Jee, wat een heftig verhaal zeg! Heel veel sterkte! Ik weet wel dat Mirre heel blij mag zijn met zo een trouw baasje als jij!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:13

Meis, wat naar om dit te lezen!
Ik leef echt met je mee.. dit verdienen jullie beiden niet.
Het is op een gegeven moment niet meer eerlijk om je paard zo te zien 'lijden'.
Haar koppie wil zo te lezen nog zo graag maar haar lijf is op een gegeven moment op.

Hopelijk komt er toch lichte verbetering en kan je laten onderzoeken of ze erge pijn zal hebben zonder medicijnen. Is het anders niet een idee om haar vervroegd op pensioen te zetten waar ze overdag de hele dag buiten staat en in de nachten binnen? Weet natuurlijk niet hoe erge pijn ze zal gaan hebben..

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 20:51

PrimaDonna_ schreef:
Meis, wat naar om dit te lezen!
Ik leef echt met je mee.. dit verdienen jullie beiden niet.
Het is op een gegeven moment niet meer eerlijk om je paard zo te zien 'lijden'.
Haar koppie wil zo te lezen nog zo graag maar haar lijf is op een gegeven moment op.

Hopelijk komt er toch lichte verbetering en kan je laten onderzoeken of ze erge pijn zal hebben zonder medicijnen. Is het anders niet een idee om haar vervroegd op pensioen te zetten waar ze overdag de hele dag buiten staat en in de nachten binnen? Weet natuurlijk niet hoe erge pijn ze zal gaan hebben..

Ze krijgt op het moment geen medicijnen dat vertikt me da omdat je dan meer kapot maakt. Vervroegd pensioen kan niet en inprincipe heb ze dat al.
Ze mag niet op gras, ze heeft last van der been na het bewegen en op stal is ook geen optie + dat ze elke keer toch dingen gaat krijgen aangezien ze niet sterk is een geen weerstand heeft.

Net mijn vader verteld, natuurlijk gaan we weer alles onderzoeken of er echt nog niet ergens heel misschien een lichtpuntje is. We geven niet zomaar op, we laten der niet zomaar dood gaan.
Wel ben ik er me van bewust dat we niet egoistisch moeten worden. Ik let erg op haar gedrag en of ze lijdt. Tot nu toe is ze overvrolijk en word ik alleen maar geknuffeld en gekust door der, ze zal het vast merken..

Bedankt voor alle meelevende lieve berichten !

emmaudb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 21:59

wat naar zeg! heel veel sterkte. :(:)

ik vind het knap van je dat je ook zegt dat jullie niet egoistisch moeten worden. daar moet je ook sterk voor in je schoenen staan. maar geniet nog maar van haar! ik hoop dat er toch nog een lichtpuntje is!

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 22:30

Zo, dit is wel heftig om te lezen. Meid, jullie zijn doorzetters!

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 23:45

Zo he... -O-

Wat je ook zal doen het zal vast het goede besluit zijn die je neemt! :(:)
Sterkte ermee

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 07:04

Dank jullie wel! Ik vond gister avond zelfs al moeilijk om naar huis te gaan want ik was bij haar. Heel stal leeft mee en iedereen heeft een klap gehad zegmaar, mirre is natuurlijk een zorgenkindje en zit in veel harten van stalgenoten, vriendinnen etc.

Niemand had verwacht dat ze er eigenlijk zo aan toe was, niemand zag het. Maar ik wel.

Wel merk ik aan mezelf dat ik er kapot van ga nu, zoveel stress en ik weeg al niet veel en weet nu al dat de kilo's eraf gaan vliegen. Deze nacht viel ik snel in slaap maar ben nooit zo vroeg wakker geweest terwijl ik uit kan slapen. Maarja je denkt maar aan 1 ding en dat is me paard.

We gaan gewoon weer doorzetten zodat ik nog even van der kan genieten! En ik hoop dat dat nog een zomer gaat lukken!
Ik heb wel hoop dat mirre die kale plekken hersteld, misschien de mok ook. Maar ze heb 123 wat, en dat kan der dan wel fataal worden.
Fingers crossed..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 07:13

Jeetje, lees dit nu pas.
Wat erg zeg, maar het is idd wel heel vaak zo dat als een paard van binnen niet helemaal lekker zit dat het vatbaarder is voor mok en dat soort dingen.
Heel erg voor je paardje en voor jouw en kan me voorstellen dat het een ongelofelijke klap is.
Probeer toch wat te genieten van je paardje. Sterkte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 08:06

Ach bah, wat een ellende. Heel misschien valt het nog mee en knapt ze komende zomer nog een beetje op!

Sterkte! :(:)

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 19:57

Dankjullie wel voor de reacties en steun!
Vandaag was der huid al wat rustiger (minder schilfers etc) der been had ze nog wel last van. Ik hoop dat we het onder controle kunnen krijgen dan kunnen we nog langer van der genieten!
Morgen moet ik haar weer wassen, ben zo benieuwd maandag!!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 20:08

@Salina: Heb je er toevallig een foto van?

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 20:28

Jaa hierbij de foto's :

foto 1
foto 2
foto 3

Er zit ook op de onderkant van der hals, der borst en 2 plekjes op der rug daar heb ik geen foto van. De schilfers zie je ook niet (goed) was nog voordat het erger werd.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 21:16

Woaw! Dat ziet er niet fijn uit zeg!
Ze word gewoon echt kaal, arm paard :(
Hoop echt dat er iets tegen te doen is.