beeldmateriaal slokdarmverstopping?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 17:11

SuperRoos schreef:
:(:)

Wat was volgens hem de reden van de nieuwe aanval? Toch ergens een bacterie/schimmel opgelopen die de trigger even kan zijn of heeft hij niets genoemd?
(Ik vraag het omdat bij onze hond bijvoorbeeld lyme de epilepsie triggert. Wanneer ze medcijnen tegen lyme heeft heeft ze geen epilepsie..)

Door te eten kan er altijd een blokkade optreden.
Dat komt door de vernauwing in zijn plexi dinges.

aerdenhout1

Re: beeldmateriaal slokdarmverstopping?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 17:36

Wat ik me afvraag ( en misschien staat het wel ergens in een post, maar heb ik er over heen gelezen) voer je buiten in het bijzijn van de andere paarden?
Omdat je zegt dat als je uit de hand voert het wel goed gaat zou het kunnen zijn dat hij te snel schrokt om te voorkomen dat de andere paarden het afpakken.
Natuurlijk is het dan nog zeer extreem zoals hij reageert, maar kan je door hem alleen te voeren misschien een aanval voor zijn.
Een "echte" slokdarm verstopping is het niet, maar daar was je zelf met al de dure onderzoeken ook al achter.
IK blijf je topic volgen en hoop dat je er heel snel achter komt wat dit nu is.
Sterkte in elk geval!

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 18:27

Fijn dat hij energetisch wat verbeterd is, nu hopen dat het goed blijft gaan!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 18:39

aerdenhout1 schreef:
Wat ik me afvraag ( en misschien staat het wel ergens in een post, maar heb ik er over heen gelezen) voer je buiten in het bijzijn van de andere paarden?
Omdat je zegt dat als je uit de hand voert het wel goed gaat zou het kunnen zijn dat hij te snel schrokt om te voorkomen dat de andere paarden het afpakken.
Natuurlijk is het dan nog zeer extreem zoals hij reageert, maar kan je door hem alleen te voeren misschien een aanval voor zijn.
Een "echte" slokdarm verstopping is het niet, maar daar was je zelf met al de dure onderzoeken ook al achter.
IK blijf je topic volgen en hoop dat je er heel snel achter komt wat dit nu is.
Sterkte in elk geval!

Hij staat alleen met mijn andere pony.
Er was vrijdag echt 0,0 stress. Hij at rustig.

Zijn slokdarm raakt wel bekneld.

Nog even een editje:
Het is een beknelling in zijn plexi dinges, (brachialis). Hierdoor zijn ook zenuwen beschadigd. Zenuwen hebben de langste tijd nodig van alles in een lichaam, om te herstellen.
Dit moet beter worden, maar de versmalling in zijn wervels kan niet meer opgelost worden, daar moeten we mee leren omgaan.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:39

Voer je ondertussen vloeibaar voedsel en vanop een bankje/stoel?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 21:55

Bandida schreef:
Voer je ondertussen vloeibaar voedsel en vanop een bankje/stoel?

Ja hoor, al bijna een maand.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 23:57

Heftig dus weer. Ik hoop dat het beter gaat weer.
Wat voor medicijnen komen erbij? En hoe bedoel je plan, hoe ver je wilt gaan?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:43

Maar toch vreemd dat hij het met hooi en gras niet krijgt, je zou toch zeggen dat dat moeilijker door zijn slokdarm heen gaat.
Hebben ze daar een verklaring voor?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 08:45

aerdenhout1 schreef:
Maar toch vreemd dat hij het met hooi en gras niet krijgt, je zou toch zeggen dat dat moeilijker door zijn slokdarm heen gaat.

tja...dat begrijp ik dus ook niet...dan is het toch wel voedsel gerelateerd?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 09:18

aerdenhout1 schreef:

Nee

Grobegni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 17:16

Antheman schreef:
aerdenhout1 schreef:

Nee

Wat ik heb gehoord van mijn DA is dat het juist vrij zeldzaam is dat paarden verstopt gaan van hooi of gras. Mijn paard zat nl twee dagen achter elkaar van hooi verstopt en dat vond hij erg apart (is een paardenarts, dus ziet alleen maar paarden) De meesten gaan juist van brok, omdat dat veel droger is en ze er niet zo hard op hoeven kauwen als op hooi/muesli/gras.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 17:32

Andor's beeld is ook erg raar.
Laarakker geeft ook aan dat hij dit nog nooit gezien heeft.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:19

Ik denk met je mee, dus misschien slaat dit wel helemaal de plank mis, maar zou hij geen zweertjes in zijn slokdarm kunnen hebben die, als er iets hards zoals bixs langs gaat, pijn doen?
Ik blijf het raar vinden dat hij het alleen krijgt met krachtvoer en niet met gras of kuil.
Zijn ze met een slang zijn keel in geweest om te kijken?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 18:39

aerdenhout1 schreef:
Ik denk met je mee, dus misschien slaat dit wel helemaal de plank mis, maar zou hij geen zweertjes in zijn slokdarm kunnen hebben die, als er iets hards zoals bixs langs gaat, pijn doen?
Ik blijf het raar vinden dat hij het alleen krijgt met krachtvoer en niet met gras of kuil.
Zijn ze met een slang zijn keel in geweest om te kijken?

Hij heeft wel een kleine folikel bij zijn plexis dinges.
Hij krijgt geen hardvoer, alles is geweekt. Wel krachtvoer, maar tot pap gemaakt.
Hij heeft een endoscopie gehad.

Als de Faculteit en Laarakker het niet weten, heb ik niet de illusie dat wij hier tot een antwoord kunnen komen ;)

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-10 18:57

Vrees dat je gelijk hebt, ik zou je heel graag de oplossing willen geven, maar die heb ik niet voor je.
Raar geval, je kan beter een lekkere pees blessure hebben
( ook niet fijn hoor!!!!) dan iets wat niemand weet te verklaren!

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-10 19:48

aerdenhout1 schreef:
Vrees dat je gelijk hebt, ik zou je heel graag de oplossing willen geven, maar die heb ik niet voor je.
Raar geval, je kan beter een lekkere pees blessure hebben
( ook niet fijn hoor!!!!) dan iets wat niemand weet te verklaren!

Dat zei ik gisteren ook al :D

Liever een zichtbare wond ofzo, die ik kan verzorgen, dan altijd de angst hebben dat hij een aanval kan hebben.

Mijn juf vroeg me nog of een aanval schadelijk was, in de zin van beschadigingen aan de zenuwen... Daar moet ik nog maar eens over bellen, wil ik eigenlijk ook wel weten.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 14:29

Het is hier al eerder geopperd maar ik schrijf het nogmaals.
Het kan heel goed zijn dat er iets in de voeding zit waar hij allergisch op reageert. De lange slokdarmspier ((oesophagismus of dysfagie) kan daardoor verkrampen. Dit is bij mensen ook het geval. Het kan dermate verkrampen dat zelfs de luchttoevoer deels wordt afgesloten. Lijkt vreselijk op een soort kokhalzen.
Zoals ik alles gelezen heb lijkt het beeld hier ook erg op.
Als je geen krachtvoer geeft, uitsluitend hooi en water... en hij heeft dan geen problemen... lijkt dit toch ook een logische conclusie?
Ik zou eens een poosje stoppen met alle bijvoeding. Probeer het eens op alleen hooi en water + liksteen en kijk dan eens hoe het gaat?

Deniisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-10 16:12

countrygirl schreef:
Het kan heel goed zijn dat er iets in de voeding zit waar hij allergisch op reageert. De lange slokdarmspier ((oesophagismus of dysfagie) kan daardoor verkrampen. Dit is bij mensen ook het geval. Het kan dermate verkrampen dat zelfs de luchttoevoer deels wordt afgesloten. Lijkt vreselijk op een soort kokhalzen.
Als je geen krachtvoer geeft, uitsluitend hooi en water... en hij heeft dan geen problemen... lijkt dit toch ook een logische conclusie?
Ik zou eens een poosje stoppen met alle bijvoeding. Probeer het eens op alleen hooi en water + liksteen en kijk dan eens hoe het gaat?

ja idd ik zal kijkne waar ze niet tegen kan

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-10 19:54

countrygirl schreef:

Alles is doorgemeten, dus ook het voer, en dat is in orde.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 02:30

Antheman: heb je enig idee wat een complexe materie allergische reacties zijn en wat er precies gebeurd in een menselijk of dierlijk lichaam? Tis maar 'n vraag... en m'n posten bedoeld om je paard eventueel te helpen. Ik heb geen aandelen en wil je al helemaal niets aanpraten. Als jij denkt dat je op deze manier op de juiste weg bent, prima.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 10:37

countrygirl schreef:
Antheman: heb je enig idee wat een complexe materie allergische reacties zijn en wat er precies gebeurd in een menselijk of dierlijk lichaam? Tis maar 'n vraag... en m'n posten bedoeld om je paard eventueel te helpen. Ik heb geen aandelen en wil je al helemaal niets aanpraten. Als jij denkt dat je op deze manier op de juiste weg bent, prima.

je hebt gelijk...mijn vader heeft dat,volgens mij heet dat quinkes oedeem?
geeft hem 1 pinda en zijn hele luchtpijp en slokdarm zet op.
Dus waarom bij paarden niet?
Je wilt niet weten wat een anti-schimmelmiddelen en plaksel er door krachtvoer heen wordt gedaan...

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-10 11:27

Voor je vader is 1 pinda idd. levensgevaarlijk.
(http://www.huidziekten.nl/folders/neder ... oedeem.htm)

'Krachtvoer'... oftewel junkfood zit vol met zooi. Sojaschroot, kokossnippers.... het is AFVAL.
Maar we geloven liever de slimme voerfabrikanten campagnes dan dat we gewoon eens even nadenken, zien wat er o.a. allemaal aan troep inzit, onnodige toevoegingen zoals vitamines (die paarden bijna allemaal zélf aanmaken, op E na...) melasses die ervoor zorgen dat de suikerspiegel tot recordhoogtes stijgt... darmflora die naar z'n grootje geholpen wordt...
En dan vinden we het ook nog vreemd dat onze paarden problemen krijgen?
Maar goed.... ik wil niet off topic schrijven hier.
Het is alleen iets wat ik juist bij problemen als eerste zou proberen te elimineren.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 13:10

Antheman, hoe gaat het er nu mee?

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 13:49

Belker schreef:
Antheman, hoe gaat het er nu mee?

Klote....

Maandag weer en aanvalletje gehad, een kleintje.

En de Faculteit vraagt of ik mee doe aan een onderzoek naar neurologische afwijkingen. Ik ben me aan het beraden of ik dat wel wil.

Andor heeft 2 weken gehad van NIETS willen en zijn ogen afwezig, en tergend langzaam zijn. Gisteren heb ik hem weer meegenomen, gewandeld, en had hij een lekker tempo. Het gaat met ups en downs en de aanvallen zitten op 1 keer per maand.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 14:14

Wat balen.
Kan het geen tumor in het hoofd zijn?

Ik zou bij de Faculteit eens informeren hoe dat onderzoek verloopt. Welke onderzoeken ze gaan doen en zo. Als het Andor niet kan helpen, kan het misschien wel meer duidelijkheid geven zodat men meer weet.