wie heeft er ook een extreem hengstige merrie gehad?!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

iloveyouJoy

Re: wie heeft er ook een extreem hengstige merrie gehad?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:01

ja, Ik helaas!
mijn eerste eigen pony, het leek helemaal geweldig te zijn tot dat mijn merrie elke dag hengstig was....

Ik kan je vertellen , het is écht ***

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:02

Sinds een week heb ik een paardje (ruin) erbij en mijn pony pist continue als ik in de buurt bezig ben (uitmesten, poetsen e.d.). Wanneer ik er niet bij ben gebeurt dit naar mijn idee niet of in ieder geval veel minder. Is dit een teken van dominantie, jaloezi of is dit wat anders? Mijn pony reageert ook erg fel op mijn andere paardje, dus vandaar ze niet bij elkaar staan, maar met een draadje ertussen.

miek77

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:52

hallo
Mijn merrie (arabier x waarschijnlijk welsh weten we niet zeker) is ook ontzettend vaak hengstig ook het hele jaar door (plast dan gelukkig niet continu ) maar is wel sjago en moeilijker te rijden en nog eigenwijzer dan dat ze normaal al is en als mijn vriendin met haar ruin in de bak rijd als ik ook aan het rijden ben dan wil ze daar alleen maar achter aan en dan doet ze wat zij wil en is niet te rijden en ontzettend sterk
Ze laat die mannen ook op haar als ze in het land/bak staan gelukkig zijn ze geen hengst meer
ze heeft al meerdere veulens gehad in haar leven en ik vind haar daar nu ook te oud voor en wil het ook niet meer
de weekjes dat ze niet hengstig is zijn heerlijk (2 of 3 en dan is het weer zover) en als de andere merries een andere week als zij hengstig is doet ze ook nog even met hun mee.
nu wilde ik haar ook niet aan de medicijnen zetten
Ze heeft nu een aantal reiki behandelingen gehad en is daardoor rustiger geworden (in het geheel) en minder zenuwachtig en als ze hengstig is minder sjago en dat scheelt al een stuk
ze krijgt ook een mix van verschillende bach druppels (niet alleen voor haar hengstig heid maar ook voor andere dingen) en dat helpt ook wel ze is nog wel vaak hengstig maar wel wat beter in de omgang

gr

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 12:30

als men echt problemen heeft met de hengstigheid. dus dat ze extreem lang hengstig zijn of vele malen zuurder dan normaal. kan het misschien raadzaam zijn eens een bezoekje aan de DA te brengen. het komt regelmatig voor dat het paard iets aan de eierstokken mankeert of het komt simpelweg een hormoon te kort waardoor ze deze symptonen laten zien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 19:43

mijn DA heeft bronscure geadviseerd toen..
Alleen kon ik het niet 2x per dag geven, dus dat schoot niet op Huilen van het lachen