Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lotjaa93 schreef:Even een vraag namens een vriendin, dat de eczeemdeken niet als zweetdeken functioneert snappen we. Maar kan je het wel beschouwen als een beetje zweetdeken? Kan je je paard bijv. iets bezweter in het land zetten, of moet hij net zo droog als normaal? Het houdt denk ik wel wat tegen? Of is het juist absoluut af te raden om een (beetje) bezweet paard al onder zn eczeemdeken te zetten en moet het paard kurkdroog zijn?
Nienke_17 schreef:Hoi medebokkers,
Ik ben geen meeprater in dit topic, maar wel een grote meelezer
Nu ik met een vraag zit, meld ik me toch even
Ik zag de vraag laatst als eens hier verschijnen, maar kan het nu niet meer terug vinden.
Ik gebruik de drainage compositum kuur, maar moet mijn merrie ontwormen. Vanaf wanneer kan ik haar ontwormen, dus na het stoppen met de kuur, en vanaf wanneer kan ik dan weer met de kuur beginnen?
Alvast bedankt!
schorppie schreef:Belliebel schreef:wie o wie heeft er ervaring met Cavalesse?
Wij gebruiken sinds vorig jaar Cavallesse, en het bevalt erg goed.
Onze pony loopt nu de hele zomer zonder deken en de hele dag buiten en heeft nergens last van. 1 x per dag moet ze een paar ml van dat spul nemen ( doe ik op een broodje) en dat was het. Er zit een tube creme bij voor het geval ze toch een schuurplekje krijgen. Maar dat heb ik nog niet hoeven gebruiken.
Je moet het 3 weken geven voordat het gaat werken en de deken af kan. Ik ben nu twee weken bezig. Ze heeft nu nog de herfts/voorjaarsdeken op. Maar volgende week gaat die af, en dan komt er ook niks meer op.
IndianaJones schreef:had ik Schorppie ook gevraagd, over extreme schuurder of niet (via pb), hoop dat je het goed vindt dat ik je antwoord hier neer zet Schorppie, ik was daar namelijk ook erg benieuwd naar ....
Mijn pony was een behoorlijk extreme schuurder, ze was ook zo ingepakt dat alleen de mond nog vrij was.
Ze krijgt sóchtends 2 ml op een stukje brood en dat is alles
Ik ben ook erg geneigd het eens te gaan proberen!!! Ook al zou ik tijdens het seizoen 2 verpakkingen moeten kopen en zo'n 150 euro kwijt zijn in de zomer...als ze daadwerkelijk zo weinig nog maar jeuk hebben...dat zou super zijn.
Ow Schorppie, wat me dan nog wel te binnen schiet...hoe is het dan met de manenkam? Geen jeuk meer, MAAR is die ook niet hard? Geen ribbels erin???