horseyfries schreef:__Marloes schreef:Ik vind ze ook nog vrij duur, zeker als je ziet dat dragende merrie's hun veulens ervan gaan verwerpen en daarbij de kans klein is dat het helpt.. Zelfs als je de hele stal ent
En dat één enting al helemaal niet afdoende is, om de kans op rhino daadwerkelijk te verminderen (dus nog altijd niet uit te sluiten!!) moet je minstens vier keer per jaar enten. En als je dan vier paarden hebt staan, of zoals sommige bedrijven veertig of meer, dan wordt het een kostelijk grapje voor iets wat niet verplicht is omdat het niet afdoende werkt...
Dragende merries verwerpen hun veulen er trouwens niet van, het is juist omgekeerd: als je het ene paard ent en het andere paard niet terwijl die drachtig is, dan heeft die meer kans op verwerpen door rhino. Ent je alle paarden dan heb je dat risico niet.
Dat van dat veulen verwerpen had ik van onze DA gehoord.. Die zei dat. Of het waar is weet ik ook niet zeker.
En de rhino die nu heerst is ook niet te vorm dat dragende merries hun veulens gaan verwerpen.