Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
dovish schreef:Mijn dierenarts raadde aan eerste gewoon de tuinslang er een aantal keer per dag een paar keer achter elkaar in te zetten. Vooral omdat het zo'n grote holte is en nog niet alle pus er uit is. En daarna gewoon met schoon (bron)water doen.
Voor de trekzalf moet je inderdaad wel scheren. Lastig nu, want ze zijn erg hard aan het verharen, dus na een paar dagen is het haar terug.
charlot611 schreef:Als de bult na drie weken nog niet open is, kan je DA dan geen punctie nemen? Dan kan hij onderzoeken of het echt droes is, of toch de eerder geconstateerde keelontsteking, door de punctie op kweek te zetten. Binnen een week heb je dan de uitslag en kun je ook de juiste behandeling starten.
Britt19 schreef:ik zou opletten als ik jou was want die bult
lijkt wel op droes...
neem de tempratuur op als die koortst heeft,zou ik heb tog echt apart gaan zetten en nog eens naar de veearts gaan.
) is al opengebroken, die van mij vandaag opengesneden. Maar toch bedankt voor je tip
Hij is nu al vanaf maandag ofzo open, er komt elke dag iets minder pus uit, Ze heefter ook minder last van.