Hoe werkt het nu met ontwormen (via DA)

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

San

Re: Hoe werkt het nu met ontwormen (via DA)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 16:34

Ik ben vandaag gewoon langs de da gewandeld... bij de receptioniste gevraagd om een wormenkuur... afgerekend en weer weg... dus niet echt een gedoe met recepten ofzo?

Sandra_v_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 11:53

Sansje schreef:
Ik ben vandaag gewoon langs de da gewandeld... bij de receptioniste gevraagd om een wormenkuur... afgerekend en weer weg... dus niet echt een gedoe met recepten ofzo?

hier hetzelfde....

Stond er eerlijk gezegd van versteld, dacht namelijk ook dat er allerlei nieuwe regels voor waren Bloos

Ik had me in mijn hoofd zitten dat
- je wormenkuren mee kreeg voor een heel jaar
- deze in het paspoort van het paard aangetekend worden

In de praktijk vraag ik naar wormenkuren, de assistente vraagt "welke wil je?", pakt de wormenspuit, maakt een briefje ik reken af en ben weer weg. Zij vertelde dat omdat ik het op de kliniek kom halen ik geen apart recept nodig heb (heb ook niet meer betaald als vroeger).

Wel zag ik in de auto dat ik het briefje minimaal 5 jaar moet bewaren...
Mijns inziens een beetje onzin, het recept staat op mijn naam, en niet op die van mijn paard....

Ik ben nu nog meer verward als toen ik voor het eerst van deze regels las... Dus als iemand precies weet hoe het zit houd ik me aanbevolen Haha!

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 13:01

Vorige week heb ik het aan de VA gevraagd toen ik daar was om de hond te laten enten.

Je kunt een recept halen bij de VA á 15 euro en dan daarmee naar een winkel om een wormkuur te halen.
Je kan ook gewoon een wormkuur bij de VA kopen, dan heb je de kosten van het recept niet.

Volgens de VA krijg je dan tegenwoordig een logboek erbij waarin bijgehouden wordt wanneer en welk wormmiddel je hebt gebruikt. (Joepie nog meer papierwerk bij het paard...)

Volgens mij moet je in Duitsland ook een recept hebben, bij mijn weten zijn wormkuren daar niet vrij verkrijgbaar.

windhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-08 21:26

Sansje schreef:

Bij welke dierenarts was dat ?

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-08 10:23

MandyL schreef:
equest zijn toen paarden aan dood gegaan had ik gehoort... dus die durf ik niet te gebruiken Nagelbijten / Gniffelen

Veulens onder een bepaalde leeftijd, staat nu ook op de verpakking dat je hem daarvoor dus niet mag gebruiken. Voor volwassen paarden werkt het overigens heel goed *LOL*

xjudithx

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:02

Bonaire schreef:
Heb net besteld bij Divoza, heb niets hoeven invullen. Ben heel benieuwd..

En heb je ze gekregen zonder het formulier in te vullen?

San

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 15:09

windhond schreef:
Sansje schreef:

Bij welke dierenarts was dat ?

Ridderkerk