[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_CS_

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:10

1x daags 30 druppels geven.
Wel even opbouwen voordat je de volle dosis geeft.
1ste dag 5 en dan elke dag met 5 druppels opbouwen.
Met paar dagen zit je dan aan de 30 druppels 1x daags.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:14

Ok, hier foto's hoe wij de zomer in gaan.
Let wel, heb madam al geschuurd aangetroffen dus ze staat al onder de deken, en sindsdien niets meer aan de hand.
Na foto's volgen pas na de zomer ;)
Tot die tijd houdt ik de vorderingen wel voor mezelf bij, maar laat jullie lekker nieuwsgierig blijven!

Tadaaaa!!!

Afbeelding
Afbeelding

Dag, Dag, zegt mijn pony, tot na de zomer!!

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:24

Bedankt _cs_, dit ga ik dan ook doen. Op het flesje stond weliswaar 2x 25 druppels, maar ik kan maar 1x per dag komen.

Je pony ziet er goed uit! Maar ze heeft niet veel aan haar staart geschuurt ofwel?

Ik ben mij wat meer op de voeding aan het verdiepen. Wie heeft er ervaring met biergist tabletten? Ik las dit net in een topic, een persoon is positief over en een ander zegt dat dit niet goed is voor de lever..

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:56

Ik geloof dat wij voor de Cavalesse ongeveer 80 euro kwijt zijn voor een heel seizoen. Maar dit is dan ook een kleine pony die het heeft, en heeft dus minder ml nodig dan een groot paard.

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 16:57

Dit jaar heel ietsje, vorig jaar ook heel weinig in een terugval door antibiotica.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:34

ziet er goed uit cs, nu maar hopen dat het over een half jaar MEER is ipv minder ;) succes!

_CS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:35

Ik ben goed gezind :D
Vorig jaar ook hele zomer geen problemen gehad (totdat ze aan de antibiotica moest, grrr).

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 17:38

ik ben wel heel erg geneigd om dat cavalesse te gaan kopen zeg..
waar ik ook wel benieuwd naar bed de genen die dit hebben gekocht hebben jullie dit getest op zware eczemers of lichte eczemers ?

Ladyson

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:32

Even een vraag namens een vriendin, dat de eczeemdeken niet als zweetdeken functioneert snappen we. Maar kan je het wel beschouwen als een beetje zweetdeken? Kan je je paard bijv. iets bezweter in het land zetten, of moet hij net zo droog als normaal? Het houdt denk ik wel wat tegen? Of is het juist absoluut af te raden om een (beetje) bezweet paard al onder zn eczeemdeken te zetten en moet het paard kurkdroog zijn?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:35

ach, wat is een beetje? een beetje nat kan die van mij altijd wel de wei op. die stapt zichzelf wel droog al grazend... beter dan nat op stal denk ik...

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:36

had ik Schorppie ook gevraagd, over extreme schuurder of niet (via pb ;) ), hoop dat je het goed vindt dat ik je antwoord hier neer zet Schorppie, ik was daar namelijk ook erg benieuwd naar ....

Mijn pony was een behoorlijk extreme schuurder, ze was ook zo ingepakt dat alleen de mond nog vrij was.
Ze krijgt sóchtends 2 ml op een stukje brood en dat is alles

Ik ben ook erg geneigd het eens te gaan proberen!!! Ook al zou ik tijdens het seizoen 2 verpakkingen moeten kopen en zo'n 150 euro kwijt zijn in de zomer...als ze daadwerkelijk zo weinig nog maar jeuk hebben...dat zou super zijn.

Ow Schorppie :D , wat me dan nog wel te binnen schiet...hoe is het dan met de manenkam? Geen jeuk meer, MAAR is die ook niet hard? Geen ribbels erin???

Nienke_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:36

Hoi medebokkers,

Ik ben geen meeprater in dit topic, maar wel een grote meelezer ;)

Nu ik met een vraag zit, meld ik me toch even :)
Ik zag de vraag laatst als eens hier verschijnen, maar kan het nu niet meer terug vinden.

Ik gebruik de drainage compositum kuur, maar moet mijn merrie ontwormen. Vanaf wanneer kan ik haar ontwormen, dus na het stoppen met de kuur, en vanaf wanneer kan ik dan weer met de kuur beginnen?

Alvast bedankt!

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:37

lotjaa93 schreef:
Even een vraag namens een vriendin, dat de eczeemdeken niet als zweetdeken functioneert snappen we. Maar kan je het wel beschouwen als een beetje zweetdeken? Kan je je paard bijv. iets bezweter in het land zetten, of moet hij net zo droog als normaal? Het houdt denk ik wel wat tegen? Of is het juist absoluut af te raden om een (beetje) bezweet paard al onder zn eczeemdeken te zetten en moet het paard kurkdroog zijn?

ik spons of spoel mijn "jeukTinkie" altijd even af als hij gezweet heeft en zet m dan onder z'n eczeemdeken. Droogt dan heel snel weer. Maar dat zweet eronder, naar mijn idee gaat m dat weer extra jeuken. (maar is misschien onzin?! :D )

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:38

Nienke_17 schreef:
Hoi medebokkers,

Ik ben geen meeprater in dit topic, maar wel een grote meelezer ;)

Nu ik met een vraag zit, meld ik me toch even :)
Ik zag de vraag laatst als eens hier verschijnen, maar kan het nu niet meer terug vinden.

Ik gebruik de drainage compositum kuur, maar moet mijn merrie ontwormen. Vanaf wanneer kan ik haar ontwormen, dus na het stoppen met de kuur, en vanaf wanneer kan ik dan weer met de kuur beginnen?

Alvast bedankt!

da's een goeie :D . Weet alleen dat je kunt beginnen met Drainage 2 dagen NA het ontwormen. Echter als je nu drainage gebruikt, weet ik niet hoe lang je moet stoppen voordat je het beste kunt ontwormen. Als ik jou was zou ik ook de Paardendrogist even bellen, zij hebben vandaag contact opgenomen voor me met de leverancier van de drainage om het te vragen!

nathalie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 19:51

@ellepel
hierbij de foto's van de deken en ik dacht show meteen een de haardos van mijn fjorden beest :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

de deken is van horsepro s&k mosquito deluxe
de deken lijkt heel erg te glimmen maar dat komt door de foto

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 20:46

schorppie schreef:
Belliebel schreef:
wie o wie heeft er ervaring met Cavalesse?

Wij gebruiken sinds vorig jaar Cavallesse, en het bevalt erg goed.
Onze pony loopt nu de hele zomer zonder deken en de hele dag buiten en heeft nergens last van. 1 x per dag moet ze een paar ml van dat spul nemen ( doe ik op een broodje) en dat was het. Er zit een tube creme bij voor het geval ze toch een schuurplekje krijgen. Maar dat heb ik nog niet hoeven gebruiken.
Je moet het 3 weken geven voordat het gaat werken en de deken af kan. Ik ben nu twee weken bezig. Ze heeft nu nog de herfts/voorjaarsdeken op. Maar volgende week gaat die af, en dan komt er ook niks meer op.

Hier ook dit voorjaar begonnen met Cavalesse op aanraden van mijn beste vriendin die DA in Duitsland is. Zij hadden zeer goede resultaten gehad binnen hun praktijk en voor 78 euro wilde ik het ook wel eens proberen. Dunla krijgt het nu sinds ca. 2.5 week en tot nu toe heeft ze nog niet geschuurd.
Ik had het er daarnet nog over met hubby dat wij al heel erg blij en tevreden zouden zijn als Dunla (desnoods met deken op) niet meer zo zou schuren dat ze haar manen er afschuurt.

Dunla spuit ik eigenlijk altijd het zweet af na het werken. Helemaal nu het weer warmer wordt, opgedroogd zweet lijkt mij juist ook iets wat zo heerlijk kan gaan broeien en jeuken onder een deken.

MSophie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:01

ik wil het ook gaan kopen, me vingers jeuken, zulke goede resultaten.. mijn pony schuurt ook behoorlijk

maar moet het 2 x 2 ml op een dag worden gegeven ?
want ik kan niet altijd 2 x op dag heen als je dan zeg maar 4 ml in 1x geeft ?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:14

Pony's en kleine paarden 1 maal daags 2 ml
Grote paarden 1 maal daags 3 ml :)

Wadapatja1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:43

Misschien een rare vraag maar waar kan je Cavalesse kopen?

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:47

Ik heb het dus via mijn vriendin die DA in Duitsland is.
Maar ik denk dat als ik mijn eigen DA zou vragen, hij er ook wel aan zou kunnen komen. Kortom: probeer het eens bij je DA ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 21:56

Even inhakend op de vitaminenspuit. Het paard haalt alleen de nodige dingen die hij die dag nodig heeft er uit. De rest wordt er eigenlijk gewoon weer uitgeplast. Je kunt beter iets geven, zodat je paard elke dag zijn benodigde vitaminen krijgt. Aan de vitaminenspuit heeft hij eigenlijk alleen die dag iets.
Ik geef Marstall Force, dat kost 20 euri voor een 10 kilo emmer en mijn tinker krijgt 70 gram per dag, dus je kunt best lang vooruit me zo een emmer. Het is een mineralen en vitaminen supplement.

Flint zijn manen zijn redelijk, alleen het stuk achter de oren is niet zo mooi en korter. Het groeit ook niet bijster, omdat de band van de deken er nu op ligt. Verder nog geen geschuur hier.

Spuiten jullie de paarden helemaal in met antivlieg gedurende het rijden?

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:20

Ik spuit nu nog niets, maar als het straks heel erg wordt spuit ik de manenkam en de staart in met bremsebremse.

Ik zag een mooie vliegendeken, maar vroeg me af of de fjord ook eczeem heeft of alleen wat jeukjes? Het lijkt me namelijk geen eczeemdeken.

Over het zweten: Ik zou gewoon doen alsof je de deken niet op hebt. Dus wat zou je normaal doen?
Ik zorg altijd dat ik VIes heel goed afspoel/afborstel en er geen zweet achterblijft. Niet zozeer omdat hij het koud krijgt oid, maar hij krijgt heel erg jeuk van zijn eigen zweet.

schorppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:31

IndianaJones schreef:
had ik Schorppie ook gevraagd, over extreme schuurder of niet (via pb ;) ), hoop dat je het goed vindt dat ik je antwoord hier neer zet Schorppie, ik was daar namelijk ook erg benieuwd naar ....

Mijn pony was een behoorlijk extreme schuurder, ze was ook zo ingepakt dat alleen de mond nog vrij was.
Ze krijgt sóchtends 2 ml op een stukje brood en dat is alles

Ik ben ook erg geneigd het eens te gaan proberen!!! Ook al zou ik tijdens het seizoen 2 verpakkingen moeten kopen en zo'n 150 euro kwijt zijn in de zomer...als ze daadwerkelijk zo weinig nog maar jeuk hebben...dat zou super zijn.

Ow Schorppie :D , wat me dan nog wel te binnen schiet...hoe is het dan met de manenkam? Geen jeuk meer, MAAR is die ook niet hard? Geen ribbels erin???

Ik dacht het niet, maar dat durf ik niet met 100% zekerheid te zeggen. Nu in ieder geval niet. De pony's zijn eigenlijk mijn moeders pakkie an, die rijd er marathons mee en is dagelijks met de pony's bezig, terwijl ik me met de groteren bezig hou. Ik aai ze natuurlijk dagelijks, maar heb vorig jaar niet zo op de manenkam gelet.

ook ik ben via een bevriende dierenarts die tegenover onze stal woont aan Calvalesse gekomen. Hij adviseerde het ook omdat er toen al zoveel positieve verhalen over waren.

Mausie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 22:49

Ik gebruik Cavalesse nu het tweede jaar. Ik koop het aan via mijn dierenarts en ben er 78 euro aan kwijt. Vorig jaar ben ik pas in juni begonnen en heb geen tweede "doos" moeten aankopen.

Mijn merrie schuurde redelijk erg, manen, staart, buik (tot bloedens toe) en hoofd. Vorig jaar gebruikte ik Cavalesse samen met een ZE-deken. Ik durf het niet aan van er geen aan te doen. Ik merkte dat ze minder jeuk had maar weg was het niet. Ik had haar geen hoofdkap om en aan haar hoofd schuurde ze wel wat. Maar toch minder dan de andere jaren.

Ik hoop dat omdat ik nu reeds begonnen ben met Cavalesse de jeuk nog minder zal zijn.

Maar om te zeggen dat ze haar ZE deken niet meer nodig heeft, durf ik toch niet!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-10 23:41

Ik spuit nu ook nog niets. Als het echt heel erg is met rijden, dan rij ik met een vliegendeken...

Afbeelding

Ik heb ook een los deel voor de achterkant, maar die gebruik ik maar zelden. Sybrich wordt namelijk heel erg onrustig ook van vliegen die toch op haar landen en dan weer weggaan. Dan blijft ze aan het schudden.. zo met de deken is ze vrij rustig, dat is wel erg fijn.