Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jannepauli

Re: Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 10:45

In de homeopathie ( en dat zal dan ook wel voor de bioresonantie gelden) wordt altijd de norm 'het moet eerst erger worden' gehanteerd.. ik had jouw reactie dus op voorhand al kunnen voorspellen. Maar misschien wil je eens uitleggen waarom dan de 'voorspelde terugslag' zo logisch is?

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 12:55

update

Gister de dag na de behandeling verbaasde ik me weer flink!
Shir leek gewoon weer vol lucht binnen te krijgen. De terugslag bij der buik was er nog maar haar neus deed weer normaal!
Wat was ik daar blij mee zeg.

Ik had het er over met een stal genoot en nu vraag ik me af of ze weer zoals de vorige keer flink vooruit gaan en daarna een terugslag.

Vandaag is ze weer ietsje benauwd. Maar andere veranderingen die ik zie is dat ze weer voluit hinnikt in plaats van een half hinnikje. Ook heeft ze weer looplust. Ze rent weer in de wei zonder binnen 2 meter half neer te vallen.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 13:02

Of het paard een terugslag krijgt wordt dus afwachten? Ik ben daarom toch benieuwd naar het antwoord van Marietje1000 op mijn vraag.

Leetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 13:30

Jannepauli schreef:
In de homeopathie ( en dat zal dan ook wel voor de bioresonantie gelden) wordt altijd de norm 'het moet eerst erger worden' gehanteerd.. ik had jouw reactie dus op voorhand al kunnen voorspellen. Maar misschien wil je eens uitleggen waarom dan de 'voorspelde terugslag' zo logisch is?

Dit wil ik even de wereld uit helpen. Deze stelling is niet waar (voor homeopathie dan). Het kan eerst erger worden maar dat hoeft zeker niet!
Wat vaak wel is bij chronische zieke dieren (zoals dit paard), een eerste geneesmiddelprikkel verbetering geeft, maar dat ze dan terugvallen, omdat ze het zelf nog niet aankunnen. Herhaling geeft dan weer verbetering. Soms is dit langere tijd nodig, afhankelijk van hoe ziek ze zijn.
Ik weet niet hoe dat werkt bij bioresonantie, daar heb ik geen ervaring mee. Maar bij homeopathie werkt dit zo en door opbouwende geneesmiddelen voor te schrijven kun je dit sturen / voorkomen.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 13:48

Mijn ervaring met Bioresonantie bij mezelf: het hoeft niet erger te worden het kán.
Bij het ene programma knap ik meteen erg op en bij de andere wordt ik rustig slap en krijg ik hoofdpijn.
Bij de gerichte behandeling voor Lyme wordt ik echt lamlendig.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 19:43

Ik heb nog even een vraagje.

De laatste tijd als ik Shirley hoor hoesten dan laat ze eigenlijk altijd tegelijk scheten. Waardoor kan dit komen.
Is dit raar en zou hier meer achter kunnen zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 19:57

De lucht die ze normaal al zou kwijtraken, paarden scheten veel, komt nu vrij door de kracht die ze gebruikt om te hoesten. Maar hoest ze dan nog? Zal nu toch onder controle moeten zijn.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:02

Als duidelijk is dat ze veel minder benauwd is wat is dan het probleem?
Ik ben ook wel eens goed verkouden en dan blijf ik een tijd hoesten, ook als ik weer fitter ben.
Paard is een tijd slecht geweest en nu gaat het duidelijk beter aldus TS.. Rome is niet in een dag gebouwd.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:02

Als duidelijk is dat ze veel minder benauwd is wat is dan het probleem?
Ik ben ook wel eens goed verkouden en dan blijf ik een tijd hoesten, ook als ik weer fitter ben.
Paard is een tijd slecht geweest en nu gaat het duidelijk beter aldus TS.. Rome is niet in een dag gebouwd.

Ik neem aan dat er heus ingegrepen wordt als het nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:06

Voor een paard is dat anders als voor mensen en paard is niet verkouden. Ht paard wat ik heb gehad en als hij weer flink begon te hoesten wT ik niet binnen 3 dagen onder controle kreeg, werd behandeld en hoestte dan ook binnen 3 dagen iet meer...overigens dan gewoon regulier...ik pakte het dan weer over en zo kon ik paard daarna weer 5 jaar hoestvrij houden zonder medicijnen, soms eens een hoestje en dan lette ik op of het hooi wel goed nat was.

Paard is in 13 jaar 3 keer behandeld en 3 keer door pension niet goed verzorgd geweest waardoor hij weer benauwd werd. Dus alle ervaring ermee.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 20:18

Afijn ik neem aan dat TS goed op haar paar let en niet door een roze bril kijkt.
Mijn moeder heeft overigens luchtwegproblemen en daarbij gaan we eerst alternatief voor we ergens anders naar grijpen.
Tegenwoordig lukt het eigenlijk altijd om met vitamine C en bijnierconcentraat de boel onder controle te krijgen.
Anders moet ze aan de prednison, want alle toeters en bellen zijn verder in huis en in gebruik namelijk.
Nu een chip aangeschaft voor Astma en een verkoudheidsprogramma zat er al op.
Ze was vorige week echt niet lekker, hoofdpijn, echt weer een voorhoofdsholte ontsteking ondanks vitamine C en bijnierconcentraat.
Verkoudheidsprogramma aan, immuunsysteem en binnen 1.5 uur liep ze te snotteren..
Normaal had dat prednison geweest haar kennende.

Zelf ben ik bezig met een behandeling voor Lyme met bioresonantie op mijn manier.
Ik heb een eigen apparaatje daarvoor en dat bevalt héél erg goed.
Ding is anders als die van Marietje maar alsnog wel 600 euries inmiddels.
Heb nu 9 chips, Borellia, Detox, Immuunsysteem, Lever, gevolgen emoties, bloedzuivering, Astma en nog een paar.
Ik gebruik degene die ik nodig heb wanneer ik het nodig vind met mijn kennis die ik heb en ik zeg super..

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-13 21:01

Paard kucht af en toe nog ja. prednison kreeg het ook niet voor elkaar dat het stopte dus ga er niet vanuit dat het zo snel over zou zijn. Haar hoesten is veel erger geweest echt niet te vergelijken met wat ze nu doet.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:02

Moonfish@ is bijnierconcentraat niet gewoon de natuurlijke prednison?Cortisol?

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:05

:j
Van koeien gemaakt, maar zonder de bijwerkingen van prednison.
Wondermiddel, ook voor stresskippen als mijn vader.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:20

moonfish13 schreef:

Heeft het geen bijwerkingen?Ik weet wel dat het lichaam 'anders' omgaat met chemische varianten.
Maar een te hoog cortisol(mijn paard heeft cushing)wat het lichaam dus zelf doet heeft ook bijwerkingen,dezelfde als prednison.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 21:29

Exact Geerke. :)

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-13 22:16

Jannepauli schreef:

Zoals leetje al meldde: in de homeopathie kun je een beginverergering krijgen. Echter, dit paard wordt niet behandeld met homeopathie, maar met bioresonantie. Waar in principe geen verergering optreedt.
Helaas kreeg het paard nog prednisolon na de 1e behandeling. Ik heb toen aangegeven een verergering te verwachten omdat de prednisolon het immuunsysteem remt en de bioresonantie het immuunsysteem juist prikkelt. Dit zou kunnen leiden tot een lichte verergering, en dat gebeurde ook.
Dat dit dan bij sommige bokkers meteen leidt tot de conclusie dat bioresonantie dus niet werkt is dan ook te kort door de bocht en verder totaal irrelevant.

Dat het paard zwaar ademde is simpel te verklaren. Doordat ik op dit moment de nadruk heb gelegd op verbetering van het immuunsysteem was er geen ruimte meer voor de aanpak van de longen. Dat komt bij een volgende behandeling, mits TS dat wil. Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd.
Ik adviseer altijd 3 behandelingen en dan moeten er substantiële verbeteringen zijn. Er hebben pas 2 behandelingen plaatsgevonden, dus......

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 00:17

geerke schreef:
moonfish13 schreef:

Heeft het geen bijwerkingen?Ik weet wel dat het lichaam 'anders' omgaat met chemische varianten.
Maar een te hoog cortisol(mijn paard heeft cushing)wat het lichaam dus zelf doet heeft ook bijwerkingen,dezelfde als prednison.

Nog even trouwens.
Ze zeggen van prednison dat dat de bijnieren op den duur lui maakt en dit is alleen ondersteunend.
Dat effect van lamleggen van de bijnieren schijn je met prednison wel te hebben en heb je met bijnierconcentraat niet.
Ik zelf kan alleen niet tegen bijnierconcentraat, ik lig dan de hele dag te pitten. Ook lekker hoor maar niet altijd praktisch. :')
Prednison wil ik af en toe wel eens een kwart van nemen va 0.5 mg als ik echt uitgeput ben, dan herstel ik veel sneller als zonder.
Zonder blijft het sukkelen een paar dagen waar ik met er zo weer ben, dus dat is echt winst dan.
Klinkt suf maar het haalt dan het allerergste randje er af zodat ik wakker kan blijven en dan ben ik al gauw fitter.
Afgelopen vakantie was ik met de bioresonantie bezig en had daar toch veel last van en kon niet wakker blijven overdag, met een kickstart met twee keer een kwartje prednison over 2 dagen was ik weer redelijk op de rit..

Schijnt bij Lyme behandeling normaal te zijn volgens mijn therapeute, lichaam gaat dan energie pakken om de lyme eruit te gooien waardoor je minder energie hebt. Op het Lymeforum zag ik het ook trouwens mensen die er erg moe van werden.
Marietje schijnt het nog niet meegemaakt te hebben, de gevoelige reactie die ik kreeg op bioresonantie zelfs al op het testen.
Maar het kan wel, komt schijnbaar weinig voor.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 00:29

wilmatj schreef:

De laatste tijd als ik Shirley hoor hoesten dan laat ze eigenlijk altijd tegelijk scheten. Waardoor kan dit komen.

Dit zegt mij 'alleen maar' dat het haar veel kracht kost om te hoesten, waardoor ze aan de achterkant haar spieren niet helemaal onder controle heeft. Ik houd er nooit zo van als dat gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 08:19

wilmatj schreef:
Paard kucht af en toe nog ja. prednison kreeg het ook niet voor elkaar dat het stopte dus ga er niet vanuit dat het zo snel over zou zijn. Haar hoesten is veel erger geweest echt niet te vergelijken met wat ze nu doet.

Mijn paard is nooit met prednison behandeld, misschien maakt dat ook verschil uit. We gaan weer een droge warme periode tegemoet, je paard zal daar ook op reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 08:20

Sientje schreef:
wilmatj schreef:

Dit zegt mij 'alleen maar' dat het haar veel kracht kost om te hoesten, waardoor ze aan de achterkant haar spieren niet helemaal onder controle heeft. Ik houd er nooit zo van als dat gebeurt.

Mijn idee, vast zittend slijm in luchtpijp, vastzittend en dik, mogelijk zelfs geifecteerd.

Yinnar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 14:32

wilmatj schreef:

Mijn pony, een merrie van 20, heeft sinds de laatste drie jaar een periode zo vlak na de winter dat ze der longen uit der lijf hoest. Dat gaat ook altijd gepaard met veel kabaal van achteren. Het eerste jaar heb ik ventipulmin gegeven maar dat werkte niet en nu jaarlijks zodra het hoesten begint geef ik foenegriek en dat werkt perfect.

Ik zou me persoonlijk geen zorgen maken over die kanonschoten. Ze moet gewoon veel kracht zetten om te hoesten en als er toevallig wat lucht dwars zit moet dat eruit. Daar kunnen wij mensen ook last van hebben. Alleen voor ons is het wat genanter...;-)

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 16:52

wilmatj schreef:

Ik kan me voorstellen dat dit nog een nawerking is van de prednison. Een groot deel van je immuunsysteem zit immers in je darmen. En het immuunsysteem wordt nogal aangetast door prednison. Als de spijsvertering verder geen aanleiding geeft tot ongerustheid is de kans groot dat deze klachten snel zullen afnemen nu je gestopt bent met de prednison.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:14

Zulke kul heb ik nog nooit gehoord! Als ik zwaar verkouden ben en erg moet hoesten dan gaat dat ook weleens ten koste van de sluitspieren, gewoon omdat er enorme druk op komt te staan. En ik heb nog nooit van mijn leven prednison gebruikt. Marietje ik verbaas me erover hoe jij iedere keer weer alles uit de kast haalt om alles wat regulier is bij iedere gelegenheid te proberen onderuit te halen. Ik vind het bijna waanzin zoals jij in je eigen bioresonantie geloofd en ik geloof nav jouw betichten niet dat je jouw patiënten objectief bekijkt, laat staan ze doorverwijst naar een ECHTE dierenarts. Zelfs niet sls ze die heel hard nodig hebben.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-13 17:24

in geval van een allergie is een iets minder geprikkelt immuunsysteem wel handig.
Scheten laten tegelijkertijd, is gewoon door veel kracht te zetten....klinkt niet goed overigens.