Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 13:11

pfft...da is geweest,ik belde haar toen Desert met haar hoofd in mijn schoot lag,wel snoepjes te eten,maar Desert en blijven liggen horen niet bij elkaar..
ik had er eigenlijk vrede mee om haar zo te laten gaan en toen kwam da en ze ging weer staan...nagegeken en geluisterd,buik was toch onrustig,dus ik had 3 keuzes,ik had haar al pijnstilling gegegeven....zo aankijken,bloed afnemen of waardes verslechterd zijn,of euthanasie en gaat dat stomme dier zo lief naar me hinniken ;( dus ik heb haar inspuiting darmverslapper en pijnstiller laten geven,toch bloed afgenomen en even kijken hoe ze reageert.Tussendoor nog overleg gehad met manlief of hij er vrede mee heeft als ik toch voor euthanasie zou kiezen.
Weet je wat dat betreft heb ik een vent uit duizenden _/-\o_ en nog geen verkeerd woord over de weer eventuele kosten,ik mag mijn gevoel volgen....

Ik ben zelf bang dat ze bevangen raakt en dat zijn de bijwerkingen van de pred...

Maar jezus wat is het moeilijk om een besluit voor je dier te nemen....iig komt het moment steeds dichterbij vrees ik -O-
nu staat ze toch lekker te eten zie ik op de cam...ga er zo weer heen en kijk wel waar het schip strandt....

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 13:28

san ik weet er gewoon geen woorden meer voor te vinden , maar je moet weten dat ik aan je denk en met je meevoel :(:)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 13:36

Jolanda thanks en iedereen trouwens voor de lieve positieve woorden :* en ja ik ga altijd op mijn gevoel af,maar ben hem nu soms kwijt... -O-
Ik krijg wel meer berusting erin, genieten van iedere dag dat ze er nog is en wat ben ik haar dankbaar dat ze op mijn pad is gekomen en mij heeft uitgekozen als haar baasje,want ik krijg hier wel de complimenten,maar als jullie zien wat Desert er voor terug geeft,daar kan niets tegenop in de wereld,onvoorwaardelijke trouw en liefde <3

Er zal best een moment komen en dan is het tot hier en niet verder zonder enige twijfel of ik er wel nu al goed aandoe... ;)

Ik ben wel heel benieuwd naar de uitslag van haar bloed eigenlijk :o

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:35

even iets anders..... heb je mijn nieuwe merrie gezien? <3

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:37

San heel veel sterkte :(:) :(:) en ook voor Desert :(:) :(:)
Denk aan jullie meer kan ik helaas niet voor je doen sterkte!

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 14:39

San, alleen jij kent haar het beste.
Je ziet haar elke dag en alleen jij weet wanneer het genoeg is geweest.

Het is verschrikkelijk om die beslissing te moeten nemen maar wel het voorrecht van een dier om geholpen te worden als het niet meer gaat.

Natuurlijk hoop ik dat ze nog een hele tijd bij jullie mag blijven en dat ze weer wat opknapt.

Als je je hart wil luchten, ik heb tijd zat vanmiddag :(:) .

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 15:19

pfoeh jeetje wat zal dat ook weer schrikken geweest zijn. Maar ondanks alles wel super dat je alle medewerking en mogelijkheden krijgt van je omgeving, heb je nu ook nodig. Ik denk dat je alleen dán echt kunt openstaan voor wat Desert je laat zien en voor wat je gevoel je ingeeft. Ik heb er alle vertrouwen in dat je het juiste voor haar zult doen, hoeveel pijn het jezelf ook aandoet.
Hoe staat ze er nu bij?

De kans bestaat dat ze heftig reageert op de prednisolon, HB is inderdaad één van de meest ongewenste en veel voorkomende bijwerkingen, maar dan nog gebeurt het niet heel snel dat een paard HB raakt van prednisolon/ prednison.

Voor de rest ga ik met de anderen mee, JIJ moet beslissen voor haar, en jij bent ook de enige die dat voor haar kan. Het lijkt me wel gruwelijk zwaar, het afwachten, de machteloosheid eigenlijk.

gina2003

Re: Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 16:11

Wat een rotnieuws zeg! hopelijk knapt ze weer lekker op. Natuurlijk naar je gevoel luisteren, maar bij dit soort moeilijke beslissingen lijkt het wel of je gevoel je in de steek laat, dat heb ik ook vaak. Toch heel veel sterkte ermee!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 17:28

Nou shoot me.... 8)7 Nu weet ik het echt even niet meer.....

da belde vanmiddag met bloeduitslag en dat alle waardes aan het verbeteren zijn in haar bloed,nog niet om te jubelen,maar ipv nu een dalende lijn zit er een stijgende in....dus die weet het ook niet meer...nierwaardes zijn overigens weer goed,dus t lijkt toch dat haar lichaam aan het herstellende is...
en ja dat zei dus mijn gevoel steeds,ik ben maar aan het puzzelen en nadenken,ab kuur gedaan en vitaminekoek etc en ik vond haar klinisch dus opknappen en dan krijg je alle uitslagen van de scan binnen en dan bleek mijn gevoel fout te zijn....ze moet steeds slechter worden theoretisch.
niet echt dus :') en ik ben toch beetje blij met mijn gevoel,ook al weet ik het zelf af en toe niet meer... :o

We houden het er even op dat het weer met hengstigheid te maken heeft,of koliekachtig (niersteen)en ja als Desert dan niet de handdoek in de ring gooit,wie ben ik dan???? Dus als het zo doorgaat,tobben we nog even verder....

Da zei al,omdat ik haar zo goed ken,dat mijn oordeel en gevoel belangrijker zijn voor haar als uitgangspunt,dan alle uitslagen en hoe Desert het klinisch doet imo....fijn een da die zo meedenkt en meeleeft ipv me als eigenwijs te betitelen +:)+

Ik barst van de koppijn en ga alles eens even laten bezinken,...zo en zo blijft die niersteen zitten,nu ja komt tijd kom raad zullen we maar denken....

Voorlopig is ze weer redelijk opgeknapt na inspuiting....

Wordt vast weer vervolgd :o

Pepper1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:39

Hey San,
Wat wordt je heen en weer gegooid met emoties.
Doe wat je hart je ingeeft.
Succes en een knuffel!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:45

WAUW san wat superfijn! ook al is het allemaal nog niet 'goed', het is toch 'beter'. en inderdaad super dat je zo'n fijne DA hebt, daar kan je wat mee! Ik ken het maar al te goed, van die DA's die een jong meisje zien en dan gelijk hun oordeel klaar hebben. maar goed meestal bewijs je vroeg of laat wel het tegendeel haha!

nu lekker even uitrusten?

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:50

Desert heeft gewoon haar eigen soap " goede tijden, slechte tijden ".

Oh, en @ merrieveulen : .............wat lief van je dat je San als "jong, eigenwijs meisje " betiteld ! :j :') _/-\o_ _O- .

;)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:51

haha ja he zo ben ik...
nee maar zo is het vaak wel, nu scheelt het dat San iets ouder is dan ik misschien, maar toch is de houding van DA's al snel zo, helemaal als je een oudere, mannelijke DA voor je neus krijgt.

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 17:58

Klopt hoor :j .

Ik ben iets minder jong dan San O:) maar "vroeger " wist ik de DA te vertellen wat hij mee moest nemen en om wat voor koliek het ging bijv.
Mijn eigen DA vond dat hartstikke fijn, ik ken mijn paarden het beste , maar een invaller was nogal eens op zijn pielewielie getrapt en vond dat hij dat zelf wel zou uitmaken want hij had er voor geleerd _-:( .

Maar de DA van San is een goeie meid die echt meedenkt +:)+ .

Desert blijft iedereen verbazen en ik hoop dat ze dat nog heel lang mag blijven doen zonder verdere problemen. :j

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-12 18:01

haha ja dat heb ik dus ook al een keer gehad met mijn Poepsie, die heeft nogal eens koliek gehad in het verleden, dus bij hem weet ik wel waar ik het over heb zullen we maar zeggen...

voor de rest kan ik niet anders dan het met je eens zijn!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-12 23:41

Desert heeft nog geen terugval,ze staat nog...pfft vanmorgen heb ik echt mijn afscheid genomen,hoofd in mijn schoot en alles gezegd wat ik tegen haar wilde zeggen...maar geeft wel rust,ik heb het iig gezegd ;)

twinkle en merrieveulen...*\o/* *\o/* ik ben weer even jong meisje,....of dement :P stelletje mutsen....

Pepper, :* en hoe....maar je weet dat ben ik al gewend,kan het handelen :D

Zo alles op een rijtje en goed samen met Rene besproken, zowel manlief als ik weten het even niet meer....maar wat we wel weten,Desert heeft in t verleden al bewezen dingen heel goed aan te geven,zo zorgde ze er ook voor dat 1 van ons er bij was als ze moest bevallen en het niet goed ging met de bevalling, dat wij ipv naar alle medische uitslagen,die zo zeldzaam zijn dat ze het zelf ook nog niet mee gemaakt hebben, nu alleen naar Desert zelf te kijken.En we gaan voor mijn gevoel in dit geval...
Wij gaan voor de 1000% voor haar en als het moment daar is,zullen we toch blind zijn om het niet te herkennen en zo lang we dat gevoel niet hebben,wordt ze nog steeds behandeld naar eer en geweten en belangrijk met liefde......

:$ haha daaaag nieuwe keuken :evaw: en die veulens in de toekomst hier zijn niet meer te betalen......grapje :+ begin weer mijn apart gevoel van humor terug te krijgen :')
maar ik stop met alle liefde dan met roken indien nodig (leuk voor t gezin := )om haar nog op een leefbare en waardige manier bij ons te houden.....en ergens moeten we ons geld inpompen he,.. vakantie gaan we toch al niet...inmiddels hadden we met deze 3 paardjes al een hele nieuwe kudde aan kunnen schaffen,maar dat is dus niet wat wij willen,wij houden namelijk van deze....amen _O-

Wel grappig ik geloof altijd dat je van de meest moeilijke dingen in t leven alleen maar kan leren ...en voor mij zal het zijn meer naar mijn gevoel te luisteren......en er dan ook iets mee doen,.... O:)

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 08:48

mooie oprechte woorden San, en zooo herkenbaar haha!

dat stoppen met roken is wel een issue hoor vind ik, roken gaat altijd door!! Ik merk altijd dat ik op de één of andere manier toch geld weet vrij te maken om de irritante gewoonte niet op te hoeven geven... altijd handig.

vwb levenslessen, ik merk dat je altijd bij dezelfde dingen uitkomt, en als je 't de eerste keer niet leert, komt er een tweede, en een derde, en een vierde, net zo lang tot je dusdanig 'geleerd' hebt dat het honderd keer kan komen en je 't nauwelijks meer opmerkt, het wordt een tweede natuur. In jouw geval nu is het wel heel specifiek natuurlijk, maar je kunt het luisteren naar je gevoel, en het (h)erkennen ervan straks ook in de kleinere dingen toepassen denk ik.
Ik ben ervan overtuigd dat paarden de mensen dingen kunnen leren over zichzelf, die een ander ze niet kan leren, en zeker niet op de manier zoals een paard dat kan. Ik heb dat zelf gemerkt, en ook dat ik steeds weer op mijn grote zwakte werd gewezen, net zo lang tot ik gedwongen werd er iets mee te doen. Inmiddels is dat aardig aan het lukken geloof ik, met de paarden toch zeker, nu nog met de rest van de wereld haha!

overigens gaan de cursussen en trainingen die ik volg hier ook over. Natuurlijk over de technische kant van het omgaan/ rijden/ trainen met paarden, maar ook het allesomvattende ervan, de invloed op jezelf als persoon. Een hoop van de dingen die je nodig hebt voor het omgaan met paarden op een eerlijke, passende, empatische manier, zijn ook op mensen toepasbaar. Hangt helemaal van jezelf af. althans, dat is wat ik merk haha!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-12 13:23

poeh, wat een heen en weer van slecht en toch goed nieuws....kop op!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 20:39

Thanks iedereen :D Vanaf nu gaan we voor de goede momenten...maar als je al niet gek was,zou je het hier idd van worden....
busje komt zo :)ddd :D 8)7

ik heb zelf even inkakmoment geloof ik,ben zooo moe :O ik zou mijn hoofd wel eens uit willen zetten,blijf maar malen.....ik heb nog steeds t gevoel dat ik iets over het hoofd zie nl......als jullie al mijn aantekeningen hier zien :o

merrieveulen,volgens mij kunnen wij het goed vinden met elkaar,...ik denk vrijwel hetzelfde en handel daar ook naar ;)
toch een keer afspreken? en samen keuvelen en vooral een peukie doen :j O:) (tussen haakjes,...kan je gelijk met Keyemsi kroelen <3 )

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:16

soms helpt het om die aantekeningen ff weg te leggen Sandra.Je kan je ook blind staren op iets (weet ik uit ervaring)
Wie weet krijg je dan in ene een helder moment?

En ik heb het al eerder gezegd, jullie zijn niet voor niets degene waarbij dit op hun pad komt, Betere zorg kan Desert niet krijgen.
:(:)

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-12 21:23

esje01,ja je hebt helemaal gelijk en dat heb ik dus al gedaan,nu liggen er her en der aantekeningen,beneden,boven,bij de paarden...want als ik een helder moment krijg schrijf ik die op :o
kortom een onoverzichtelijk zooitje :D ,maar ja ik heb alles toch in mijn hoofd zitten en ga toch nog steeds op mijn gevoel.....
Als ik nu een man was he,had ik ook zo'n aan-uit knopje :P volgens mij is dit grotendeels een vrouwenprobleem :')

En dank je wel!!! ;) Ze is het dubbel en dwars waard....

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 08:36

Keyemsi... hij wil door mij gekocht worden maar helaas, dat zit er niet in. Afspreken ben ik voor, op zich, maar is wel afhankelijk van waar jij ergens zit, haha! dus die informatie zou ik gaarne ontvangen.

hmm het idee dat je iets over 't hoofd ziet? enig idee in welke richting je dat zou moeten/ kunnen zoeken?

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 14:57

merrieveulen,ik zal je binnenkort eens pben.... ;)
en ja hoor je woont best in de buurt,Zwolle??? _O-
Zoek Rockanje eens op :=

Desert had weer een mindere dag,meer liggen,maar wel relaxed,ze wilde niet eten,maar ik verdenk haar ervan dat ze op iets lekkerders wacht,hier zat sandclear doorheen....en dan praat ze echt tegen me,van die diepe hese hinnikjes.....zo eens kijken of ze het uiteindelijk wel op heeft en dan krijgt ze
zo beetje slobber van me...beetje verwennen heeft ze wel verdiend :j

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 16:13

Tja, als je kan kiezen tussen sandclear en iets lekkers O:) .

Slimme tante is het ;)

Relaxed liggen is niet zo erg...............zou ik ook wel willen :O .

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-12 17:53

Ja slim is ze wel,ze had idd niets gegeten,maar haar slobber net wel en ze liet me weten door een hinnikje dat ze blij was dat ik haar eindelijk begreep,dom vrouwtje dat ik ben :')
Nou Desert en meer liggen ben ik ook altijd alerter,aangezien ze niet veel ligt normaal overdag als kuddeleidster,maar ze staan vandaag best lang op stal,met dit noodweer,vanmorgen lekker buiten geweest en toen heb ik stallen vast gedaan.

Bizar he met het huishouden heb ik altijd het idee dat het ondankbaar werk is, het herhaalt zich iedere dag en je ziet er niets van en iedere dag stallen mesten en erna geniet ik ervan dat de paardjes in een lekker schoon strobedje staan,mens zit eigenlijk dom in elkaar :?

Ik probeer zen te worden en het gewoon per dag te bekijken.....maar wie kan me dan helpen om mijn aan/uitknopje te vinden???? :D
Want waarom blijf ik maar malen en denken dat ik iets over het hoofd zie? Ik ben geen dierenarts en als die het al niet weten?Aan de andere kant,door mijn eigenwijze instelling omdat ik dacht mijn paard beter te kennen dan zij(is ook zo :P ) zijn we al wel zo ver gekomen....