Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Nagano schreef:buukske schreef:goed gehandeld ts, laat je wat weten als je de kliniek gesproken hebt?
heel veel beterschap en sterkte, ik duim mee dat alles goedkomt!
het je trouwens de eigenaar nog gesproken van de opfok?
hoe reageerde hij nadat de diagnose gesteld was in de kliniek?
ja die heb ik gesproken en die zij we hebben echt ondwormt hoor
Nolana schreef:Ik snap dat je dan niet in een weiland gaat lopen ja, had het idee zoals TS het zei dat je vaker mee ging. Sorry daarvoor, kan nogal heftig reageren met dit soort topics. Suc6 met je bekkeninstabiliteit want dat is geen pretje en sterkte met je bevalling!
TS, nogmaals ik denk dat je gewoon nog vrij onervaren met dit soort dingen bent en zeker niet slecht bent voor Nagano. Je mist alleen ff de kennis want ik denk dat als je een vermoeden had gehad dat je zeker wel gehandeld had. Maar ik weet zeker dat het goed komt met Nagano hoor, bloedwormen zijn goed te behandelen. Hij kan er wel gevoelige darmen aan over houden mocht de besmetting de darmen hebben aangetast maar met een goed rantsoen is ook dit prima te doen.
Ik snap ook dat je er vanuit gaat dat de staleigenaar Nagano goed ontwormt, zeker als je die afspraak hebt en er ook voor betaald. Maar helaas gebeurt dit vaak niet in de opfok, daarom kun je het beter altijd zelf doen juist om uit te kunnen sluiten of hij het wel of niet gedaan heeft. Maar schat zo in dat je dit nu ook zelf gaat doen.
Het kan ook zo zijn dat de beste man wel juist ontwormd heeft hoor maar zeker bij jonge paarden heb je deze besmetting snel en is het ook nog overdraagbaar.
Een paard kan inderdaad binnen een paar dagen zo achteruit gaan qua conditie en afvallen van de pijn, ben ik helemaal met jullie eens.
Maar met een bloedwormenbesmetting gaat er een tijd overheen wil je het kunnen zien aan zijn vacht, diarree en gevolg ernstig afvallen.
BUKLIPPEN?!? Praat je nu duits
doei schreef:Ik ben ook nog steeds aan het duimen
sabrina1983 schreef:Hier ook nog even een berichtje van mij kant.
Duimen draaien hier ook overuren.
Ik denk aan jullie!!!