Paard bovenbeen zwaar gekneusd

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marion71

Re: Paard bovenbeen zwaar gekneusd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:14

Ooh, op die fiets. Zal haar ff een pb sturen met verwijzing naar de betreffende pagina. Ga dan m'n mandje op zoeken, morgenochtend om 06.15 gaat de wekker weer.

Miepjee8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:24

Marion71 : Diep respect voor jou, dat je overweegt om dit mogelijk voor TS maar vooral voor het arme paardje te doen. Ik hoop dat ze reageert..

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:29

Marion71 schreef:
Waarom per pb? Iedereen vindt er wat van. Ik ook. Heb ook 'uitgehaald' naar ts en opties gesuggereerd. Waarom zou deze optie dan per pb moeten? Ik ben zowel in de werkelijke wereld als op het world wide web een groot voorstander van transparantie.

Respect!

Ik hoop voor het paard dat TS op je aanbod ingaat!

tinkervrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:47

wat ik begrijp van het hele verhaal is dat het volgens mij niet om haar eigen paard gaat ...
maar die van een vriend ..
en dat het om een onhandelbaar paard gaat ....
staat in een ander bericht daar klaagt ze ook over jullie afkraken....
snap mensen toch vaak niet wat is geld op een dier........

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-11 23:54

tinkervrouw schreef:
wat ik begrijp van het hele verhaal is dat het volgens mij niet om haar eigen paard gaat ...
maar die van een vriend ..
en dat het om een onhandelbaar paard gaat ....
staat in een ander bericht daar klaagt ze ook over jullie afkraken....
snap mensen toch vaak niet wat is geld op een dier........

Wat ik uit gelezen heb is dat dit paard een fokprodukt is van de vorige merrie van haar vriend. Die merrie is verkocht en hij heeft dit veulen gehouden. Zij zijn toen gaan samenwonen en een verbouwing aangegaan. Ik neem aan dat als je samenwoont (of het moet platonisch zijn) heeft TS toch ook enig zeggenschap over dit paard.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 00:26

Als er nog hulp nodig is.... Paard mag gewoon geschoten worden op slachtplaats Nijkerk.
Ook hier in drenthe(Dicht bij Beilen) zit een slachterij die dit paard kan schieten.

Kijk maar wat je ermee doet. Contact me maar als je me nodig hebt.
Een makkelijke keus zal het niet zijn!

Wat een verhaal zeg...
Ik meng mij verder, op advies van iemand, niet in dit topic... Als mijn hulp nodig is kan TS contact met mij opnemen, dan kan er ongetwijfeld iets geregeld worden.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 07:52

Marion71 schreef:
@Storm, ik doe dit aanbod niet omdat het paard zo lieffffff kijkt, maar omdat het dier nodeloos lijdt en TS aangeeft een lege portemonnee te hebben. Zonder geld doe je niks en maakt menigeen keuzes waar hij later spijt van krijgt.
Dat én het feit dat haar paard al weken veel pijn heeft zonder adequate behandeling, zorgt dat sommige bokkers wat emotioneel reageren. Eerlijk gezegd komt mijn aanbod daar ook vandaan. Dat heeft niks te maken met cyberpesten, maar met paardenliefde. Door er nu een slotje op te laten gooien, ontneem je ts de kans gebruik te maken van mijn aanbod.

Ik had het niet tegen jou, ik vind jouw aanbod heel erg goed!
Ik had het tegen andere mensen die alleen langskomen om te zeggen hoe slecht ze wel niet is. Dat hoeft echt niet 10 pagina's te duren met alle krachttermen vandien, die booschap is nu wel duidelijk.

notalways

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 08:02

appiesjappie schreef:
ja ik heb al een email gekregen. Mar dan ben ik alleen aan reiskosten 114 euro! en daarna 137 euro voor 2 foto''s maar denk wel dat er meer gemaakt moet worden omdat we wel ongeveer weten waar ze pijn heeft niet precies!! en ik ben nu 30 euro per dag kwijt aan pijnstillers en en weet niet eens wat we vorige week kwijt zijn geweest aan pijnstilling en consult.

ik woon in drenthe en roosendaal is dan wel heel ver weg

is er niet een kliniek in de buurt dan ?

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:14

Verdorie.. ik zal me maar niet mengen.. maar ik zit met de kippenvel op mn armen..
heb zelf afgelopen december mijn grootste liefde na 11 jaar lief en leed gedeeld te hebben
in moeten laten slapen omdat hij pijn aan zn voorbeentjes had en ondanks zijn wil mij te
plezieren heel groot was hij leed omdat zn benen hem niet meer wouden dragen.. heb een
jaar lang financieel bijna krom gelegen om de DA kosten te dekken en ben vervolgens alsnog
mn paardje kwijtgeraakt toen bleek dat het gewoon eerlijker was hem te laten gaan.. Kon het
hem niet aandoen hem te "verkopen" of weg te geven na alle jaren trouwe dienst terwijl ik wist
dat hij ook op de wei pijn zou hebben..

En dan zit er hier zo 1 die niets uitgeven wil maar wel over de rug van het arme dier nog even
wat centjes verdienen wil terwijl het arme paardje lijd en dan maar moet blijven leven.. ongelofelijk..

edit: het staat misschien een beetje stom maar paard liep niet al een jaar zwaar kreupel of beroerd,
hij had goeie en slechte dagen en zijn slechtste dag in den beginne was dat hij alleen wat stijviger liep
dan dat ik gewend was.. uiteindelijk in oktober liep hij heel belabberd en dachten we eerst aan een
ontsteking, in november was het weer raak na het even beter leek te gaan en in december kwam de
klap dat het ernstiger was dan we dachten en toen liep hij al een tijdje helemaal niet lekker. En ik kon
aan zn ogen zien dat hij pijn had. Toen heb ik direct de keuze gemaakt hem uit zijn lijden te laten verlossen.
Ondanks dat ik dus veel kosten aan hem heb gehad heeft hij niet een jaar lang op 3 benen gestaan oid.
Laatst bijgewerkt door S_en_Z op 06-09-11 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:18

svdijk86 schreef:
Verdorie.. ik zal me maar niet mengen.. maar ik zit met de kippenvel op mn armen..
heb zelf afgelopen december mijn grootste liefde na 11 jaar lief en leed gedeeld te hebben
in moeten laten slapen omdat hij pijn aan zn voorbeentjes had en ondanks zijn wil mij te
plezieren heel groot was hij leed omdat zn benen hem niet meer wouden dragen.. heb een
jaar lang financieel bijna krom gelegen om de DA kosten te dekken en ben vervolgens alsnog
mn paardje kwijtgeraakt toen bleek dat het gewoon eerlijker was hem te laten gaan.. Kon het
hem niet aandoen hem te "verkopen" of weg te geven na alle jaren trouwe dienst terwijl ik wist
dat hij ook op de wei pijn zou hebben..

En dan zit er hier zo 1 die niets uitgeven wil maar wel over de rug van het arme dier nog even
wat centjes verdienen wil terwijl het arme paardje lijd en dan maar moet blijven leven.. ongelofelijk..

Ik weet het ;( Ik heb hetzelfde meegemaakt als jij met de moeder van mijn paard. Ook ik kon haar niet verder laten lijden. Het was en is nog steeds verdrietig, maar ik weet dat ik het juiste heb gedaan.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 09:52

Het trieste is dat we van dit 'geval' nu iets lezen omdat de eigenaar op bokt zit. Het gebeurd ws. nog veel en veel vaker.... TS zegt dat ze geen advies krijgt, maar alleen kritiek, dat is niet waar, ze heeft veel advies gekregen, maar doet er 0 mee. Omdat het allemaal geld kost? Het aanbod dat is gedaan om het inslapen te betalen en rendac is zo goed en nobel. Ik hoop dat ze dat aanneemt. Het is voor paardenliefhebbers frustrerend te lezen dat TS zegt er slapeloze nachten van te hebben, maar ondertussen geen verantwoording neemt voor het paard. De vriend is officieel de eigenaar denk ik, die heeft ( voor ons onzichtbaar op de achtergrond ) ook een rol in dit geheel natuurlijk.

Kijk, dat mensen na een goede diagnose geen geld hebben om een kostbaar en lang traject van operatie en revalidatie in te gaan, dat is mogelijk. Of dat ze hun dier een lange lijdensweg willen besparen. Dat er dan gekozen wordt voor inslapen blijft moeilijk, maar is altijd nog vele malen beter te begrijpen dan dit; nog steeds is het niet duidelijk wat het dier mankeert, alleen dat het veel pijn heeft.

@TS, wat keert het paardenfonds aan je uit als ze haar overnemen?

romeorowan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:04

Ik denk dat TS 'blij' is om van dit paard af te zijn.
Ik heb gisteravond een ander topic van haar gelezen over lady (paard en omgang o.i.d.) en het is een paard waar ze helemaal niets mee kon en kan. Ze bood daar het paard te koop aan maar er zat een verkeerd papier bij, waardoor de verkoop niet doorging.
Dit is ook een manier om het paard weg te doen en toch wat geld te krijgen.
Om hoeveel geld zou het eigenlijk gaan. Zo'n paardefonds zal toch ook niet veel uitkeren.

Mocht TS nog meelezen: ik ben bereid mee te betalen in de kosten van inslapen en Rendac, net als Marion71.

Fennee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 10:23

romeorowan schreef:
Ik denk dat TS 'blij' is om van dit paard af te zijn.
Ik heb gisteravond een ander topic van haar gelezen over lady (paard en omgang o.i.d.) en het is een paard waar ze helemaal niets mee kon en kan. Ze bood daar het paard te koop aan maar er zat een verkeerd papier bij, waardoor de verkoop niet doorging.
Dit is ook een manier om het paard weg te doen en toch wat geld te krijgen.
Om hoeveel geld zou het eigenlijk gaan. Zo'n paardefonds zal toch ook niet veel uitkeren.

Mocht TS nog meelezen: ik ben bereid mee te betalen in de kosten van inslapen en Rendac, net als Marion71.

Dat eerste meen je niet toch??!
Top dat ook jij wilt meehelpen maar ik denk niet dat TS gaat reageren ... Zeer jammer want ik denk niet dat Bokt dan nog heel aardig gaat doen...

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 11:09

De enige positieve les aan al dit is:
Zorg als je een paard/pony hebt dat je een potje hebt met "onvoorziene omstandigheden". Of een goeie paarden verzekering natuurlijk.

Geloof me, mijn hart huilt. En dat is het laatste wat ik over deze topic zegt.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:43

TS, ik heb het voor je opgenomen toen mensen je behoorlijk aanvielen in het begin.

Snap je zelf ook dat je eigenlijk geen paard kan houden als je foto's maken en 30 euro per dag aan medicijnen al te duur vindt? Snap je dat het niet om een gebruiksvoorwerp gaat maar om een dier wat ziek of kreupel kan worden? Meisje meisje, als je dat paard kan meegeven aan dat Fonds zonder te weten wat er met haar gaat gebeuren zul je slecht slapen de komende tijd. Zie je zelf niet hoe tegenstrijdig dit is? De VA zegt dat het geen zin heeft om foto's te laten maken en dat het eigenlijk einde verhaal is. Hoe rijmt dat dan met het verhaal dat iemand van het Fonds het paard gaat proberen op te lappen, wederom zonder dat er foto's worden gemaakt? TS je weet zelf heel goed wat dat betekent: paard moet in de trailer: pijn. paard moet in een vreemde omgeving zien te wennen: pijn. Het zal alleen maar erger worden, geloof je echt dat er nog een kans inzit als er geen poging wordt gedaan om er écht achter te komen wat er aan de hand is? Verdient het beest zo'n behandeling? Ik las hierboven van transport naar Italie, zou je merrie dat verdienen, zo'n einde?

Alsjeblieft, denk er nog over na. Als ik denk dat ik mijn paarden zo aan hun eind zou laten komen zou ik mezelf nooit meer willen aankijken.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:50

Super Romeorowan dat je wilt meedoen. Waardeer ik enorm. Helaas heb ik van TS nog niks vernomen. Hoop nog steeds (mss wel tegen beter weten in) dat ze ingaat op het aanbod van Romeorowan en mij in plaats van Lady naar het paardenfonds te doen.

@TS, mocht je liever kiezen voor slacht of geschoten worden, ga dan alsjeblieft in op de handreiking van Jolliegirl. Maar kies niet weer voor je portemonnee en dus voor het paardenfonds, maar kies voor Lady.

Ma_ris_ka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 12:59

Foutje.. Per ongeluk alleen de 1e pagina aan reacties gelezen, mijn post is niet meer van toepassing nu ik de reacties sindsdien heb gelezen, sorry..

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:11

Helaas nog niks van TS gehoord. Ze heeft m'n pb gelezen en is online geweest.

Vanmiddag nog een pb-tje gehad van een bokker die ook aanbiedt mee te betalen. Top, meiden. Nu maar hopen dat TS mij ook een pb-tje stuurt dat ze ingaat op (inmiddels) ons aanbod.

paars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:38

Probeer een beetje rustig te blijven Haffie83. Dat je het totaal niet met TS eens bent is duidelijk.

Tamadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 15:41

Het is op zich toch wel logisch dat de emoties hoog op lopen hier....

Ik hoop nog wel dat TS een update wil geven. En ik hoop helemaal dat we haar hebben kunnen laten inzien dat ze beter zelf verantwoordelijkheid kan nemen en op het aanbos van Marion in gaat...

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:35

Ik ga mee met bovenstaande reacties, voorstel van ts vind ik absoluut niet paardwaardig :n

Voordat je je rijk gaat rekenen, kan ik je alvast teleurstellen. Slacht brengt namelijk hedendaags zeer weinig op. Paardje van collega van mn man is recent naar slacht gebracht. Dit betrof een zeer groot, maar ook jong paard van zeker 800 kg. Er is uiteindelijk iets van 270 kg vlees vanaf gekomen waar ze nog geen 120 euro voor hebben gekregen.

Steek toch alsjeblieft geld in je paardje, ook al heb je er geen band mee. Je hebt destijds gekozen voor de verantwoordelijkheid voor dit beest, het is geen auto die je dumpt bij de opkoper. Je kan het geld steken in onderzoeken (mijn voorkeur) of laat het paard inslapen. Maar denk in ieder geval in het welzijn van dit paard.

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:43

@Noviceh, wat de slachtwaarde is, maakt voor TS niets uit. Zij heeft haar paard voor een x-bedrag verzekerd en krijgt dat uitgekeerd. Laten inslapen ipv aan de verzekering doen, betekent hoogstwaarschijnlijk dat de verzekering niet uitkeert. Als eigenaar moet je dus sterk in je schoenen staan om toch te kiezen voor het belang van je paard. Mss is dit wel de reden waarom ik zo'n schurfthekel aan paardenverzekeringen (behalve ziektekosten) heb, want mensen zoals ts staan dus kennelijk niet sterk in hun schoenen. Haar paard wordt daar de dupe van.

Overigens nog steeds niks van ts gehoord. En het is niet meer mijn aanbod, het is een aanbod van meerdere bokkers (o.a. Romeorowan en nog iemand per pb).

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 16:46

Ik sta helemaal achter jouw mening wat betreft verzekeren hoor Marion71. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat de medicatie in het lichaam een struikelblok zou zijn voor slachten omdat het dan niet meer voor consumptie gebruikt kon worden?

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 17:41

Fijn dat jullie allemaal zo reageren terwijl ik op bed lag en overdag werk en jullie dan zo reageren terwijl jullie niet eens weten wat er ondertussen gebeurd!!! Ik ben overdag aan het werk en heb geen tijd om te reageren! Ondertussen is Lady nog niet opgehaald en hebben we besloten toch Lady te laten in slapen en we overleggen morgen met dierenarts wanneer en hoe laat. We hebben dit ook met het paardenfonds overlegd en geven ook aandat zij niet meer vervoerd kan worden

Danmaarzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 17:44

héhé, het is eindelijk tot je doorgedrongen!

Super beslissing en ik wens jullie heel veel sterkte morgen!! :(:)