Dik been en een verbrande neus

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

anouska4ever

Re: HELP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 09:09

missfcdb schreef:
hebben jullie daar een stal of zo.
Waar ligt het waar je verzorg pony staat als het niet te ver weg is wil ik wel komen helpen.

De stal is ergens anders, maar ik denk dat het een beetje te ver weg is om te komen helpen... Maar toch bedankt!
potverdikkie schreef:
Ik zou graag een foto willen zien, en waar staat het paard?

Ik weet niet of ik zo snel een foto kan maken want ik ga er maar 2 x in de week heen, mijn verzorgpaard staat in Noordwijk
capopjekop schreef:
De eigenaar erop aanspreken dat hij de dierenarts belt. Als het echt zo erg verbrand is, dan zou ik er ook niet vanalles opsmeren. En dat been zou ik zeker even laten nakijken, dus als hij dan toch moet komen, kan hij meteen die neus bekijken.

Ja, maar ik ken de echte eigenaar niet, want iemand anders met 2 eigen paarden mag er nu voor zorgen van de eigenaar en die 2 paarden zijn ook onze verzorgpony's dus nu zorgen we ook voor hem. Het is een heel ingewikkeld verhaal, ik weet het. Maar ik ben er achter dat het waarschijnlijk Fytofotodermatitis is. Ik zal er niet gelijk allemaal dingen op gaan smeren enzo, omdat ik het niet zeker weet, maar Fytofotodermatitis komt door een plant, dus ik zal wel even kijken of er rare planten in zijn wei staan
Vjestagirl schreef:
missfcdb schreef:
LadyElmira was jou probleem.
Nivea is geen troep het helpt ook bij mensen hoor.
Je kunt toch niet voor alles een da bellen dan wordt het een duur grapje.
Ik ben al sinds mijn 5e bezig met paarden en pony's en ik gebruik gewoon nivea en spullen die ik ook zou gebruiken als ik ziek of pijn heb.
En tot nu is mijn paard/ pony altijd beter geworden.
En heeft nergens last van.
En anouska4ever gaf aan dat het niet haar paard is maar een verzorg paardje.
En voor het been zou ik wel advies vragen van de da.

Jij bent geen paard. Je paard is geen mens. Als jij wormen zou hebben zou je toch ook geen wormenspuit bij jezelf naar binnen drukken? Dat je al sinds je 5de met paarden bezig bent wil niet per direct zeggen dat je goed bezig bent.

Je kunt niet voor alles de DA bellen, helemaal mee eens. Maar als je niet eens foto's wilt maken omdat het schokkend is, dan denk ik toch dat er iets aan de hand is. Iets wat misschien weleens een tikkie erger zou kunnen zijn dan 'een grapje'. Dat het paard geen halster om wil en ook niet aangeraakt wil worden op de neus geeft aan dat dit pijn doet.

Ik zou met de eigenaar gaan praten dat je toch denkt het er een DA moet komen. Wil de eigenaar dit niet, dan zou ik er persoonlijk ook niet allemaal zalfjes ed op gaan smeren. Je weet niet wat het is, voor hetzelfde geld veroorzaak je een alergische reactie.

Ik zal wel een foto van het been maken, maar dat kan misschien pas later want ik ga op ponykamp a.s. zondag, maar anders fiets ik er wel even langs. Maar dat ie zijn hoofd omhoog gooit als je het halster omdoet, dat was ookal voordat ie dit had, alleen nu is het wat erger.
missfcdb schreef:
Vjestagirl schreef:
Toevoeging op het bovenstaande: je geeft je paard toch ook geen paracetamol als die pijn heeft, omdat het bij mensen ook werkt?

Hoi,
Als mijn paard koorts heeft dan geef ik hem parcetomol ja.
Je kunt een paard ook paracetamol geven als je weet hoeveel je moet geven en neem maar van mij aan dat ik weet hoeveel ik kan geven en hoe ik het moet geven.
En dat dit meisje geen foto wilt maken omdat het te schokkend is.
Messchien valt het wel mee ik ben wel ergen wonden gewend.
En daarom geef ik tips van smeer er nivea op daar wordt de huid weer vettiger van en dan heeft die strax geen last.
Maar aangezien het paard kei bang is zullen ze eerst zijn vertrouwen terug moeten krijgen.
Nee ik zal geen wormen spuit bij mij zelf naar binnen steken aangezien er ook wormen keuren voor mensen zijn bij de apotheek voor nog geen euro.
Die ik trouwens ook aan mijn hond geef en dit werkt prima.
Dus snap jou probleem niet.
Zolang je maar weet wat je doet zie ik geen problemen

Nou, ik wil best foto's maken hoor alleen kan het een tijdje duren want ik ga op ponykamp zondag, maar anders kan ik nog wel ff snel langsfietsen. Maar Norton vind het opzich niet zo erg als je zijn hoofd aanraakt enzo, alleen als je het halster om wilt doen of er iets op wil smeren.
capopjekop schreef:
missfcdb schreef:
capopjekop, lumen we kunnen wel masaal gaan lopen roepen da bellen.
Maar als de eigenaar dit weigerd en de dit meisje probeert ook te helpen vraagt tips maar is niet verantwoordelijk.
Ze kan de eigenaar alleen waarschuwen van he er is iets mis maar als de eigenaar zoiets heeft van nou nee.
Dan doen we hier niks aan en door te luisteren naar anderen kun je alvast bij het paard de pijn verminderen door nivea er op te smeren.

Nou dan vind ik toch maar dat die eigenaar zich achter de oren moet krabben. Als je aan dieren begint, moet je ook de verantwoordelijkheid nemen. En als die wonden zo erg zijn dat ze er geen foto van kan plaatsen, dan is het mijn inziens noodzakelijk om er een deskundige bij te halen en niet zelf aan te modderen.

Mss dat jij voor jou paard weet wat je kan doen, maar je weet in dit geval niet precies wat het paard heeft. Je hebt de wonden niet gezien. En het zal best zijn dat niveau bij veel wonden helpt, maar ik zou het risico niet nemen om het te adviseren als je niet precies weet wat er aan de hand is Lachen

Zijn been ziet er opzich niet heel erg uit, maar zijn neus vind ik er persoonlijk heel eng uitzien (ik weet niet of jullie dat ook zo vinden als ik die foto plaats hoor...)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-08-08 20:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, er zit een editknop :)

Judje

Re: Dik been en een verbrande neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:35

VSW --> MD

anouska4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 10:40

Dit zijn niet de benen van Norton maar ze zien er precies hetzelfde uit (dan heb je alvast een idee):
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7RDABKBH.jpg

Maar ik ben er bijna zeker van dat het Fytofotodermatitis ofzoiets is! Ik heb foto;s gezien van andere paarden met die ziekte en dat is precies hetzelfde!!
Laatst bijgewerkt door anouska4ever op 15-08-08 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:41

Jeetje, dat klinkt niet best. Ik zou je alleen aanraden om zo min mogelijk zelf te gaan dokteren. Als het is wat jij denkt dat het is, dan moet het dier ook uit de zon. Ik denk dat jij dat soort zaken niet kan regelen, dus ik zou echt iemand contact op laten nemen met de eigenaar.

Als ik als eigenaar niet op de hoogte gesteld zou worden en iemand gaat zelf lopen dokteren, dan zou ik toch wel behoorlijk uit mijn naad gaan, ook al is het goed bedoelt..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:42

anouska4ever schreef:
Dit zijn niet de benen van Norton maar ze zien er precies hetzelfde uit:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-7RDABKBH.jpg

Dat zou ik op het eerste oog als mok bestempelen. Even voorbehouden dat ik niet van heel dichtbij kan kijken..

anouska4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 10:52

Tallie_Ho schreef:
Jeetje, dat klinkt niet best. Ik zou je alleen aanraden om zo min mogelijk zelf te gaan dokteren. Als het is wat jij denkt dat het is, dan moet het dier ook uit de zon. Ik denk dat jij dat soort zaken niet kan regelen, dus ik zou echt iemand contact op laten nemen met de eigenaar.

Als ik als eigenaar niet op de hoogte gesteld zou worden en iemand gaat zelf lopen dokteren, dan zou ik toch wel behoorlijk uit mijn naad gaan, ook al is het goed bedoelt..

Ik ga ook niet zelf dokteren, het is niet eens mijn paard! Ik wil gewoon weten wat het is, verder doe ik niks hoor, en het is geen mok, de dierenarts is geweest maar weet niet wat het is

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:00

anouska4ever schreef:
Ik ga ook niet zelf dokteren, het is niet eens mijn paard! Ik wil gewoon weten wat het is, verder doe ik niks hoor, en het is geen mok, de dierenarts is geweest maar weet niet wat het is

Ah! De dierenarts is inmiddels geweest, wat zegt de eigenaar ervan??

mar_paco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:48

We maken het been iedere dag schoon, smeren er een soort klei op en doet een bandage om. De bandage wordt elke dag verwisseld.

Maar ik weet niet wat de eigenaar er van zegt

we zijn er namelijk al een tijdje niet heen geweest.
Maar we gaan er vandaag heen ik zal kijken of ik foto's kan maken.

MENSEN!!!! Nog 1 x WE KENNEN DE EIGENAAR NIET WANT DIE WOONT IN AMSTERDAN EN DIE KOMT NOOIT NORTON STAAT BIJ ONS EN DE EIGENAAR VAN ONZE VERZORG PAARDEN ZORGT ERVOOR MET ONS EN NOG EEN PAAR MENSEN. DUS WIJ KUNNEN NIET ALLES BESLISSEN OVER NORTON.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-08-08 20:23, in het totaal 1 keer bewerkt

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:56

Als je verstandig bent haal jij of laat je iemand de dierenarts er bij halen.. YOU NEVER KNOW!

mar_paco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:17

mensen we gaan er geen nivea op smeren daar zit parfum in en dat doet pijn. we gaan niet allerlei zalfjes uitproberen ofzo. we willen dat hij minder pijn krijgt in plaats van meer.

Tallie_Ho schreef:
Ik had mijn handen eraf getrokken als ik jullie was. Gewoon de eigenaar bellen en het hem laten regelen.

Nogmaals, hoe goedbedoelt dan ook, ik was echt finaal uit mijn pan gegaan van de acties die ik heir van jullie lees. Of het nou goed bedoeld is of niet Knipoog

bij die ziektes die mijn zus opgenoemd had zit er pus in het been die klei zou moeten helpen om de pus er uit te krijgen.

doerakje schreef:
Als je verstandig bent haal jij of laat je iemand de dierenarts er bij halen.. YOU NEVER KNOW!

goed lezen want die is al geweest en die weet het niet.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-08-08 20:24, in het totaal 1 keer bewerkt

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:21

sorry

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:22

Maar dan kan de eigenaar van de verzorgpony's van jullie toch contact opnemen met de eigenaar in Amsterdam? Ik neem aan dat hij wel gegevens heeft van de echte eigenaar.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:30

capopjekop schreef:
Maar dan kan de eigenaar van de verzorgpony's van jullie toch contact opnemen met de eigenaar in Amsterdam? Ik neem aan dat hij wel gegevens heeft van de echte eigenaar.

Het zal je verdomme gebeuren dat je niet eens weet dat je paard ziek is en dat er een paar van die meiden gewoon maar iets doen..

Mag toch aannemen dat de eigenaar ook graag wil weten dat er een rekening van een arts aankomt..

Ik denk dat ik echt zou ontploffen!!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 12:32

Ik zou het ook niet kunnen waarderen, das nog aardig uitgedrukt. Maar goed ik zou de zorg van mijn pony's uberhaupt niet zo uit handen durven te geven.

maar goed dat de dierenarts ondertussen is geweest, wel vervelend dat hij niet weet wat de oorzaak is. Heeft hij verder nog iets voorgeschreven?

anouska4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 15:25

Tallie_Ho schreef:
capopjekop schreef:

Het zal je verdomme gebeuren dat je niet eens weet dat je paard ziek is en dat er een paar van die meiden gewoon maar iets doen..

Mag toch aannemen dat de eigenaar ook graag wil weten dat er een rekening van een arts aankomt..

Ik denk dat ik echt zou ontploffen!!

De echte eigenaar is een vriendin van de eigenaar van mijn verzorgpony's (zij is volwassen, dus we zijn niet 'een paar van die meiden' en elke keer als we er heen gaan, is zij erbij hoor), de echte eigenaar weet dat wij er voor zorgen, en de echte eigenaar weet dat Norton ziek is. De eigenaar is ook al gebeld enzo, maar die doet er gewoon niks aan, en ik hou van Norton en ik wil alleen maar weten wat ie heeft hoor, daar is toch niks verkeerds aan? En de eigenaar van mijn verzorgpony's weet ook niet of ze het geld wel terug krijgt van de echte eigenaar als ze de dierenarts belt! Als ik haar was zou ik het gewoon doen, want het gaat om een paard, maar ik ben haar niet!
capopjekop schreef:
Ik zou het ook niet kunnen waarderen, das nog aardig uitgedrukt. Maar goed ik zou de zorg van mijn pony's uberhaupt niet zo uit handen durven te geven.

maar goed dat de dierenarts ondertussen is geweest, wel vervelend dat hij niet weet wat de oorzaak is. Heeft hij verder nog iets voorgeschreven?

Ik heb een beetje op internet gezocht en ik denk dat de oorzaak een plant is en dat ie Fytofotodermatitis heeft, maar ik weet het niet zeker dus daarom smeer ik er ook nog niks op enzo en ik moet zoieso eerst met de eigenaar van mijn eigen verzorgpony's overleggen. Maar de dierenarts heeft alleen groene leem voor zijn been voorgeschreven, verder niks volgensmij...
mar_paco schreef:
We maken het been iedere dag schoon, smeren er een soort klei op en doet een bandage om. De bandage wordt elke dag verwisseld.

Maar ik weet niet wat de eigenaar er van zegt

Ja, zij gaat zich er ook mee bemoeien Tong uitsteken zij is mijn zusje, die verzorgt hem ook
mar_paco schreef:
MENSEN!!!! Nog 1 x WE KENNEN DE EIGENAAR NIET WANT DIE WOONT IN AMSTERDAN EN DIE KOMT NOOIT NORTON STAAT BIJ ONS EN DE EIGENAAR VAN ONZE VERZORG PAARDEN ZORGT ERVOOR MET ONS EN NOG EEN PAAR MENSEN. DUS WIJ KUNNEN NIET ALLES BESLISSEN OVER NORTON.

Rustig Marloes, rustig... Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-08-08 20:28, in het totaal 2 keer bewerkt

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:33

anouska4ever

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 15:36

Tallie_Ho schreef:
Ik had mijn handen eraf getrokken als ik jullie was. Gewoon de eigenaar bellen en het hem laten regelen.

Nogmaals, hoe goedbedoelt dan ook, ik was echt finaal uit mijn pan gegaan van de acties die ik heir van jullie lees. Of het nou goed bedoeld is of niet Knipoog

Al die 'acties' van ons daar was ook de eigenaar van mijn verzorgpony's bij (die volwassen is) en we smeren er groene leem op, en dat heeft de dierenarts voor geschreven, maar verder weet ie niet wat het is. Dus het is toch niet raar dat we dat doen? En de echte eigenaar doet er niks aan.
LisaW schreef:
[MD] Medewerking gevraagd aan onderzoek naar rare "brandwonden".

Je moet dit topic maar eens goed doorlezen, lijkt namelijk wel op wat jou paard heeft!

Ja, ik he het al gelezen en ik denk idd dat dat het is!
capopjekop schreef:

Dat heeft ze al gedaan
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 24-08-08 20:29, in het totaal 2 keer bewerkt

mar_paco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 15:50

doerakje schreef:

ja, dat zou ik ook doen, maar ik kan er niks aan doen dat die mensen dat niet willen.
Ik weet nu bijna zeker dat het fytofotodermatitis is, ik ga er straks heen, dan ga ik kijken of er rare planten in de wei staan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 21:41

Sorry ik snap er de ballen niet meer van.
als de eigenaar weet dat die ziek is meiden dan zou ik mijn handen eraf hallen.
Of de da rekenning op sturen naar zijn adres.
Weten jullie wel waar jullie mee bezig zijn.
Wij proberen te helpen maar als de eigenaar het inmiddels weet dan is het zijn plicht het goed te doen.
zouden jullie er niet uitkomen bel asjeblieft de dieren ambulance zij hebben alle nodigen spullen ik heb met ze samen gewerkt en ze doen het echt goed.
ik heb jullie tips gegeven en met dat been het ziet er slecht uit.
p.s hebben jullie nooit op de mange geleerd dat je giftigen planten of alles wat geel is te verwijderen.
Is maar een tip gebruik hem goed.