Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
annelinnie schreef:Erpel schreef:De verspreiding van het virus is zo snel gegaan in Amerika, dat het hier in principe ook niet meer lang hoeft te duren
vind je 5 jaar over heel amerika snel dan?
Het virus is in ieder geval al in Italië, dus dan is het nog maar de vraag wanneer het komt. Niet of het komt.
. Jet schreef:Ik denk dat dat is omdat er geen verschil is te constateren achteraf of een paard geënt is tegen WNF of dat het door een mug besmet is geraakt. Misschien dat sommige landen helemaal geen paarden willen toelaten die positief testen op WNF. Dan kom je dus met een geënt paard in de problemen als je daar met je paard naaar toe zou willen.
Jet schreef:Ik denk dat dat is omdat er geen verschil is te constateren achteraf of een paard geënt is tegen WNF of dat het door een mug besmet is geraakt. Misschien dat sommige landen helemaal geen paarden willen toelaten die positief testen op WNF. Dan kom je dus met een geënt paard in de problemen als je daar met je paard naaar toe zou willen.
Men kan zien of een paard het virus draagt of het vaccin heeft gehad. Het ene geeft 2 antistoffen het andere 1. Ratjetoe schreef:Dat klopt inderdaad en doordat wij hier (gelukkig) nog nooit met WNV te maken hebben gehad is het voor veeartsen belangrijk om onderscheid te maken tussen bijvoorbeeld de ataxie variant van rhino en WNV.Hier ook net contact gehad met de DA en deze gaat voor mij de entstof bestellen. Vraag is niet of het komt, maar wanneer...... Hij gaf ook aan dat zij een afspraak hebben met de LID om paarden die atactisch-achtige klachten hebben te melden. Is dit een symptoom van WNV?