Veulentakel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Punz

Re: Veulentakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-12 23:49

Super om te horen dat verwacht wordt dat de hond volledig geneest!! Wat een heerlijk nieuws!
Hoop voor jullie dat het nu allemaal even wat rustiger wordt/blijft en dat de "in de lappenmand-dieren" nu gewoon voorspoedig herstellen en gezond blijven!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 00:48

Wat een goed nieuws!!
Zend veel beterschapswensen naar tintin!

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-12 16:22

Wat fijn dat hij weer thuis is !

Veel beterschapswensen voor TinTin. *D

Bravura

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 12:25

Hoe is het nu met TinTin en het veulen?

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:40

Benthe, plaats nu eens foto s. Hero heeft een bol buikje, voor het eerst na lange tijd. Zal wel moeilijk zijn om nu op te staan....new
Tintin ligt hier voor me. Ik vind het nog wel moeilijk om te zien dat hij af en toe omvalt als hij teveel wil en bij spanning erg met zijn kop schudt. Maar het is ook pas een week geleden en zondagochtend kon hij zelfs nog niet lopen. En.....hij kwispelt. wat willen we nog meer. Hoor met van benthe dat ze de foto van veulen van vanmorgen gaat uploaden. Gelukkig kerstfeest allemaal.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 14:43

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 14:45

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 14:46

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 14:47

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:49

Hero ziet er levenslustig uit op die eerste foto, een stuk beter zeg *\o/*
En met TinTin komt het ook vast helemaal goed, dat heeft tijd nodig ... eer dat gif helemaal uit zijn systeem is :j

Fijne dagen en alvast op naar een heel goed en vooral gezond nieuwjaar !!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 14:50

Hij lijkt aardig op te kikkeren?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-12 14:52

Hero doet het prima, ontsnapte vanochtend en rende rechtstreeks naar de bak. Pleegpap werd gelongeerd. Hij gaat zich als een echt veulen gedragen nu, brutaal en eigenwijs.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-12 18:21

Wat super fijn om te horen!!!
Heeft de kerst toch nog een hele positieve wending gekregen! *\o/*

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 00:58

Echt fijn om te horen.
Voelt zich dus echt al veel beter. Mooie takel!

Punz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 13:51

Ach.. had nog geen foto's gezien van je veulen. Wat een aandoenlijk ding zeg!! Heerlijk om te horen dat hij nu brutaal en eigenwijs begint te worden. Nogmaals: Ik hoop dat het vanaf hier voor jullie alleen nog maar bergopwaarts gaat, en verdere gezondheidsellende jullie nu even bespaard blijft!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 20:46

Zo, eindelijk weer een computer voor mijn neus, dus kan even reageren.

Even een update. Zondag hield ik het niet meer en ben op goed geluk naar de kliniek gereden. Na een half uurtje wachten een arts gesproken. Ze twijfelden of we het aandurfden om hem al mee te nemen, omdat hij nog niet kon lopen.
Toen we bij hem kwamen ging hij compleet door het lint, zo erg dat hij spontaan weer pogingen deed om te lopen. De arts was het er toen ook mee eens dat hij mee moest naar huis, hij had duidelijk last van heimwee. Alleen moest zijn catheter er nog uit, en dat ging niet met ons erbij, of we even op de gang wilden wachten. Hij heeft heel de boel bij elkaar gejankt in die 5 minuten.
De arts kwam hem vervolgens lopend brengen. Hij zwalkte alle kanten op, maar hij LIEP! De rit naar huis was hij zo gelukkig.
Thuis gaat het nu goed, hij geneest ontzettend snel. Wobbelt nog wel iets met zijn kop, maar word langzaam minder. Ook het zwalken is zo goed als weg, hij loopt super en loopt inmiddels ook weer trappen. Niet dat we het daarmee eens zijn, maar het blijft een x mechel. We hebben ons bed naar de woonkamer verplaatst, omdat hij steeds onder het bed ging liggen, en zijn mand daar niet onder past. Vanwege de doorligplekken heeft hij een speciaal bedje gekregen van ons, maar dan moet hij die wel gebruiken. Nu ligt ons matras op de grond, met aan het voeteneinde zijn mandje, en dat werkt prima.
Vandaag wel nog even langs de dierenarts geweest voor de doorligplekken, er is er eentje die niet mooi geneest. Hij heeft een t shirt aan omdat hij hem anders open bijt, maar ja, zonder lucht erbij droogt het niet. Een nieuw zalfje meegekregen. Smeren moet echter wel met zijn tweeén, want het gekrijs van een varken dat onverdooft gecastreerd word is er niets bij. Terwijl het geen pijn doet, hij houd niet van gekke zalfjes.

2 Januari moeten we naar de dierenarts voor een longfoto, omdat hij ook nog eens een longontsteking had opgelopen, daarvoor slikt hij nu nog AB.

Maar als hij in dit tempo blijft herstellen (al zijn energie is terug, helaas kunnen we alleen niet veel met hem doen), dan geloof ik zeker dat hij terug het veld op kan ooit. Misschien wel sneller dan we denken.

Veulen doet het nog steeds prima, heeft zelfs alweer een bokje gegeven :D
Laatst bijgewerkt door Utixo op 27-12-12 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 20:52

Wat gaaf om te lezen dat het zo goed gaat! tips heb ik niet, maar ik wil wel nog even kwijt dat ik jullie tof vind dat jullie zo begaan zijn met zo'n dier, dat zelfs het bed verplaatst. Dat vind ik zo lief... dat zal hem vast ook een hoop rust geven. Is hij een beetje blij met zijn nieuwe kussen trouwens bevalt het goed?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-12 20:54

Stiekem vind ik het ook wel fijn om nu weer een tv bij het bed te hebben hoor 8-)

Hij ligt vaak op zijn kussen, hij lijkt het prettig te vinden.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-12 23:37

Fijne update! De AB zal ook wel wat voor de doorligplek doen, denk ik?

tessaenhenk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-12 00:26

jemig Benth, ik heb het hele verhaal gelezen, dat is niet niks zeg!
Gelukkig gaat het nu weer de goede kant op.
Sterkte ermee :(:)

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:55

Alles goed hier. Veulen gaat goed vooruit en Tintin is niet bij te houden. Barst van de energie en is het er helemaal niet mee eens dat hij nog zo weinig mag doen. Benthe was met hem naar haar eigen dierenarts geweest voor controle maar deze had geen bericht uit Utrecht ontvngen, dit was naar de dierenarts gestuurd waar Tin naar toe was gebracht. Dus is ze met hem even langs gegaan. De assistente kon niet geloven dat dit dezelfde hond was die ze ingestuurd hadden naar Utrecht.....
Hierbij even link van vanmorgen, na een wandelingetje met jas aan. Lelijk maar hij is nog vatbaar na de longontsteking. En....... komt Benthe vanmiddag met een mechelaarteefje aan van 5 maanden. Had eerst vier maanden vastgebonden gezeten op een balkon en toen gekocht door mensen die al snel bang voor haar waren, dus zat zij bijna 24/7 in de bench. En dus (of het de normaalse zaak van de wereld is) vangen wij haar tijdelijk op. Lara is dus tijdelijk hier, jaja...... Voorlopig rent ze al een uur door het huis heen, kerstboom is al omgegaan en staat nu maar in de tuin te stralen. En Tin?Die vindt het allemaal wel best, hij schudt nauwelijks nog met zijn kop en is er heel relaxt onder.

http://img.photobucket.com/albums/v327/ ... 122742.jpg

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 18:57

Tien/twaalf jaar is toch ook tijdelijk ;) ?

Heerlijk om te lezen dat het zo goed gaat !
Wonderbaarlijk toch wat een lijf kan hebben ...

En hoe is het met de andere grote held ?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 19:23

De andere grote held eet nu goed. Begint flink stoer te doen!

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-12 19:24

Ik zal ff vragen of hij vanavond op de foto wil :j

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-12 19:27

Dat is goed, ben benieuwd :D

( Of hij wil en hoe hij het maakt :)) )