Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
ik ben ook net begonnen met de bietenpulp. Gewoon gehaald bij de Boerenbond. Hier hebben ze die van Cehave (zelfde moederbedrijf als Subli). Heb nagevraagd bij hen hoeveel suiker er nou inzit. Blijkt dat ze verschillende soorten pulp hebben (zak ziet er hetzelfde uit). Truc is om op de code op de zak te letten:
Wickedwyvern schreef:@Ireen_ maar dat is dan niet met kokend water?
@Geerke je gaat dus ongeveer uit van 200 gr. als 'maaltijd' per paard?
@detour laat ik ook nog even reageren op je vraagik ben ook net begonnen met de bietenpulp. Gewoon gehaald bij de Boerenbond. Hier hebben ze die van Cehave (zelfde moederbedrijf als Subli). Heb nagevraagd bij hen hoeveel suiker er nou inzit. Blijkt dat ze verschillende soorten pulp hebben (zak ziet er hetzelfde uit). Truc is om op de code op de zak te letten:
ls het code 2458 is het Inlandse Bietenpulp dan is het suikergehalte 55 gram/kilo
Gaat het om de code 1052 of code 2467 dan is het Duitse Bietenpulp en is het suikergehalte 210 gram/kilo(!!!!).
Lijkt mij dat je die laatste niet moet hebben(!) Gelukkig had ik toevallig de juiste![]()
Zijn er overigens mensen die merken met minder suiker hebben/kennen?

Wickedwyvern schreef:Snap alleen nog niet waarom koken geen optie is...