Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Robijntjah schreef:Jeetje, ik lees net bij, man man wat een reacties!
Ik zit hier met tranen in mijn ogen te lezen hoe sommige mensen kunnen zeggen dat een paard met pijn maar gewoon ergens op een weide gezet moet worden.... Jezus, ik moet er niet aan denken....
Kiwiko: Ik heb echt ontzettend veel respect voor jouw nuchtere kijk op deze situatie en ik wou dat ik die een paar maanden geleden had gehad, dat had het me een stuk makkelijker gemaakt!
smurfje schreef:kan je haar niet bij mensen neer zetten die haar pensioen geven?
bijvoorbeeld een rusthuis? of mensen die een weidemaatje zoeken?
Sorriso schreef:Robijntjah schreef:Jeetje, ik lees net bij, man man wat een reacties!
Ik zit hier met tranen in mijn ogen te lezen hoe sommige mensen kunnen zeggen dat een paard met pijn maar gewoon ergens op een weide gezet moet worden.... Jezus, ik moet er niet aan denken....
Kiwiko: Ik heb echt ontzettend veel respect voor jouw nuchtere kijk op deze situatie en ik wou dat ik die een paar maanden geleden had gehad, dat had het me een stuk makkelijker gemaakt!
Ik kan het je nog veel sterker vertellen.
Ik ken iemand die een jaarling had die een of ander beentje laag in de gewrichten heeft gebroken en dit is bij dit paard niet te genezen. Nou moest dit paard maar de wei op, zodat het paard wanneer het 2, 3 of misschien 4 jaar is, meer zal opleveren voor de slacht. Terwijl duidelijk gezegd is dat het dier hier pijn van ondervindt. Paardje is nu denk ik net 2 en loopt of sleept ergens nog op de wei ben ik bang.
Sorriso schreef:Ik denk dat je altijd nog in gedachten blijft met 'Als'-vragen.
Als ik haar niet in had laten slapen, leefde ze dan nu nog?
Daarbij denk ik dat je altijd op ieder moment in je leven een paard tegen kunt komen wat echt klikt, dus ik geloof wat dit betreft niet zo in 'now or never'. Ik weet niet hoe jong dat paard is, is het al beleerd? Weet je zeker of de klik er is?
JuravelOX schreef:Mijn mond valt open van verbazing.....
Zolang een DA zegt dat het nog kan, geef je het beesje maar een mooie oude dag!!
Mijn mening is: zodra het dier echt veel pijn heeft en het leven echt op is en de DA beaamt dat, dan mogen ze naar de hemel.
Voor die tijd....nee echt niet.
En voor de artrose kun je ze ook wat geven van DA of iets homeopathisch ofzo en misschien een verlichtende massage.
Dus ik zou zeggen hou je pony lekker geef um zijn/haar welverdiende oude dag! Ga geen ander huis zoeken, maar laat het beesje lekker lopen waar die nu is. En geniet samen! Dat zal je later dankbaar zijn!
muiszje schreef:Sorriso schreef:Ik denk dat je altijd nog in gedachten blijft met 'Als'-vragen.
Als ik haar niet in had laten slapen, leefde ze dan nu nog?
Daarbij denk ik dat je altijd op ieder moment in je leven een paard tegen kunt komen wat echt klikt, dus ik geloof wat dit betreft niet zo in 'now or never'. Ik weet niet hoe jong dat paard is, is het al beleerd? Weet je zeker of de klik er is?
4 jaar, zelf ingereden..
vorig jaar leren kennen op stage, toen al met dr aan de slag gegaan en ze bleef in mn hoofd spoken. Uiteindelijk de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of ze van de zomer hier kon komen. Ze deden er toch niets mee, dus ja, dat mocht.
TOt nu toe, in de 10 jaar tijd dat ik pepper heb,, is zij de enige waarmee ik meteen ene klik had.. heb wel veel paarden heel leuk gevonden,, maar niet die klik zoals ik met Pep heb, of zoals met het jonge ding nu.
Maar je moet het los van elkaar zien, het draait nu allemaal om pepper.
Desnoods kan ik aan de eigenaren van het jonge ding vragen of ze haar willen vasthouden voor mij, dus dat doet er niet toe.
Robijntjah schreef:Sorriso schreef:Ik kan het je nog veel sterker vertellen.
Ik ken iemand die een jaarling had die een of ander beentje laag in de gewrichten heeft gebroken en dit is bij dit paard niet te genezen. Nou moest dit paard maar de wei op, zodat het paard wanneer het 2, 3 of misschien 4 jaar is, meer zal opleveren voor de slacht. Terwijl duidelijk gezegd is dat het dier hier pijn van ondervindt. Paardje is nu denk ik net 2 en loopt of sleept ergens nog op de wei ben ik bang.
Van mij mogen ze diegene die dat besloten heeft zijn enkel breken en hem dwingen om rond te lopen!!
muiszje schreef:Wat ik me vandaag gevraagd heb is inderdaad of ik er vrede mee zou hebben.. En ik kom er maar niet uit. Aan de ene kant voet het net alsof ik een verrader ben naar mijn allerbeste vriendin toe en ik haar laat vallen.. aan de andere kant denk ik: normaal trekt ze zomers altijd ZO ontzettend goe bij, en deze zomer absoluut niet,, dat ik denk dat de winter sowieso een hel wordt. Normaal is ze zomers moddervet (met mijn hulp) om zo reserves te hebben voor de winter,, maar nu vind ik haar zelfs al mager. Ze krijgt al een paar jaar Seniores Priores en daar voeg ik af en toe extra maismeel en vit.min en andere supplementen (behalve gluco sinds 3 jaar) en andere voeders aan toe. Ze krijgt op het moment naast 24/7 weidegang 4 kilo DS , verdeeld over 2 voerbeurten.
Gras eten gaat slecht,, langere stukken gras is " pruimtabac"en kort gras gaat nog wel, maar ook steeds minder natuurlijk.
Ik heb aan mijn baas (en intructrice en vriendin) gevraagd of ze binnenkort met mij om de tafel wil zitten en bewust eens de voors en tegens tegen elkaar af wegen..
Vooral het verraad maakt me heel erg zwak.. Vandaag stond ik weer te kijken naar dr,, en ze keek naar mij. Zo moeilijk..