Helemaal gestuiterd van het ijzers verliezen!!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pytje

Re: Helemaal gestuiterd van het ijzers verliezen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 17:49

soofenflo schreef:
@Chessie springschoenen zijn niet echt een optie. Hij heeft nogal gevoelige huid bij zijn kootholtes en krijgt snel irritatie. Maar het is absoluut het proberen een keer waard!

hoi,
Mijn paard heeft ook een erg gevoelige huid en heeft jaren met springschoenen omgestaan. Nergens last van. Koop extra grote en van rubber, neopreen blijft te lang nat waardoor er wel irritatie ontstaat.

casanova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 06:43

soofenflo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 12:42

Ja, wat jij in je topic beschrijft is ook waar ik bang voor ben. De laatste keren dat hij het ijzer eraf getrokken heeft zit er een bijna niet noemenswaardig bultje op zijn pees. Hij is daar niet gevoelig en/of kreupel op. Een dag later is het weer verdwenen. Daarom ben ik ook huiverig om er weer een ijzer onder te doen en dat hij hem eventueel weer verliest...

somokkele

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-08 12:56

Vervelend probleem, en ik denk dat daar eigenlijk geen oplossing voor is. Mijn paard had er ook een handje van, orthopedisch beslag in Emmeloord, zit er 2 weken onder, dan kon ik weer terug. Ook alles geprobeerd, maar dat had gewoon geen effect.
Uiteindelijk toch de stap gezet naar blote voeten.......... Heerlijk, geen gel*l net afvliegende ijzers, zijn voeten zijn beter als dat hij op het orthopedisch beslag stond.
Wel is hij ERRUG gevoelig geweest in het begin op zijn blote voeten, maar eigenlijk alleen op een harde onregelmatige weg.

soofenflo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-08 16:54

De hoefsmid komt voor mij aanstaande woensdag, gelukkig mag hij dan ook naar binnen. Als hij op stal staat zijn volgens mij de problemen weer over, tenminste dat hoop ik Lachen