Paard iets voller krijgen, en normale mest.

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Icecrystal

Re: Paard iets voller krijgen, en normale mest.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 11:21

misschien is 7 dagen per week ook wat te overdreven omschreven!

als je 2 keer per week longeerd (halfuur)

2 keer per week met rijden bezig gaat ( halfuur)

en 2 keer je paard losgooien/ spelen o.i.d
ben je ook 6 dagen pw met je paard bezig.
Bo_Tje d'r paardje staat op stal of in de paddock dus die kan ze zoieso geen 2 dagen stil laten staan!

en dat dikker worden.. tsja.. maismeel helpt! maar daar moet je wel tijd voor hebben omdat klaar te maken en te voeren..

Bon_Bon

Re: Paard iets voller krijgen, en normale mest.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 11:28

Aukelizzy schreef:
Als je voernijd wilt voorkomen kun je met de stalhouder afspreken dat ze twee gewone voerbeurten krijgt en een keer een handje ipv volle voerbeurt.
Dan wordt ze niet overgeslagen maar krijgt ze wel minder binnen.

Enne... ik blijf vinden dat ze best veel 'werkt'.
Elke dag bezig voor een driejarige is veel. Voor jou lijkt het misschien niets omdat ze niet in het zweet gewerkt wordt maar voor een jong paard is alleen de concentratie opbrengen om op te letten al flink werken. Geef haar gewoon een extra dagje vrij, dat kan echt geen kwaad op die leeftijd.
Ik ben zelf bezig met het beleren van een vier jarige en neem daarvoor ook alle tijd.
Heel veel succes.

Ik kan haar geen extra dagje vrij geven, want dan staat ze hele dag op stal of in de paddock, en ik ga ervanuit dat zij het prettiger vind even dr benen te strekken dan de hele dag stil te staan.
En ze krijgt niet te veel voer, ik had hiervoor een paard van 1.70 die krege minder voer dan wat zij nu krijgt omdat die anders te dik werd, zij krijgt meer en ze blijft smal dus als ik haar nog minder ga geven word ze smaller.