osteo-, fysio-, homeopaat, kruiden, handopleggers... ?????

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gohya

Re: osteo-, fysio-, homeopaat, kruiden, handopleggers... ?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:18

@sanne83
Ik schrijf nergens dat IK de gescheurde pezen aan 'elkaar heb geplakt'.
Ik weet zelf ook niet hoe het kan,ik weet alleen dat die pony,met beide pezen door, álles weer kon.
Hoe en wat weet ik niet,ik weet alleen dat ik haar behandeld heb met mijn handen én met een broei behandeling.En ik weet dat ze alles weer kan.Of die pezen weer aan elkaar zitten? ik zou het niet weten,ik heb geen röntgenogen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:22

Maakt ook niet uit waar door wonderen gebeuren, ze gebeuren gewoon.

gohya

Re: osteo-, fysio-, homeopaat, kruiden, handopleggers... ?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:24

Ja ik weet het.Ik stop er ook mee om me te blijven verdedigen.
Niemand hoeft het te geloven,maar laat de ander in zijn/haar waarde.

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:31

Cemlys schreef:
Bijzonder is het zeker, maar als het niet goed zat dan was het nu allang verkeerd gegaan. Ik weet wat ik doe en ik ben daar heel reeel in. Mijn collega heeft hierin ook ontzettend geholpen. Voor iedereen die het wil zien, filmpje kan gemaakt worden.

Zo'n filmpje wil ik graag zien.

Hieronder een filmpje dat Arno op YouTube heeft geplaatst, gemaakt met een hoge snelheids camera.
Hier kun je goed zien dat de ondervoet, net voor de hoef de grond raakt, iets wordt omgekanteld (0.32 s. bv.).
Dat is volgens mij het werk van de strekpees.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 19:39

Leuk om te zien Big Ben!

Ik ben erg benieuwd naar een evt filmpje van de pony van Cemlys m.n om te kijken of ik ergens verschil opmerk.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:27

gohya schreef:
@sanne83
Ik schrijf nergens dat IK de gescheurde pezen aan 'elkaar heb geplakt'.
Ik weet zelf ook niet hoe het kan,ik weet alleen dat die pony,met beide pezen door, álles weer kon.
Hoe en wat weet ik niet,ik weet alleen dat ik haar behandeld heb met mijn handen én met een broei behandeling.En ik weet dat ze alles weer kan.Of die pezen weer aan elkaar zitten? ik zou het niet weten,ik heb geen röntgenogen.

Kats door is kats door, dan zitten ze niet meer bij elkaar in de buurt, kortom groeien ook niet meer aan elkaar.
En als ze door zijn en niet aan elkaar zitten heb je een funtioneel probleem, want als je geen buigpezen hebt, ga je echt als
paard zijnde niet meer blokje om lopen.
Dus moet er nog functioneel weefel zijn geweest dat aan elkaar vast zat of de dierenarts heeft grote blunder gemaakt,
dan wel eigenaar heeft het verhaal verkeerd geinterpreteerd.

marleen_usar schreef:
Offtopic maar ik HAD spierreuma,mensen die het ook hebben vinden het niet leuk als ik zeg dat ik het had. Je kan er niet van genezen zeggen ze dan,maar als je psychische pijn los laat heb je ook geen lichamelijke pijn meer. En echt er bestaan wonderen ook bij dieren.

En dit zijn de uitspraken waarvan mijn haren overeind gaan staan.
Waarom? Omdat nu weer wordt geimpliceerd dat die mensen die nog wel problemen hebben hier zelf debet aan zijn.

Moge duidelijk zijn, dat ik niet van het koffiedik kijken ben.

BigBen, allicht zal het enige invloed hebben die misschien voor ons optisch in real time niet waarneem baar is.
Maar mijn merrie in het bezit van al haar pezen loopt al zoalng ik haar ken links en rechts ook niet 100% gelijk,
als in, ze zet RV haar hele leven al net iets anders neer dan LV.
En ik als baasje loop L en R ook niet gelijk. (ben in bezit van 1 spookvoet).
Dus in hoeverre het dan echt van belang is functioneel gezien is de vraag.
Geldt ook voor steilere voeten, heeft uiteraard nooit de voorkeur, 1 voet steiler dan de ander en zal ook zeker
invloed hebben op de bewegins afloop en uiteindelijk op het bewegings apparaat zelf.
Echter of dat uiteindelijk de factor is die een paard de das om doet is de vraag nog maar.
Omdat ze in de loop van hun leven aan van alles en nog wat kunnen sneuvelen.
Uiteraard is iedereen het er hier in dit topic denk ik uiteindelijk wel over eens dat idealiter, je paard
helemaal gezond is, volledig perfect gebouwd en idem bewegend.
Theoretisch zou ie dan het langste mee moeten gaan. (ongelukken en contact met mensen even buiten beschouwing gelaten)

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 22:45

BigBen schreef:
Cemlys schreef:
Bijzonder is het zeker, maar als het niet goed zat dan was het nu allang verkeerd gegaan. Ik weet wat ik doe en ik ben daar heel reeel in. Mijn collega heeft hierin ook ontzettend geholpen. Voor iedereen die het wil zien, filmpje kan gemaakt worden.

Zo'n filmpje wil ik graag zien.

Hieronder een filmpje dat Arno op YouTube heeft geplaatst, gemaakt met een hoge snelheids camera.
Hier kun je goed zien dat de ondervoet, net voor de hoef de grond raakt, iets wordt omgekanteld (0.32 s. bv.).
Dat is volgens mij het werk van de strekpees.

[ Video ]

Ik heb toch al uitgelegd, die pees trekt de teen niet meer naar voor, maar er bestaat ook nog zoiets als een zwaaibeweging, en dat is veronderstel hoe ze het doet. Optisch is het niet te zien, met vertraging van het filmpje waarschijnlijk wel verschil. Maar wat maakt het uit, zolang ze gewoon normaal kan rondlopen er er zelf geen last van heeft...

ErnaDani

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 18:23

[***] schreef:
elfje72 schreef:
Hier wel eens van gehoord:
Autonomy Restoring Therapy (ART)
http://www.devosfysio.nl
Ik geloof meestal niet zo in dat soort therapieen maar het heeft echt resultaat.
In April liet ik een paardenarts naar mijn 3 jarige merrie kijken omdat ze onregelmatig liep met haar achterhand. Hij vond haar ook onregelmatig, linksom erger dan rechtsom. Hij dacht dat ze losse knieen had en als dat het niet was dan was ze atactisch. Dat laatste leek mij niet dus ging ik van de losse knieen uit. Om dit te verbeteren zou spierversterkers krijgen maar daar vond hij haar nog te jong voor omdat ze dan ook getraind moest worden. Daarom adviseerde hij om haar de zomer over in de wei te laten lopen en daarna in te spuiten. 6 weken geleden heb ik weer gebeld hoe het verder in zijn werk ging. Ik had een andere paardenarts aan de lijn en die vertelde mij dat als de merrie geen dikke knieen had en onregelmatig liep dat ze dan geen losse knieen had maar iets anders. :? Ik moest maar een afspraak maken voor een kreupelheidsonderzoek. Oke, maar waar. Je leest hier zo veel verhalen van mensen die handen vol geld kwijt zijn en waar niets uit komt. Via via kreeg ik het telefoonnummer van Mark Schuiling. Het zou €50,- kosten incl. voorrijkosten. Ik dacht, ik kan het altijd proberen. Nu na twee behandelingen loopt mijn merrie vrijwel goed. Ze wordt nu nog in ieder geval één keer behandeld. Ze liep eerst achter onregelmatig waardoor ze voor ook rommelig en kort liep. Nu, 5 weken lager, laat ze dingen zien waarvan ik niet had gedacht dat het erin zat.
Ik ben benieuwd of er meer mensen zijn die hier ervaring mee hebben.

Zeker interessant. Had er nog nooit van gehoord, maar ik zal ze zeker niet mijn paard laten behandelen. Misschien in overleg met mijn eigen da, maar ik vind het een vrij vage therapie. Wel fijn dat het bij jouw paard iets doet. Hopen dat het herstel zich verder doorzet. Succes in ieder geval met je paard!

Beetje laat :) maar wil toch graag reageren; Mark heeft ook mijn paard behandeld, en met veel succes! Ik had na 1 behandeling al veel verschil
Zo veel, dat ik besloot zelf ook deze therapie te gaan proberen. Na 16 jaar (!!!) chonisch pijn te hebben gehad t.g.v. een auto ongeval, ben ik nu eindelijk nagenoeg pijnvrij. ART werkt dus écht :)