Wazige type`s op stal.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 13:02

En vergeet niet dat heel veel van de redenen dat deze mensen worden in gezet,gewoon rij technisch kunnen worden opgelost!!!!
Wat je met bv een dubbele longe al niet kunt doen!!

LadyMadonna

Re: Wazige type`s op stal.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:04

maar dan moet je wel goed met een dubbele longe om kunnen gaan, wat nog best een vak apart is :j

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 13:07

stef schreef:
maar dan moet je wel goed met een dubbele longe om kunnen gaan, wat nog best een vak apart is :j

Dan kun je dus beter je goeie geld aan een paar lesjes van ome Lammert(Haanstra)besteden ,dan aan een of andere goeroe.

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:09

Kun je ook de orgaan functie herstellen met longeren?
dan wil ik graag weten hoe :D

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:18

BigBen schreef:
Chaos schreef:
Nee hoor. Niet zulke dingen. We kennen Harry al jaren. Iedereen in de regio kent Harry al jaren.
Het is een aparte man maar heeft een hoop mensen die dankbaar gebruik maken van zijn gave. Hij combineert het readen met kraken en fysio-dingen. Heel interessant en het werkt super voor paarden en zo af en toe behandelt hij mensen. :j Ook word hij regelmatig gevraagd op gerenommeerde stallen, ook die kunnen niet vertellen wat hij doet, maar wat het ook is, het werkt. :P

Het werkt helemaal niet.
Zgn. readen bestaat niet.
Alleen heeft Harry de mensen in de regio zo ver gekregen, dat ze geloven dat het werkt.
Dàt is zijn gave, zoals dat bij de meeste kwakzalvers het geval is.

Dat is jouw mening. Ik geloof het ook eigenlijk niet. En toch wist hij mijn moeder te vertellen in een kudde van 27 welk paard van mij was, wie ik was en hoe het paard in elkaar stak. Hij had mij nog nooit gezien en hij zag een kudde Friezen. Vond ik knap. En al was het nep, jammer dan. Hij behandelt paarden lichamelijk ook door kraken ed. Jammer dat je daar niet op reageert, het is namelijk nogal onzin te zeggen dat dat niet werkt. :+

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:21

DDW1190 schreef:
Als je een beetje verstand heb, zie je al gauw dat er iets niet klopt aan een paardenlichaam!
Verzin er een mooi verkoperspraatje bij en het werkt zich tot een geheel :D

maar is Harry Hoevers nou die Duitser of niet? :+

Harry Hoevers is geen Duitser.
Hij werkt ook meer met energie.

Hij heeft al vele problemen op gelost.

In de tijd dat ik werkzaam was op Dekstation de Havikerwaard hadden we een prachtige accommodatie. Er was echter één box in het grote stallenblok, welk paard we daar ook in zette ze werden allemaal ongelukkig, vals en gemeen. Harry heeft toen wat wazige dingen gedaan en ineens zijn de paarden in die box allemaal gelukkige blije paarden. Hoe of wat ik weet het niet, ben al lang blij dat het gewerkt heeft toendertijd. Dan maakt het niet uit hoe. En zo heb ik meer voorbeelden van vage dingen die onverklaarbaar genoeg wel verholpen zijn.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:23

En ik vraag me af hoe het komt dat mensen zo stellig durven te zeggen dat readen niet bestaat. Ik blijf twijfelen tot ik zelf zo'n gave ontwikkeld zou hebben, haha. Pas dan kunnen wij oordelen of iets wel of niet bestaat. Dat moment komt niet dus tot die tijd werken wij op gevoel. Als ons gevoel dus goed is bij een iets zweveriger persoon, so be it. Als ze maar goed werk afleveren.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:24

En dan nog de persoonlijke sessie die ik met Harry heb gehad. Als je er niet bij bent geweest kun je toch helemaal niet zeggen of iets wel of niet werkt? Ik vraag hem niet te communiceren met doden, hij leid energie en 'weet' gewoon een boel dingen. :j Voor het geld zou ik ook niet zeggen, hoef niet altijd te betalen. :P

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:24

Chaos schreef:
DDW1190 schreef:
Als je een beetje verstand heb, zie je al gauw dat er iets niet klopt aan een paardenlichaam!
Verzin er een mooi verkoperspraatje bij en het werkt zich tot een geheel :D

maar is Harry Hoevers nou die Duitser of niet? :+

Harry Hoevers is geen Duitser.
Hij werkt ook meer met energie.

Hij heeft al vele problemen op gelost.

In de tijd dat ik werkzaam was op Dekstation de Havikerwaard hadden we een prachtige accommodatie. Er was echter één box in het grote stallenblok, welk paard we daar ook in zette ze werden allemaal ongelukkig, vals en gemeen. Harry heeft toen wat wazige dingen gedaan en ineens zijn de paarden in die box allemaal gelukkige blije paarden. Hoe of wat ik weet het niet, ben al lang blij dat het gewerkt heeft toendertijd. Dan maakt het niet uit hoe. En zo heb ik meer voorbeelden van vage dingen die onverklaarbaar genoeg wel verholpen zijn.

Misschien kan die ook iets doen met het huis van m'n buurvrouw....?!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:27

Chaos schreef:
En ik vraag me af hoe het komt dat mensen zo stellig durven te zeggen dat readen niet bestaat. Ik blijf twijfelen tot ik zelf zo'n gave ontwikkeld zou hebben, haha. Pas dan kunnen wij oordelen of iets wel of niet bestaat. Dat moment komt niet dus tot die tijd werken wij op gevoel. Als ons gevoel dus goed is bij een iets zweveriger persoon, so be it. Als ze maar goed werk afleveren.

bewijs dat het wel bestaat zou ik zeggen ;) Heel veel mensen zijn nuchter, en "wat je niet ziet bestaat niet". Zo ben ik zelf ook overigens

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:28

Bij ons op stal zijn er ook van die wazige dingen. Mensen die eventjes met hun handen over het paard komen wrijven en dan zo kunnen zeggen dat er een scheurtje in het middenrif zit... 8)7

Ik heb er eigenlijk weinig op tegen. Dat soort mensen wordt eigenlijk nooit voor zware problemen geroepen. Het zijn altijd vage "klachten", dingen die alleen de eigenaar opmerkt. Bij koliek, hoefbevangenheid, kreupelheid, koorts, .... komt er wel altijd een echte DA.

Zolang al dat wazige alleen in de portemonnee van de baas te voelen is en niet in de gezondheid van het paard, mag iedereen van mij doen waar ze zin in hebben.

Je hebt waarschijnlijk wel van die extreme mensen die het zover gaan doortrekken dat ze alleen maar op alterneuten vertrouwen als hun paard echt wat mankeert. Daar zou ik moeite mee hebben en er ook wat van zeggen. Maar bij ons op stal staan gelukkig alleen maar mensen met gezond boerenverstand.

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:28

Ooit een keer een altarnatieve osteopaat laten komen voor miojn paard. Paard was afgekeurd als rijdpaard door de dierenartsen en ik was aan het bedenken wat te doen met haar. Stalgenoten kwamen naar mij toe om me te delen dat er een osteopaat komt op stal en of ik ook wilde dat mijn paard nagekeken werd. Ik had de hoop eigenlijk al opgegeven maar ach als laatste keer toch nog maar wat laten zien. Verteld aan de beste man dat dit paard wat mankeerde maar niet verteld waar. Hij ging zoeken met een een of ander wichel roede ding en liet de precieze punten zien waar ze last had (ik wist het namelijk) Keer erop laten behandelen en nu 6 jaar later zit ik er nog op. Ze kan niet alles meer maar ze mag nog onder het zadel en in de endurance sport doet ze het zelfs goed. Af en toe blijven nalopen door een osteo en zo gaat ze nog even mee hoop ik. Sindsdien ben ik hiermee om, maar nog lang niet bij alles hoor.

Rapperijder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:30

Chaos schreef:

Ik geloof er ook niet in. De wereld is al ingewikkeld genoeg zonder geesten en "I see dead people" in-het-echt.
Ik denk dat die reading echt waard zijn wat de gek ervoor geeft.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:31

stef schreef:
Chaos schreef:

bewijs dat het wel bestaat zou ik zeggen ;) Heel veel mensen zijn nuchter, en "wat je niet ziet bestaat niet". Zo ben ik zelf ook overigens

Zo ben ik ook. Maar als blijkt dat iets wel degelijk werkt bij een heel hoop paarden kun je heel stellig zijn in je mening maar dat vind ik dan niet nuchter maar naief.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:32

HolyPope schreef:
Misschien kan die ook iets doen met het huis van m'n buurvrouw....?!

Als je buurvrouw het probleem is zou ik het in een ander circuit zoeken. :Y) :P

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:34

Rapperijder schreef:
Chaos schreef:

Ik geloof er ook niet in. De wereld is al ingewikkeld genoeg zonder geesten en "I see dead people" in-het-echt.
Ik denk dat die reading echt waard zijn wat de gek ervoor geeft.

Daar geloof ik ook niet in.
Energie is iets anders he.

Equardor

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 13:45

Ik heb met verbazing en afschuw gekeken naar de man op het filmpje. Een paard zijn hals buigen met een ketting door de mond :( die vent spoort niet. Je kan alleen spieren oprekken als ze ONTSPANNEN ZIJN. Zo heftig/ bijna onbenullig de punten aanraken wat hij doet, dan reageert (bijna) ieder paard! Dit soort mensen maakt dat de alternatieve sector een negatieve naam krijgt, terwijl er heel veel goeds in schuilt. Er zijn niet voor niets al dierenartspraktijken die samenwerken met bijv. ostheopaat of acupuncturist.

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 17:40

themuisje schreef:

dat is een beetje vragen naar de bekende weg.... :+
maar alle gekheid op een stokje....een orgaan wat defect is ,krijg je niet meer aan de praat,met wat voor therapie dan ook

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 18:03

papagroom schreef:
themuisje schreef:

maar alle gekheid op een stokje....een orgaan wat defect is ,krijg je niet meer aan de praat,met wat voor therapie dan ook

tuurlijk snap ik dat :) maar door de manier waarop het geformuleerd staat lijkt longeren de oplossing te zijn voor alles. En dat is écht niet zo. Een orgaan kan mischien niet bij volledige defectie weer aan de praat geholpen worden, maar imo wel bij verminderde functionaliteit. Door osteophatie bijvoorbeeld :)

Nick1963

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:27

Papagroom houdt van vuurtjes stoken , doet zelf niet aan onderbouwing,gaat niet op alle gestelde vragen in die meer inzicht over dit onderwerp zouden geven , blijft zelf anoniem en gooit iemand zijn naam te grabbel....... :7 :7
Zo wazig als papagroom het presenteert......Dit topic gaat over ...........???????? (niets wat werkelijk steekhoudend is, sensatielust wordt gevoed, maarja quel niveau, plaats zonder toestemmig een filmpje ???)

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:36

Nou ja, als je gewoon iets inbrengt. en PG wil daar meer over weten gaat ie het topic
niet vervuilen met vragen die off topic zijn. dus gaat per mail over.
verder vraagt ie alleen maar over wazige types op stal. die iedereen wel op stal heeft.

en het filmpje was een voorbeeld en daar hadden veel mensen wat over te zeggen of ervaringen mee
te delen. dus ja misschien een idee om weer ontopic te gaan

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 19:53

papagroom schreef:

maar alle gekheid op een stokje....een orgaan wat defect is ,krijg je niet meer aan de praat,met wat voor therapie dan ook[/quote]
tuurlijk snap ik dat :) maar door de manier waarop het geformuleerd staat lijkt longeren de oplossing te zijn voor alles. En dat is écht niet zo. Een orgaan kan mischien niet bij volledige defectie weer aan de praat geholpen worden, maar imo wel bij verminderde functionaliteit. Door osteophatie bijvoorbeeld :)[/quote]

Of homeopathie :)

papagroom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-11 20:27

zo is het smurfje...en voor ceesje...het filmpje is door de gefilmde zelf online gezet,met alle risico van dien.
maar on topic..wie heeft er nog interessante wazige ervaringen?

overigens werdt zijn naam niet door mij bekend gemaakt!!!

max66

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 20:38

"onze" paardenkraker kon "voelen" of de merries drachtig zijn. De ene is wel drachtig en de andere niet zei ie. Hij had het mooi mis, ze zijn allebei drachtig!
Ach, 50% kans toch?!

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-11 21:45

ceesje schreef:
Papagroom houdt van vuurtjes stoken , doet zelf niet aan onderbouwing,gaat niet op alle gestelde vragen in die meer inzicht over dit onderwerp zouden geven , blijft zelf anoniem en gooit iemand zijn naam te grabbel....... :7 :7
Zo wazig als papagroom het presenteert......Dit topic gaat over ...........???????? (niets wat werkelijk steekhoudend is, sensatielust wordt gevoed, maarja quel niveau, plaats zonder toestemmig een filmpje ???)

PapaRoom! doet in mijn ogen niets verkeerd, zet alleen onze paarden-kenners van bokt aan het denken. Is dat voor sommige niet zo goed dan...!!?