bloedneus uit een neusgat

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nitouche

Re: bloedneus uit een neusgat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-08 10:35

sylviej schreef:
mijn paard heeft dit ook vanaf dinsdag avond al , nu heeft hij het nog , wel uit een neusgat en het komt er af en toe uit . de DA is geweest en heeft hem iets gegeven zodat het bloed gaat stollen , heeft niet of toch niet heel veel geholpen , maar het bloed is wel al minder ? iemand ervaring ? DA komt dadelijk terug

Is de da nog teruggeweest?
Stinkt ie uit dat neusgat?

sylviej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 11:01

hey nee stinken deed hij niet uit het neusgat
het is gelukkig gestop van gistermorgen .. Pling
hij at wel normaal en dronk normaal ook hooi at hij .
bij de mijne heeft het zo'n 3 dagen geduurd.

hopelijk stopt het bij jullie paarden ook Knipoog
want het is toch effe schrikken

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:52

mijn paard had het net ook opeens! na het krijgen van een wormenkuur bloed uit 1 neusgat... nou staat hij ook voor het eerst sinds tijden op stal misschien dat het daar door komt?? straks nog maar even kijken!!

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 17:54

Paard van mijn werk heeft dat erg snel. Als hij druk in de wei doet, of onder het rijden en dan erg begint de briezen springen zijn aderen snel open en heeft hij dus ook snel een bloedneus. Als het niet veel is, gewoon schoonmaken..

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 18:04

mijn paard heeft het ook gehad. het wisselde ook van neusgat hij kreeg spontaan een bloedneus terwijl hij niet eens inspanning verichte. toen hebben ze onder zoeken gedaan (bloed en mest) niks te vinden maar gwn rust houden kreeg ik toen te horen. omdat het door bleef gaan en hij conditioneel zakte ben ik naar een andere DA gegaan en die heeft me naar de kliniek in roosendaal gestuurt daar hebben ze een scopie gedaan waar ze niks vonden ja een beetje oud bloed richting de longen.
toen hebben we het geprobeert met medicijnen. geen succes en toenn van het stro af gehaalt omdat het mischien een allergie was en dat was het nu staat hij op abiose en dat gaat goed. mijn paardje bleek dus kleine longbloedingen te hebben fdie veroorzaakt werden door een allergiese reactie op het stof van het stro

dus gewoon een DA erbij halen. je weet maar nooit