Droes??? nee toch?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

dovish

Re: Droes??? nee toch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:16

Nee nog steeds niet... De bult zit er nu al drie weken, ik had nog hoop toen jij zei dat ze meestal na twee weken wel openbreken, maar niks dus! Hoop elke dag dat 'ie open is als ik kom, maar de koorts is ook nog niet weg, dus denk dat het nog even duurt. Succes met schoonmaken Knipoog

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:27

Bij mij heeft de dierenarts het vandaag opengesneden. Bleek dat het niet goed ingekapseld was door het lichaam. Het was nog niet rijp en er is zich eronder nog een bult aan het vormen die waarschijnlijk weer hetzelfde doet.
Erg sneu hoor, dat snijden in een paard. Mijn zusje viel flauw van het vele bloed en pus.. Ik zal vanavond een foto in mijn eigen topic zetten....
Hoe si het bij jou? Ik moet nu drie keer per dag de tuinslang in het gat duwen en het zo een paar keer spoelen. Heel sneu, en niet te doen als je niet met zn drieen bent. Lastig!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:39

Voor degene die smeren met trekzalf..
Het beste effect heeft de zalf als het zo dicht mogelijk op de huid zit, scheren voor het smeren dus.

Als de droes eenmaal is doorgebroken naar buiten, kan je ook met een (sonde)spuit betadine-oplossing in de holte spuiten.
Liever niet zelf een oplossing maken, omdat je niet goed zelf kan doseren qua werkzame stof.
Gewoon kant en klare oplossing halen..

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 13:51

Mijn dierenarts raadde aan eerste gewoon de tuinslang er een aantal keer per dag een paar keer achter elkaar in te zetten. Vooral omdat het zo'n grote holte is en nog niet alle pus er uit is. En daarna gewoon met schoon (bron)water doen.
Voor de trekzalf moet je inderdaad wel scheren. Lastig nu, want ze zijn erg hard aan het verharen, dus na een paar dagen is het haar terug.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:07

dovish schreef:
Mijn dierenarts raadde aan eerste gewoon de tuinslang er een aantal keer per dag een paar keer achter elkaar in te zetten. Vooral omdat het zo'n grote holte is en nog niet alle pus er uit is. En daarna gewoon met schoon (bron)water doen.
Voor de trekzalf moet je inderdaad wel scheren. Lastig nu, want ze zijn erg hard aan het verharen, dus na een paar dagen is het haar terug.

Als je Da het gezegd heeft, moet je het gewoon zo doen Haha!
Ieder zijn manier toch, als het maar werkt..
Maar persoonlijk heb ik mijn vraagtekens erbij, aangezien je met een gewone tuinslang ook weer troep in de wond kan brengen.

charlot611

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:09

Als de bult na drie weken nog niet open is, kan je DA dan geen punctie nemen? Dan kan hij onderzoeken of het echt droes is, of toch de eerder geconstateerde keelontsteking, door de punctie op kweek te zetten. Binnen een week heb je dan de uitslag en kun je ook de juiste behandeling starten.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:10

ja, inderdaad, dat zei ze zelf ook, maar ze zei ook dat het nu toch nog zó vies was dat het eigenlijk niet uitmaakte en dat je hiermee gewoon makkelijk een paar keer achter elkaar kan vullen en leeg laten lopen. Ik maak de tuinslang voor en na gebruik wel even schoon met wat ontsmettingsmiddel hoor, anders wordt het inderdaad vast alleen maar erger.
Over een paar dagen doe ik gewoon bronwater of betadineoplossing. Ik las ook al ergens over dettol, maar dat lijkt me toch wel erg scherp in zo'n grote open wond.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:12

charlot611 schreef:
Als de bult na drie weken nog niet open is, kan je DA dan geen punctie nemen? Dan kan hij onderzoeken of het echt droes is, of toch de eerder geconstateerde keelontsteking, door de punctie op kweek te zetten. Binnen een week heb je dan de uitslag en kun je ook de juiste behandeling starten.

er lopen nu twee verhalen door elkaar. Mijn eigen topic liep hier [MD] langdradige droes al en hij loopt er al vijf weken mee, waarvan drie met een forse bult. Bij mijn pony is het vandaag opengesneden, er was ook geen reden om aan iets anders dan droes te denken omdat het hier erg rondgaat.
Bij het paard van de topicstarter is het al uit zichzelf doorgebroken.

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:13

ik zou opletten als ik jou was want die bult
lijkt wel op droes...
neem de tempratuur op als die koortst heeft,zou ik heb tog echt apart gaan zetten en nog eens naar de veearts gaan.

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:17

Britt19 schreef:
ik zou opletten als ik jou was want die bult
lijkt wel op droes...
neem de tempratuur op als die koortst heeft,zou ik heb tog echt apart gaan zetten en nog eens naar de veearts gaan.

De bult van de topicstarter (nouja, van haar paard Clown ) is al opengebroken, die van mij vandaag opengesneden. Maar toch bedankt voor je tip Knipoog

Britt19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 14:19

o.ok ik loop een beetje achter Bloos! Nagelbijten / Gniffelen
sorrrryyyy

OmelissaO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 19:06

hihi geeft niets Tong uitsteken Hij is nu al vanaf maandag ofzo open, er komt elke dag iets minder pus uit, Ze heefter ook minder last van.
Gisteren wou ze zelfs weer rollen (deed ze dus niet omdat ht te zeer deed) en ook een beetje draven (ui haar zelf)
Alleen is de andere bult nog niet open, en die it er nu dus ook al 3 weken

dovish

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:07

Krijg jij het wel schoongespoeld dan? Ik moest het vanavond schoonmaken, maar zat al heel veel weefsel achter, ik kon er dus niet echt in komen, terwijl gezegd was dat het echt van binnen goed schoon moet... Yngvar lag ook al te rollen vanavond, dat was wel goed. Hij maakte daarmee wel de wond weer helemaal vies, maar die maken we morgenvroeg wel weer schoon.