Maagzweer, Ervaringen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Caballos

Re: Maagzweer, Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 10:37

Jee balen petitparis.
Ik geef nu gastro care van global medics, nu 8 dagen, en merk echt heel veel verschillen......... Misschien ook nog een optie?

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:02

mijn DA kan accupunctuur toepassen, 't is zo dat ze me wist te vertellen dat ik haar maag terug moest behandelen. Dus nu je het zegt idd wel vreemd dat dan dat ene punt al niet heeft aangeprikt. Maar aan de andere kant merkte ik momenteel vrij weinig aan haar (ze kan echt vies doen en weigeren te eten)...

ik ga dat product dat je zegt ook eens opzoeken en nagaan of daar makkelijk aan te komen is...

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 11:30

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:06

Pff petitparis, wat een tegenslag zeg :(:)

Mijn emmertje maagcompositum is ook alweer bijna op, ik ga er zowiezo nu nog een nieuwe bestellen, en als die op is ga ik het misschien gewoon even aan zien; voorlopig gaapt hij nog af en toe -vooral na het rijden- en dat blijft mij een onrustig gevoel geven.

Bij mijn paard werd de consistentie van de mest net steviger na het toedienen van de maagmedictaie... En toen het tussen de behandelingen door terug slechter ging, was het plots terug veel platter; lijkt me niet onlogisch -> teveel maagZUUR dat de darmen gaat prikkelen :)*

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:27

idd een zeer juiste redenering, het zuur dood ook de bacteriën in de darmen waardoor alles minder efficiënt verloop.
Da's juist het jammere, ik was nog maar 1 week gestopt met de maagcompositum. Haar mest wat uitstekend ze is energiek, ziet er super uit en roept op haar voer...
Ik heb gisteren wel een 2 koffielepels maagzout op een handje voer gedaan... dit staat er naast magnesium wel voor gekend om de darmpassage te versnellen :o dus misschien gewoon iets te veel. Normaal doe ik maar 1 koffielepel op een schep voer + extra luzerne of grasmix :o

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 12:33

_O- zo, met jou wil ik het ook niet aan de stok krijgen haha!
Nee dan zou het inderdaad best daar van kunnen zijn. Ik merk trouwens ook dat die van mij gevoeliger is geworden aan wortelen :?
Als hij last heeft krijgt hij er gewoon een dagje geen, en daarna is het over; doseren dus. Vind het wel vreemd want daarvoor kreeg hij standaard 2 kg wortelen per dag en had hij nooit ergens last van, maar bon ..

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:22

Moet zeggen dat nu we de gastro care geven er helemaal niet meer aan gapen gedaan word?
Vind dat het echt een bizar verschil geeft nu al na 8 dagen?
En wat me ook op valt is dat zijn "spannings" hoestje weg is? Hij had af en toe een hoest met rijden in de bak, buiten nooit/zelden. De DA is er wel 4x bij geweest om te luisteren maar echt helemaal niets.........???
Maag en spanning gaan nu eenmaal (helaas) goed samen, kan ik helaas uit eigen ervaring vertellen......

De mest is nu echt super mooi! Niet plat meer of te vochtig!

LeenC

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 17:47

Wij hadden gelukkig ook zo snel resultaat met de Gastro Care. Klinkt goed, Cabollos. We duimen verder! ;)

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-11 20:58

Vervelend voor je petitparis, en voor je paard natuurlijk. Hier ook een beetje een tegenvaller, na weken luchtzuigloos te zijn geweest heb ik hem gister en vandaag weer op een paar kleine zuigjes betrapt. Hij doet dit op het moment dat hij het ergens duidelijk niet mee eens is. Gister toen ik zijn vriend als eerste uit de stapmolen haalde en hij even op zijn beurt moest wachten, en vandaag toen we voor zijn stal bezig waren om voer klaar te zetten. Iets in mij hoopt dat het toch is om zijn ongenoegen kenbaar te maken en geen uiting van pijn.... Het lijkt wel of hij door zijn koorts de afgelopen weken te futloos was om het te doen, nu is ie weer helemaal het baasje, erg wakker en oplettend.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 10:45

LeenC schreef:
Wij hadden gelukkig ook zo snel resultaat met de Gastro Care. Klinkt goed, Cabollos. We duimen verder! ;)

Vandaag de 1e dag dat we het 1x per dag geven.
LeenC, heb jij het ook als 1 kuur van 30 dagen gedaan? En toen gewoon gestopt en afgewacht?

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:41

Zhiv staat sinds vanmorgen op de kliniek.. morgen ochtend krijgt hij de scopie..

Spannend!!

tantesam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 21:33

Sterkte voor jou en je paard!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 18:39

Nou ben inmiddels terug van de kliniek..

hij heeft een lichte sedatie gehad en heeft er weinig van mee gekregen want hij was op dat kleine prikje behoorlijk ver weg.. hij liep alsof hij dronken was..

zijn maag zag er goed uit, hij heeft GEEN maagzweer..

omdat hij het al zo lang doet denken ze dat het gewoon een verslaving is voor hem, het is gelukkig niet zo dat hij de hele dag staat te knagen aan de bakrand.

ik ga hem op advies van de DA toch een kuur geven met een maagsupplement.. kijken of dat werkt, als ik geen verschil merk kan ik na die ene kuur ook meteen stoppen..

het kan stress zijn, maar buiten de voerbeurten door (voernijd) heeft hij naar mijn idee geen stress.. ze lopen lekker buiten in een groepje.

Ik ben blij dat ik het voor mezelf 100% heb uitgesloten dat het geen medische reden heeft..
nu opzoek naar het juiste maag supplement..
equitop pronutrin werd me aangeraden maar hier heb ik ook slechte verhalen over gelzen (er zouden toxinen in zitten, stond volgens mij in dit topic)

ook had de DA het over equitop forte..
ik hoor ook hele goede verhalen over maagcompositum van groene Os.. dus moet nog ff googelen welke ik ga gebruiken..

tips?? ;)

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-11 22:27

Ik zou gaan voor maagcompositum van de groene os, is niet duur en werkt super.. of voor gastri comp van phytonics... Werkt ook super, net zoiets als de groene os

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 00:31

Oke, dank je wel :D
Heb indd ook al berekend dat die het goedkoopst is en als het dan ook nog goed werkt ;)

Het is alleen maar om uit te proberen.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 12:51

equitop forte hebben wij een hele tijd terug gegeven aan 1 van onze paarden. Het is een totaal suppelement, zou niet weten waarom je dat zou moeten geven aan hem?
Persoonlijk was ik niet tevreden over het middel.

Fijn dat alles goed is gegaan in de kliniek en dat hij geen maagzweer heeft!

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-11 19:28

Caballos schreef:
equitop forte hebben wij een hele tijd terug gegeven aan 1 van onze paarden. Het is een totaal suppelement, zou niet weten waarom je dat zou moeten geven aan hem?
Persoonlijk was ik niet tevreden over het middel.

Fijn dat alles goed is gegaan in de kliniek en dat hij geen maagzweer heeft!

Ik zou dat nu moeten geven voor stress vermindering. Mocht het daardoor komen zou dit middel werken.

Maar ik ga voor de maagcompositum. Die is het goedkoopst en lees er erg veel goeds over.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 21:42

goede keus Don_Zhivago !

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-11 23:30

deden jullie nar de endoscopie ook hoesten?

als ik iets met Zhiv doet (doe nog vrij weinig) hoest hij 2-3 keer flink, dit deed hij ervoor niet..
Raar vind ik het opzich niet want hij heeft natuurlijk wel die buis door zn strotje gehad..

heb vandaag de uitslagen gehad van het bloed, dit was prima, geen afwijkingen.
De DA stond op mn voicemail en vroeg wel of ik morgen nog even wilde terug bellen voor verder overleg. dan kan ik ook gelijk over het hoesten beginnen.. of dat kwaad kan en of hij weer aan het werk mag.

hij krijgt nu een zelf gemaakt kruiden treksel van fenegriek en thijm even kijken of dit wat verzacht.

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-11 10:40

Kan komen doordat z'n keel iets wat irritatie opgelopen heeft met de slang/buis die er langs is gegaan.
Zou het zeker even overleggen, maar misschien gaat het met een paar dagen ook zelf over.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-11 21:40

Caballos schreef:
Kan komen doordat z'n keel iets wat irritatie opgelopen heeft met de slang/buis die er langs is gegaan.
Zou het zeker even overleggen, maar misschien gaat het met een paar dagen ook zelf over.

Hij heeft niet gehoest vandaag, dus was echt irritatie van de buis ;)
Heb de rekening binnen van de kliniek en het valt me alles mee :)

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:31

:wave:
Lang geleden dat ik hier nog iets plaatste... Hopelijk gaat alles goed met de paardjes!

Ik zit met het volgende: nu de zomer begint, komen uiteraard de gevleugelde duivels er opnieuw aan. Normaal gezien geef ik dan knoflookschilfers door het voer, maar nu hoorde ik iemand onlangs zeggen dat ook dat weer slecht zou zijn voor de maag. Klinkt eigenlijk niet geheel onlogisch, want hoe zijn we zelf als we look op een maag eten die van streek is?

Wat denken jullie? Het is uiteindelijk geen grote hoeveelheid, maar toch.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 11:34

ik zou zelf geen knoflook geven, maar ik had dan ok niet het idee dat het effectief een verschil maakte qua insecten afweer...

Caballos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 12:43

Ik zou ook geen knoflook geven.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-11 13:44

Mijn paardje heeft weer wat last van haar maagzweer, ik denk dat het komt door de lente. Vorig jaar kwam ze ook moeijlijk door haar haar en nu heeft ze er weer moeite mee. Ze is ook niet fit met rijden en vorige week was ze weer wat onrustig s´nachts. Mocht niet aan buik komen en narrig met aansingelen... dus maagzweer symtomen. Gelijk Gastrogard gegegeven voor een aantal dagen. Ga nu wat bestellen dat haar ook meer weerstand geeft en hopelijk helpt haar door deze periode heen helpt.