grote ronde schijven => Ringworm

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

eline_di

Re: grote ronde schijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 00:16

Korrelig is het bij mijn paarden niet.
Maar ik sta echt voor een raadsel!

De DA is meerdere malen geweest, meerdere malen onderzoek. Maar nog steeds weet ik niet wat het is ne nog steeds is het niet weg Boos!

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 07:26

eline_di schreef:
Korrelig is het bij mijn paarden niet.
Maar ik sta echt voor een raadsel!

De DA is meerdere malen geweest, meerdere malen onderzoek. Maar nog steeds weet ik niet wat het is ne nog steeds is het niet weg Boos!

Dan lijkt me dat het zo langzamerhand wel tijd wordt om eens een andere da. te laten komen voor een second opinion. Eindeloos blijven doorprutsen met eentje die er niet uit komt schiet niet op. Je bent er uiteindelijk alleen een hoop geld mee kwijt, maar je paard is nog steeds niet genezen.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-08 18:49

idd second opinion....heb ik ook laten doen na veel bezoeken van mijn eigen DA. Soms hebben andere DA het wel eens eerder in de praktijk gezien en weten ze hoe te handelen.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 19:22

Is er geen huidmonster genomen?

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-08 23:05

Nee er is geen huidmonster genomen omdat de huid volledig intact is en ook niet korrelig of iets. En de plekken verplaatsen steeds.

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 15:44

Nou weer een weekje verder en ondertussen 5 paarden apart staan! :-(. 4 van de 9 hebben het nog niet maar de rest wel...gelukkig in mindere mate maar toch. Ondanks alles wassen, paarden wassen etc toch doorgezet bij de andere. Ik hoop dat we bij de laatste 3 (die hebben maar 1 tot 3 plekjes) optijd zijn om het de kop in te drukken. Met Bix gaat het alweer beter, komen weer haren op de meeste plekken.
@eline_di; ben je er al achter wat het is?

suffie

Re: grote ronde schijven => Ringworm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:21

Wij hebben hier vorig jaar een uitbraak gehad onder de koeien. Ruim 90 koeien hadden binnen een week ringworm. Wassen is er bij zo'n hoeveelheid niet bij, dus het werd gewoon uitzieken. Als een koe het eenmaal heeft gehad zal ze het niet meer krijgen is onze ervaring. We zijn nu bijna een jaar verder en nog steeds woekert de ringworm bij de kalfjes rond. Die behandelen wij wel en ook worden de hokken en stallen na elke ronde ontsmet.
De kale plekken kunnen weken tot maanden zichtbaar blijven na behandeling met Imaverol.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:24

Meid hou jezelf ook goed in de gaten en was goed je handen. Het is zoals eerder gezegd ook heel besmettelijk voor jou.
Ik heb het toendertijd zelf opgelopen van mijn cavia en dat was echt geen pretje kan ik je vertellen. Scheve mond

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 23:21

Lous schreef:
Meid hou jezelf ook goed in de gaten en was goed je handen. Het is zoals eerder gezegd ook heel besmettelijk voor jou.
Ik heb het toendertijd zelf opgelopen van mijn cavia en dat was echt geen pretje kan ik je vertellen. Scheve mond

Ik ben er inderdaad heel kien op, alle kleren meteen in de was, zelf wassen met imaverol (jawel, tip vd DA)........maar toch krijg je er de kriebels van (letterlijk en figuurlijk Lachen).

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 12:51

quintusgl schreef:
Lous schreef:

Ik ben er inderdaad heel kien op, alle kleren meteen in de was, zelf wassen met imaverol (jawel, tip vd DA)........maar toch krijg je er de kriebels van (letterlijk en figuurlijk Lachen).

Okee gelukkg maar, dan moet het goedkomen Knipoog