'knorrend' veulen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Re: 'knorrend' veulen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 10:37

Wat betreft de fotosensibiliteit. Onze tinker heeft toen hij net bij ons was vreselijke verbrandingen gehad op zijn witte delen. Zijn lever is heel licht afwijkend als gevolg van JKK, maar zijn verbrandingen werden veroorzaakt door een plantje dat in de wei stond waar hij niet aan gewend was. Door het eten werd de verbranding getriggert. Inmiddels 14 jaar later heeft hij nergens last van. Is echt alleen het eerste jaar geweest tussen 1,5 en 2,5.

Hopelijk valt de uitslag de goede kant op.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 10:51

Dat kan inderdaad ook Karuna, dat is een van de mogelijkheden, net als,als ik het me goed herinner, een afwijkende lever. Maar TS zal vast meer weten vandaag als het goed is.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:14

En heb je de bloeduitslagen al gekregen TS?

_Inge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 11:25

Vanmorgen om acht uur gebeld, en de bloeduitslagen gehad.
Heel verhaal met termen die moeilijk te volgen waren, maarde gg of zo was veel te hoog.
Galgangontsteking, meotine, biotine, echografie,bioptje, dit waren mijn notities tijdens het bellen, met andere woorden de lever is nu niet goed.
Maar ze kan niet zien of dit blijvende schade is, hiervoor zouden we een echo en biopt moeten laten nemen.

fay heeft gisteren overdag binnen gestaan, haar benen zijn erg slecht, bloedende ontstekingen wat ze ook op haar neus heeft, de kliniek adviseert om haar binnen te laten overdag , dus niet in de zon te laten.

We hebben ook onze dierenarts nog gesproken en ondanks dat de kliniek er nog steeds wel een behandeling in ziet heeft hij en wij de mening dat het genoeg is.
Onze dierenarts zei ook, we hadden gezegd als de uitslagen slecht zijn van de lever dan stoppen we er mee.
fay is ook terug wat bozer, ondanks die levenlust dat ze nog steeds heeft.
Maar haar beentjes zien er echt slecht uit, een veulen binnen houden is ook niet paardwaardig, daarnaast...de operatie in deze staat is al niet mogelijk, ze moet eerst bijtrekken.

Maar jee wat is het moeilijk om die knoop door te hakken, als je die vrolijke oortjes ziet wanneer ze de wei inloopt.
Zo moeilijk een einde te moeten maken aan zo'n jong leven.

BelleFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:30

Sterkte TS!

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:39

Heel veel sterkte

YamaDeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:39

Hier een stille meelezer... Wat ontzettend jammer, ik had gehoopt op beter nieuws.
Normaal ben ik realistisch en zie ik de dood als een deel van het leven. Soms laat/oud, soms vroeg/jong.
Maar bij dit meisje, dit prachtige koppie, oefff... zo'n ukkie verovert je hart en dan is het moeilijk verstandig te blijven.

Ik zou haar graag nog een kans zien krijgen, maar heel eerlijk:
Ik denk dat je er goed aan doet om haar niet door de mallemolen te halen zoals het er nu uitziet.
Genoeg is genoeg.
Maar wat moet dat moeilijk zijn om die beslissing te nemen voor zo'n jong leven... :(:)
Heel erg veel sterkte.

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:53

Heel veel sterkte TS.
Wat een vervelende uitslag maar weer...

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:55

GG is gammaGT vermoed ik. Dit betekent de leverwaarde/functie inderdaad..
Ach wat zal ze het zwaar hebben. Ze vergiftigd zichzelf waarschijnlijk op een bepaalde manier. Zo sneu.

Een tracheostoma zou ik ook niet willen, dat is echt letterlijk een gat in haar nekje, ze ademt dan niet meer door haar neus.
Ik vraag me ook af hoe andere paarden hier dan weer op reageren ze wijkt toch af. Ruiken doet ze niet meer, zoals de anderen dat dan wel doen, mn aan elkaar.

Ik ben zelf astmatisch en dit is met medicijnen heel goed te behandelen, maar het idee, dat je altijd benauwd moet zijn.. nee, dat is geen doen. Ze hoort te spelen en te rennen en lekker buiten te zijn, en geen boos veulentje te zijn..

Jullie zijn zo dapper! Knap wat je gedaan hebt tot nog toe. Respect hoor!

zwartepaerd

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:58

Nog meer slecht nieuws....het lijkt haar niet gegund.
Alle respect wat jullie voor haar gedaan hebben!
Ik wens jullie veel wijsheid en sterkte toe.

hartjeulja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 11:58

Heel veel sterkte TS!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 12:08

Heel veel sterkte TS.
Je bent al tot het uiterste gegaan, je verdient een dikke pluim!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 12:13

Voor de mensen die willen weten hoe is om benauwd te zijn. Hou je neusgaten dicht en probeer door een rietje te ademen.

Wat je beslissing ook gaat zijn respect en volg je hart. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:16

Jeetje TS.. daar hadden we natuurlijk niet op gehoopt..
Ook mijn mening is dat het 'klaar' is, maar ik sta niet voor die o-zo moeilijke beslissing.
Weet wel dat jij er heel 'fair' in staat, en daarvoor alle respect _/-\o_

Het is idd heel moeilijk om te beslissen over leven en dood.. heb er de laatste jaren genoeg mee te maken gehad.
Maar aan de andere kant, als de kwaliteit van het leven zo slecht is, waar doe je het dier dan een plezier mee?
Zelf haal ik troost uit de wetenschap dat ik erger leed heb kunnen voorkomen..

Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders.. en je moet zelf achter je beslissing staan.
Hoe dan ook wens ik je heel veel sterkte toe... :(:) :(:)

_BlackPearl_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:23

Ik lees al een tijdje mee, en vind het zo knap dat jullie altijd de hoop hebben gehouden voor Fay.
En wat een dapper veulentje is het om steeds weer haar levenslust te blijven houden, al is het allemaal zo zwaar voor haar.
Verschrikkelijke beslissing waarvoor jullie nu staan. Ik wens jullie hier dan ook heel veel sterkte mee :(:)
Echt respect dat jullie haar zo'n kans hebben gegeven! Ze had zeker weten niet beter terecht kunnen komen. Nogmaals, heel veel sterkte met haar en met het maken van de juiste beslissing :(:)

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:24

Hier een stille meelezer. Respect wat je voor Fay hebt gedaan tot nu toe.

Ik denk dat je wel weet welke keuze je moet maken, maar diep in je hart hoop je misschien nog op een wonder. :(:)

Sterkte!

En inderdaad, hier astma patient...............zonder adem zitten is waardeloos. Het beperkt je in alles.

Knuffels voor jullie en Fay!

jorretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:27

helaas, maar het is niet anders, genoeg is genoeg. Heel erg veel sterkte! Heb blijft waardeloos om zo'n besluit te moeten maken.

IngeK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:30

Sterkte en inderdaad heel veel respect voor alle moeite die jullie er in gestopt hebben! Zo zonde dat je dat niet beloond mag zien.. Dat het arme ding maar ooit terug op aarde mag komen als een gezond en vrolijk en nog mooier paardje Y;(

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 13:55

Zo sneu :( Had echt gehoopt op betere kansen voor Fay.. Heel veel respect hiervoor, petje af. Meer kan ik er eigenlijk ook niet over uitbrengen.. Nogmaals heel veel sterkte met je beslissing.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:00

ahh jeetje..het zit ook echt niet mee :(
heel veel sterkte!! :(:)

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:02

Ah gossie wat onwijs sneu. Ik wens je veel sterkte. Mocht je de knoop door hakken en je hebt behoefte aan een mooie herinnering, dan bied ik je een tekening van haar aan want ik heb veel respect voor jouw omgang met je veulen!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:16

IMJ schreef:
GG is gammaGT vermoed ik. Dit betekent de leverwaarde/functie inderdaad..
Ach wat zal ze het zwaar hebben. Ze vergiftigd zichzelf waarschijnlijk op een bepaalde manier. Zo sneu.

Een tracheostoma zou ik ook niet willen, dat is echt letterlijk een gat in haar nekje, ze ademt dan niet meer door haar neus.Ik vraag me ook af hoe andere paarden hier dan weer op reageren ze wijkt toch af. Ruiken doet ze niet meer, zoals de anderen dat dan wel doen, mn aan elkaar.

Ik ben zelf astmatisch en dit is met medicijnen heel goed te behandelen, maar het idee, dat je altijd benauwd moet zijn.. nee, dat is geen doen. Ze hoort te spelen en te rennen en lekker buiten te zijn, en geen boos veulentje te zijn..

Jullie zijn zo dapper! Knap wat je gedaan hebt tot nog toe. Respect hoor!

Bovendien kan ze dan onmogelijk nog hinniken, En wie weet voor hoe lang.

Al met al is het een hele nare situatie, ik wil je heel veel sterkte wensen met je beslissing, TS.

AdnerB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:23

horsiegek schreef:
Ah gossie wat onwijs sneu. Ik wens je veel sterkte. Mocht je de knoop door hakken en je hebt behoefte aan een mooie herinnering, dan bied ik je een tekening van haar aan want ik heb veel respect voor jouw omgang met je veulen!

wauw wat lief van je +:)+

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:35

TS wat vreselijk jammer. Ook al hield je hier rekening mee, stiekem hoop je toch op een gunstigere uitslag ... Heel veel sterkte gewenst, je bent een kanjer! :(:) :j

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 16:05

Sterkte TS!
Heel veel succes met deze verschrikkelijke beslissing :(:)