Liefhebber/ontevreden over Pavo, wat en waarom?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

Re: Liefhebber/ontevreden over Pavo, wat en waarom?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 21:24

rasp of rap of mok is een verzamelnaam voor beenproblemen. zie het als een soort exceem, het teveel aan afvalstoffen kan niet naar buiten via de normale weg en dat gebeurt dus via de benen. Met als gevolg korsten en soms zelfs etterende wonden. Je ziet het vooral bij koudbloedpaarden die snel teveel binnen krijgen.
Laatst bijgewerkt door Caira op 12-09-08 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 21:37

Caira schreef:
rasp of rap of mok is een verzamelnaam voor beenproblemen. zie het als een soort exceem, het teveel aan afvalstoffen kan niet naar buiten via de normale weg en dat gebeurt dus via de benen. Met als gevolg kosten en soms zelfs etterende wonden. Je ziet het vooral bij koudbloedpaarden die snel teveel binnen krijgen.

ah dankjewel! Mok ken ik natuurlijk wel maar van rasp had ik nog nooit gehoord!

Airiin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 23:47

Ik voer mijn merrie sinds kort 's ochtends 1 kg Nature's Best en 's avonds 1 kg Nature's Best. Ze is een grote KWPN-er en ze staat 24/7 in de wei met schuilstal en onbeperkt ruwvoer (goed gras en fantastisch hooi). In de tijd dat ze er staat is ze veel meer gaan glimmen en heeft ze veel meer appeltjes gekregen. Ze is ook al lekker wat dikker geworden, was ook wel nodig.

Ik heb haar nog niet echt aan het werk gehad (ze mag eerst lekker wennen, ben vorige week woensdag begonnen met grondwerkles) dus ik weet nog niet of het voor haar gedrag ook uitmaakt. Ik denk het wel, sinds ze van een plekje komt met 2 uur weidegang per dag, beperkt hooi en 3 kg krachvoer voor 4-5x een uurtje rijden per week...

EDIT: eerst voerde ik Summerfit koeken, maar die vond mevrouw niet lekker. Voor de pitamientjes smokkel ik er nu wel eens een halve door de muesli Vork

#Ymke#

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 12:34

Ik voer die van mij Pavo basic als gewoon voer en pavo nature's best als beloning (kwart schepje na het werk). Hij is een ontzettend hete dribbelkont en met dit voer is ie heel fijn te handelen. Hij ziet er super uit, glanst goed en volgens mij voelt ie zich er wel lekker bij.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 14:08

Ik voerde mijn haf Pavo explosive, daar zou ze meer energie van krijgen. NOT. Het hielp echt geen flikker Nagelbijten / Gniffelen
Nu krijgt ze brokken van een ander merk en daar doet ze het beter op Ja

VMarleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:41

Mijn paard krijgt Pavo Naturaters best. Daar zitten de minste suikers is en daar kan ze echt niet goed tegen. Ik ben er heel tevreden over. In het begin vond ze het niet lekker maar ja er zitten natuurlijk geen suikers in. Maar ze staat er een half jaar op en het gaat goed!

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 11:51

iemand ervaring met de pavo slobber?

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 12:03

Pavo Liga is het enige Pavovoer waar mijn paarden het goed op doen.

Summerfitkoeken hebben we afgeschaft vanwege de jeuk die ze er van krijgen.We zijn overgestapt op Marstall Weidekoeken/ Stalkoeken. De paarden zijn nog nooit zo makkelijk verhaard.

Wolken

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:04

Ik voerde mijn pony Pavo slobber, maar hij vond het niet lekker. Ik voer nu Subli kruiden-slobber, vind hij veel lekkerder. Natural's best van Pavo vond hij wel erg lekker, en hij liep er goed op.

Vilgert

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 14:08

Bij ons krijgen de ponies en paard ook Natures Best en Pavo condition extra brokken. De merrie krijgt momenteel nog Podo 1 (merriebrokken), want ze heeft een veulen van 3 maanden oud.
Ik voer al 6 jaar Pavo en ben er zeer tevreden over. Wordt ook zonder meerkosten aan huis gebracht, dus dat is ook wel handig.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 19:40

Ik voer geen pavo omdat ik de prijs/hoeveelheid verhouding duur vind. Pavo doet heel veel aan reclame. het zou leuker zijn om de prijzen eens te laten zakken en mindeer aan reclame te doen.

Ik voer Mijten Herbamix. 25 kg voor nog geen 14 euro.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 08:56

Ik voer de muslie Pavo melange, voor mijn 5 jarige KWPN'er. Ben er zeer tevreden over, en ik had laatst ook zon voedingswijzer test gedaan, en daar kwam ook uit dat ik et best de melange kon voeren Ja

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 09:00

Alles van Pavo is te rijk voor mijn paard. HIj wordt er niet fel van, maar krijgt last van zijn stofwisseling ( diarree, moeilijke huid ). Ik voer hele arme brok van een ander merk, dat gaat wel goed.

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 09:02

Ik voer mijn 30 jarige pony pavo Herbasan, gewoonweg omdat ik geen andere musli kan vinden die ze eet.
Vroeger werd ze helemaal knetter van de herbasan denk omdat er te veel kruiden inzitten.
Pavo Natural best vertikt ze om te eten, vind ook dat het er erg droog uitziet en er weinig geur aanzit.

Wyah_Rona

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 07:18

ik voor mijn paard muesli "natures best''. Zelf heb ik er geen klachten over, en paard geniet er ook van.

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 07:38

mijn paard krijgt ook Nature's best en dit bevalt erg goed.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 07:47

Ben geen Pavo fan (buiten de merrie en veulenbrok). Vindt Pavo erg misleidend. Bijvoorbeeld Nature's Best zou geschikt zijn voor hoefbevangen gevoelige paarden. Dit is het dus absoluut niet. Ja weinig suuikers maar veel koolhydraten die worden omgezet naar die o zo gevaarlijke suikers.......
Ik ga daarom voor Dodson and Horell. Alleen de Pavo merrie en veulenbrok gebruik ik ivm de Podo.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 07:58

Ik voer pavo nature best en summerfit koeken alleen schrik ik ervan dat er zoveel suiker in zou zitten, dat wist ik helemaal niet.
Ik ben naar horse event geweest en had daar een emmertje nature best gekocht voor 3 euro ofzo en ben haar dat gaan voeren en nu had ik een zak gekocht maar ze glimt erg mooi sinds ze dat krijgt en doet het er heel goed op.

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 19:30

mijn pony krijgt pavo condition.
ik vind het perfect ze word er niet heftig van niets.
nooit last mee gehad

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:14

Ik voer dus absoluut nooit meer Pavo.
Er zit echt een bom suikers en zetmeel in, wat niet nodig is en slecht voor het paard.

Maar je slimme verkoop truc van pavo. Veel suiker n de producten stoppen, is goedkope grondstof.
Paarden eten het heel erg graag, waardoor wij als consument denken een goed voer voor onze paarden te hebben.

Kijk maar eens achter op de zak met de voedingswaardens en je zult schrikken.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 16:52

Kaspar schreef:
Er zit echt een bom suikers en zetmeel in, wat niet nodig is en slecht voor het paard.

Maar je slimme verkoop truc van pavo. Veel suiker n de producten stoppen, is goedkope grondstof.
Paarden eten het heel erg graag, waardoor wij als consument denken een goed voer voor onze paarden te hebben.

Inderdaad wat ik ook bedoelde. Buiten het voer om voor de veulens, voer ik niks van Pavo.

speedy_cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:01

Kaspar schreef:

Die van mij dus echt niet. Ik heb het een paar dagen in hun emmer gedaan maar ze namen 1 of 2 magere hapjes en liepen er bij weg. Vandaar dat ik het dus niet voer. Dat is inmiddels wel anderhalf jaar geleden ofzo maar toch Tong uitsteken

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 21:00

Stormur krijgt pavo natures best en ik ben hier erg tevreden over. Hij vindt het erg lekker en doet het er goed op.

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:39

Ik heb mijn paard een tijd lang op sportmeusli gehad van onderandere havens en cavalor. Ik merkte daar dan weinig van. Ben toen over gestapt op de sportmeusli van pavo. Daar werd ze wel energieker van dat was erg positief alleen negatief wat dat ze na 2 dagen helemaal onder de bulten stond. En ze had ook ontzettende jeuk. Ben toen weer cavalor gaan voeren en het probleem van bulten en jeuk is weer weg.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 22:55

Ik heb al een tijd het idee dat Pavo eigenlijk helemaal niet zo veel over paardenvoeding weet.. Of het boeit hen gewoon niet en ze willen zoveel mogelijk geld verdienen..

Ten eerste die voedingstest.. ongelofelijk wat voor slecht resultaat daar uit kwam; mijn gezonde tinker moest ik maar geen hooi meer bijvoeren, en 3,5 kilo brok gaan voeren!! En volgens die test was 3,5 kilo te weinig aan vitamines, en moest ik daarnaast nog maar een kilo ander spul erbij voeren Nagelbijten / Gniffelen
Onderaan staat dan in kleine letters dat je het advies niet altijd hoeft te kloppen, zo dekken ze zich in tegen schadevergoedingen als een paard ziek zou worden door hun verkeerd advies..
Dat slaat natuurlijk nergens op.. Slecht slecht..

Ten tweede; de voedingswaarden. Hebben ze voer voor sobere paarden, natures best, maar als je verder kijkt zie je dat 1/3e bestaat uit suikers.. Echt iets voor sobere paarden ja Nagelbijten / Gniffelen
Zo ook de pavokoeken; 1/3e suiker..
Lekker goedkoop om te maken, goedkope lijm om de brokken te persen..

Ik heb het dus niet zo op Pavo. Koop er ook niets meer.

Ik heb sinds een tijdje de brokken van Dodson & Horrell. Geweldige brokken! Wel bijna 2x zo duur, maar het is het wel waard Lachen