Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
IlsjePilsje schreef:Persoonlijk zou ik stoppen met het krachtvoer. Pony op pavo-koeken zetten en eventueel weiland afzetten.
Wat Dorientjuh zegt is waar, paarden gaan minder eten als ze onbeperkt ruwvoer krijgen.
Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor hele dagen weidegang en 's avonds in de paddock met een plak overjarig hooi.
En heb je overleg gepleegd met de eigenaar van het land of neem je aan dat ze niets aan het land willen doen (maaien of afzetten oid)?

Evelli schreef:IlsjePilsje schreef:Persoonlijk zou ik stoppen met het krachtvoer. Pony op pavo-koeken zetten en eventueel weiland afzetten.
Wat Dorientjuh zegt is waar, paarden gaan minder eten als ze onbeperkt ruwvoer krijgen.
Persoonlijk zou ik eerder kiezen voor hele dagen weidegang en 's avonds in de paddock met een plak overjarig hooi.
En heb je overleg gepleegd met de eigenaar van het land of neem je aan dat ze niets aan het land willen doen (maaien of afzetten oid)?
weet je hoeveel suiker er in pavo koeken zit? 33%
voor een pony die tegen bevangenheid aanzit moet je zeker geen pavo koeken voeren
als je persee voor de mineralen wilt voeren haal dan Safe and Sound van Dodson&Horrell
speciaal voor sobere ponys en ponys die hoefbevangen zijn/worden
ideaal spul
lique1909 schreef:Wat Dorientjuh zegt is waar, paarden gaan minder eten als ze onbeperkt ruwvoer krijgen.
Ik ben het hier niet mee eens. Een paard gaat niet minder eten als hij heel de dag
onbeperkt ruwvoer heeft. Hij gaat MINDER GULZIG eten, maar het blijven grasdiesels... Als je hem 's nachts uit het land haalt en hooi geeft, gaat hij de volgende ochtend weer met volle moed en overgave aan het gras beginnen en heeft ie zich weer in een paar uur volgestouwd.
Charlottte schreef:Daar ben ik weer !
Is het geen optie om de wei in "veldjes" op te delen, ze eerst een stuk laten kaalvreten en pas op het volgende stuk zetten als dit ècht lang is geworden ( dan eten ze het gras namelijk niet graag )
lique1909 schreef:Ja laat maar, we kunnen die discussie wel blijven voeren...Als iemand mij tussen de middag 10 boterhammen weg ziet kauwen, zeggen ze ook: wat eet jij veel. Als ik over heel de dag 10 boterhammen weg eet, hoor je niemand, maar eet ik net zoveel.
Iedereen moet zelf weten hoe ze hiermee omgaan, zeg alleen hoe ik het zie en wat mijn ervaringen zijn na 25 jaar paardrijden en 4 eigen paarden...
ellepel schreef:wat beter is om te voeren:
gewoon een granenmengsel.
de granen zitten ook in krachtvoer en muesli'.
laten pletten en dan een vitaminesupplement met wat olie er doorheen mengen.
heb je geen melasse etc.........
femmie1996 schreef:Het gras korthouden d.m.v. maaien wil hij ook niet.