Stand van benen onvoorstelbaar misvormt help?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:42

Cassidy schreef:
Het heeft wel dergelijk impact hoor, geloof mij maar...

En niets is confronterender dan een dood dier op je erf.

Een fokker/boer heeft echt wel vaker een dood dier gezien.....

sjeik

Stomme vragen bestaan niet Prissey. Stomme antwoorden wel.
Natuurlijk valt er bij die fokker wel een kwartje, Op dat kwartje staat dat je moet fokken en niet vermeerderen. Want daar komen kromme veulens van.
Verders staat er op het kwartje dat deze al lang had moeten worden ingeslapen.
Je moet niet willen reizen met dit dier. Maar er een dierenarts bijhalen en hem ter plaatse in laten slapen. Deze moet je niet op een trailer zetten. De kans is groot dat hij onderweg de kromme pootjes breekt.
Mijn advies, in laten slapen bij de fokker die geen fokker is. Maar een vermeerderaar.

Lotus83

windhond schreef:
Ja en die fokker laat dat natuurlijk allemaal zomaar gebeuren....

Dat lijkt me inderdaad ook niet

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:44

Ik denk ook dat die fokker hier niet op zit te wachten!

sjeik

Re: Stand van benen onvoorstelbaar misvormt help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:46

Zodra hij de centen in de beurs heeft, heeft hij er niks meer over te zeggen.
Tip, neem het veulen mee naar de dichtsbijzijnde DAP en laat hem daar afmaken. De verkoper hoeft er dan niet eens achter te komen. Maar zet dit zieltje niet een paar uur in de trailer. Dan ben je zelf ook niet goed bezig.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:46

Lijkt me dat je daar enorm veel gezeur mee zou kunnen krijgen, de pony betalen, hem ter plekke laten inslapen en laten liggen......

Lijkt me niet echt de manier....

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:48

"De manier"? Wat is "de manier"?

Is je verantwoording niet nemen in een dergelijk geval van mismaking soms "de manier"?

rakni

Ik sluit me aan bij de andere bokkers die zeggen: wel sneu om hem zo'n eind in de trailer te vervoeren!
Daar is zeker een andere oplossing voor te vinden!

Veel succes!

Lotus83

Cassidy schreef:

Is je verantwoording niet nemen in een dergelijk geval van mismaking soms "de manier"?

Tjonge jonge......

Moet ik hier echt serieus op gaan antwoorden..... :?

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:49

Betalen. Opladen en van te voren een DAP in de buurt bellen waar het veulen staat. Daar laten euthanaseren en probleem opgelost.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:49

Ik zou het dier ook kopen en duidelijk maken dat je het dier met name koopt om het verder lijden te besparen.
Verder zou ik met het dier naar een DA in de buurt gaan, en het dier evt daar een spuitje laten krijgen.
Bel en overleg alles even van tevoren met de betreffende DA-praktijk.
Ga niet reizen met dat dier, zeker niet die enorme afstand.... dat geeft zoveel extra stress, en is dodelijk vermoeiend.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:51

Cassidy schreef:

De verantwoordelijkheid wordt door IEMAND genomen, helaas niet door de eigenaar, maar door IEMAND.
Wees blij dat het iemand iets kan schelen.
Ik denk dat je je punt heb gemaakt.
Tenzij jij de boel zelf wil afhandelen, dan staat het je vrij een voorstel te doen.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:53

Ninx schreef:
Cassidy schreef:

De verantwoordelijkheid wordt door IEMAND genomen, helaas niet door de eigenaar, maar door IEMAND.
Tenzij jij de boel zelf wil afhandelen, dan staat het je vrij een voorstel te doen.

Amen!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:55

sjeik schreef:
Je moet niet willen reizen met dit dier. Maar er een dierenarts bijhalen en hem ter plaatse in laten slapen.

Daar moet de verkoper dan toestemming voor geven. Het is nl zijn terrein, ookal is het zijn pony niet meer.

eppie38

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:56

Ts ik heb je pb gestuurd.
Wat de mismaking betreft, echt ik heb ze (helaas ) vele vele malen erger gezien, kijk na zijn foto, hij is niet mager, ziet er kwiek uit, kijkt fit uit zijn ogen, dit manneke wil leven, zou het heel erg vinden als hij ingeslapen wordt, het zal meschien nooit een rijponneke worden maar daarom is hij niet minder.
We roepen te snel hij moet uit zijn lijden verlost worden maar welk lijden is dat dan want ik zie een gezonde pony .

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:57

eppie38 schreef:
Wat de mismaking betreft, echt ik heb ze (helaas ) vele vele malen erger gezien, kijk na zijn foto, hij is niet mager, ziet er kwiek uit, kijkt fit uit zijn ogen, dit manneke wil leven, zou het heel erg vinden als hij ingeslapen wordt, het zal meschien nooit een rijponneke worden maar daarom is hij niet minder.
We roepen te snel hij moet uit zijn lijden verlost worden maar welk lijden is dat dan want ik zie een gezonde pony .

Daarom is het ook aan een DA om daar een goede beoordeling op los te laten...

sjeik

Tamary, jammer dat je niet even verder hebt gelezen. Ik heb nog gezegd, kopen, inladen en naar de dichtsbijzijnde DAP en daar af laten spuiten. voor de verkoper, wat niet weet wat niet deert.

Gezonde pony? Ja, zolang hij geen vier meter hoeft te lopen.

Charlie_P

Cassidy schreef:
Dus, nogmaals de vraag, waarom wil je hem meenemen. DA in de buurt bellen, afspraak maken, paard ter plekke af laten maken. Rendac bellen, paard op laten halen. Hoef je geen vervoer voor het paard te regelen. Zelf heenrijden, eigenaar betalen, en het paard is van jou....

Was ook het eerste wat ik dacht. Lijkt mij de meest simpele en eerlijke oplossing.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:59

eppie38 schreef:

Misschien even de posten lezen van de TS Berpie:

Prissey schreef:
ik vermoed door pijn. want het beestje verzet waar het zich verzetten kan. De man zat die pony echt te jagen en te pushen om hem uberhout vooruit tekrijgen en bij het lopen verzakt zijn achterhand vreselijk weg

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 22:59

GEEN paardwaardig bestaan dus ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:01

Ninx schreef:
Cassidy schreef:

Ik heb mijn punt in zoverre gemaakt dat ik niet denk dat er iemand alleen voor deze pony deze rit maakt.
Ik heb zo het vermoeden dat er meer achter zit.
Waarom zou iemand anders die pony die rit laten maken?
Ik denk dat er goedgeefse bokkers met centen over de brug komen, de pony goedkoop vervoerd moet worden (met of zonder ander paard erbij) en of hij wel of niet dood gaat, is ook maar de vraag...
Van mij komt er geen cent.

MaaikeMo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:01

eppie38 schreef:

De DA beoordeelt het eerst voor dat ze het veulen inslapen..
Maar als ik de foto's zie, waarvan je dus alleen de voorbenen ziet, dit beestje heeft pijn, of gaat in korte termijn veel pijn lijden ivm verkeerde belasting.
De achterbenen en rug blijken ook slecht te zijn, dan is het 100% zeker dat het diertje pijn gaat krijgen, als ie dat niet al heeft.

Ik vind het een erg goede actie van de TS, dit diertje moet geen pijn lijden. En vind het erg knap van haar dat ze deze keuze maakt, uit welzijn van het veulen +:)+

sjeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:02

van mij ook geen euro, ik heb zelf genoeg paardenmonden te voeden.

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:05

Cassidy schreef:
Ik heb mijn punt in zoverre gemaakt dat ik niet denk dat er iemand alleen voor deze pony deze rit maakt.
Ik heb zo het vermoeden dat er meer achter zit.
Waarom zou iemand anders die pony die rit laten maken?

Ik denk dat er goedgeefse bokkers met centen over de brug komen, de pony goedkoop vervoerd moet worden (met of zonder ander paard erbij) en of hij wel of niet dood gaat, is ook maar de vraag...
Van mij komt er geen cent.

Ik begrijp het niet, ik volg je redenering niet.... sorry.
Het komt erg wantrouwig over, buitenproportioneel voor mijn gevoel. Maar wellicht heb ik iets gemist en is het een reëel idee.
Ik kan me echter niet voorstellen hoe iemand hier win/win situatie van kan maken, niemand wordt hier vrolijk van... maar iemand is iig bereid iets te doen.

zoetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-09 23:05

Het lijkt me buiten gewoon onverstandig dit paardje te laten inslapen op het terrein van de fokker.
Eigenlijk gewoon te absurd voor woorden. Er komt ongevraagd een dierenarts bij hem op het terrein een dier wordt ongevraagd op zijn terrein worden ingeslapen. Hij blijft met het dode dier zitten, Rendac moet het bij hem ophalen waar hij toestemming voor moet gaan geven.... Nee, gekkenwerk en niet doordacht. Dit gaat je veel problemen opleveren.

Zet de pony op de trailer, breng hem naar een rustige stalling. Laat je dierenarts komen en hem eens GOED onderzoeken. Maak dan pas je keuze. Nu lijkt het op paniekvoetbal. De pony heeft het dus dusver nog altijd gered dus die trailerrit gaat ook nog wel.

Heb je geen plek mag je hem naar mij komen brengen (kostenloos) en eens een paar dagen goed overdenken hoe en wat, in samenspraak met een verstandig dierenarts.