koliek>> kronkel in de darm

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nikka

Re: koliek>> kronkel in de darm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 22:29

shan schreef:
Ik vind het heel vervelend voor je, maar aan de andere kant wordt ik ook heel boos als ik het hele verhaal zo lees.
Als een dierenarts het vermoeden heeft dat een paard een slag in de darm heeft, dan verwijst hij direct door naar een kliniek.
Hier kun je alsnog beslissen of je laat opereren of niet.
Ik vind persoonlijk dat het dier veel te lang heel veel pijn geleden heeft.
Sorry, ik weet dat dit niet leuk overkomt en ik heb getwijfeld of ik zou reageren, maar ik wilde het toch even kwijt.

Ik ben het met je eens. Ik heb vorig jaar een paard gehad met een volledige slag in de dikke darm. Ik heb nog nooit zoiets verschrikkelijks gezien, wat had dat paard een afschuwelijke pijn. Hij is er gelukkig door een operatie van hersteld. Ik denk ook dat jouw pony te veel en te lang pijn heeft gehad. Jij kan er niks aan doen, dat begrijp ik. Ik vind het alleen wel een leerschool voor anderen hier op Bokt. Ook vind ik dat iedereen die aan een paard begint voldoende middelen, dat wil zeggen geld, achter de hand moet hebben voor dit soort situaties. Ik denk dat, gezien de leeftijd, jouw pony niet echt geholpen zou zijn door een operatie. Overlevingskansen dalen met de leeftijd.

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 08:37

Charlotte heel veel sterkte de komende tijd, je zult er wel vreselijk veel verdriet van hebben. Ach gut Sorry Bokt maar wat zijn we met zijn allen weer vreselijk aan het zeuren als ik het netjes mag zeggen. Hoeveel mensen hebben er geen pony in de ächtertuin" staan en echt geen 4000,- euro liggen voor een nood geval. Dit meisje heeft een pony en haar ouders hebben de veearts veel laten komen met het idee de pony te helpen.
Het enige dat je de veearts aan kunt rekenen is dat hij niet sneller ingegrepen heeft. Ik vind het zo kort door de bocht om direct te gillen dat je , als je geen geld hebt, je geen paard moet nemen.
Dit gaat niet om de gewone basis kosten of om een veearts rekening van bijv. 300,- maar om duizenden euro's hoor.
Mijn paarden zijn ook heel duur aan veearts kosten geweest, gelukkig hebben mijn ouders dat altijd zonder morren betaald, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.

Zal nu wel half bokt over me heen krijgen maar dat moet dan maar Vork .

_Charlotte_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 10:57

sarah_m schreef:
Ja ik weet wat zoiets kost... Als je dat niet meteen op je bankrekening hebt staan dat snap ik maar dan heb je 3 opties;

- geen paard nemen
- paard verzekeren
- elke maand wat opzij zetten

Je neemt toch ook geen kind als je die bij een longontsteking geen medicijnen kan geven?

nou uhm ik zou eerder die 4000 euro die ik dan had aan kinderen geven dat ze een toekomst krijgen dan aan deze pony. het klinkt heel bot en het lijkt of ik niks om haar geef..terwijl ik veel van haar hou! maar de kans van de operatie is 50%! daarnaast de pony krijgt een lange lijdensweg..en daarnaast is ze al 22 dus je weet niet hoeveel jaar ze nog mee zou gaan Knipoog ikweet niet hoe het bij jou zit hoor maar als ik een kind had en die had longontsteking zou ik er alles voor doen maar dan is het een kind en een paard is wel even wat anders Knipoog!

daarnaast bedankt iedereen voor de reacties Lachen ik zie dat somigen vinden dat we te lang hebben doorgedaan maar goed ik denk dat als je in onze schoenen staat even wta anders is Knipoog als je al eenpaard meer dan 10 jaar hebt en je bent er zo aan gehecht wil je haar niet zomaar even een spuitje geven daarnaast hadden we nog de kans dat het weer goed kwam..heel klein maaar het kon gebeuren!!
was ze om 7 uur niet zelf overleden danhadden we haar een paar uur daarna een spuitje gegeven omdat we andersvonden dat ze te lang heeft geleden..kijk alshet niet meer goed kon komen okee dan kan ik het begrijpen maar we haddeneen kans ook al was die klein Knipoog!
spoelen kon ook niet echt we hebben alles geprobeerd dus ik vind sommige reacties een beetje te...

tjaa geen paard nemen als je geen geld hebt.. uhm ik denkniet dat je snel een operatie moet gaanuitvoeren voor 4000 euro Knipoog daarnaast hebben we een boederij..wat opdit moment niet meer loopt en dus we de boel moeten verkopen (en nieuw huis gaanbouwen e.d.) dus vandaar dat we ook nu evengeen geld meer hebben maar dan nog hadden we waarschijnlijk niet de operatie gedaan.

lisa_pluisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:14

Operaties lopen ook lang niet goed af, dus daar hoef je je niet schuldig over te voelen.
Ik hoop voor je dat het goed komt, heel veel sterkte.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:00

Bij deze heel veel sterkte Charlotte. Ik zal hem op slot zetten.