Paard schuurt tot bloedens toe, maar niet aan manen..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Tallie1979

Re: Paard schuurt tot bloedens toe, maar niet aan manen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 09:13

Hij heeft een electrische waterbak Haha! Dus hij kan voldoende dinken Haha!

Die pillen moet hij in de ochtend. Lachen Maar ik vind hem wat flets op het moment, plus dat ik zie dat hij veel minder jeuk heeft, ik probeer het een dagje of misschien 2 eens even zonder, kijken hoe hij zich dan houd Knipoog

Ik heb wel foto's, zal eens kijken of ik ze kan uploaden van de week.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:52

Tallie_Ho schreef:
Die pillen moet hij in de ochtend. Lachen Maar ik vind hem wat flets op het moment, plus dat ik zie dat hij veel minder jeuk heeft, ik probeer het een dagje of misschien 2 eens even zonder, kijken hoe hij zich dan houd Knipoog

Je mag met die prednisolon (= prednison) pillen niet zomaar even stoppen en dan toch maar weer beginnen hoor.
Overleg dat stoppen even met je veearts want eigenlijk moet je het rustig aan afbouwen.
Het is best een heftig medicijn dat de reactie van het afweersysteem van het lichaam wat verminderd.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 14:12

Aukelizzy schreef:
Tallie_Ho schreef:

Je mag met die prednisolon (= prednison) pillen niet zomaar even stoppen en dan toch maar weer beginnen hoor.
Overleg dat stoppen even met je veearts want eigenlijk moet je het rustig aan afbouwen.
Het is best een heftig medicijn dat de reactie van het afweersysteem van het lichaam wat verminderd.

Volgens mijn dierenarts heeft een paard geen afbouw nodig zoals een mens of een hond, dit wist ik al, dit had zij vorige week al gezegd en dat is vanmiddag ook nog bevestigd. Lachen

Maar goed, ik weet wat het is: Allergie!! Alleen waarvoor?? Geen idee!!

Ik wist het!! Gewoon allergie! Ze gaan nu zijn bloed opsturen, ik weet het waarschijnlijk pas met een week of 2.

Voorgeschreven: als hij weer jeuk krijgt prednisolen erin. Ik blijf denken dat het komt van het vlas. Heb ik ook tegen de arts gezegd. Ze zou het doorgeven. Lachen

Ik ga hem buitenzetten zo lang het nog kan, beetje frisse lucht zal hem goed doen Knipoog

Jrussel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 14:56

een oude stalgenoot van mij die der paard had dezelfde symptomen zoals jij omschrijft door de vlas, daar is die vanaf,
is nooit echt bewezen overgens maar toen die niet meer op vlas stond was het vrij snel over.
succes in ieder geval

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-08 14:58

Ik heb vrijdag een hele krui met vlas uit zijn stal gepulkt. Dit lag verborgen onder schoon stro toen ik hem erin zette.

Het is eruit, dus nu maar in de gaten houden. Ik heb al het idee dat het minder word namelijk Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:21

Ik ben benieuwd wat het nou uiteindelijk blijkt te zijn!

Hij mag wel blij zijn met een baasje die meteen actie onderneemt Ja

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 22:11

Robijntjah schreef:
Ik ben benieuwd wat het nou uiteindelijk blijkt te zijn!

Hij mag wel blij zijn met een baasje die meteen actie onderneemt Ja

Weet je wat nou zo erg is? De dierenarts zei dat er zat mensen hun paard gewoon laten verpieteren en laten staan met jeuk.. Dat snap ik echt niet he! Verdrietig

_Luziream

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-08 04:21

Toch wel bijzonder dat de VA Prednisolon(prednison) geeft en zegt dat het geen Zomerexceem is.
Dit wordt namelijk vaak ook ingezet bij ZE.
Ik zou wel oppassen, Prednisongebruik kan hoefbevangenheid veroorzaken.
Prednison blijft een "paardenmiddel"zowel voor dieren als mensen. Het heeft namelijk ook behoorlijk wat nadelen naast dat het vaak snel klachtenvermindering geeft....

Succes.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-08 20:52

Klopt Mork Lachen

Hij is er inmiddels sinds dinsdag af en de jeuk klachten zijn sinds die dag ook weg Lachen Hij heeft geen nieuwe plekken gekregen en zijn huid is weer netjes aan het opknappen Lachen

Hij is ook weer een happy fjordenbaaltje Haha!