missfcdb schreef:hebben jullie daar een stal of zo.
Waar ligt het waar je verzorg pony staat als het niet te ver weg is wil ik wel komen helpen.
De stal is ergens anders, maar ik denk dat het een beetje te ver weg is om te komen helpen... Maar toch bedankt!
potverdikkie schreef:Ik zou graag een foto willen zien, en waar staat het paard?
Ik weet niet of ik zo snel een foto kan maken want ik ga er maar 2 x in de week heen, mijn verzorgpaard staat in Noordwijk
capopjekop schreef:De eigenaar erop aanspreken dat hij de dierenarts belt. Als het echt zo erg verbrand is, dan zou ik er ook niet vanalles opsmeren. En dat been zou ik zeker even laten nakijken, dus als hij dan toch moet komen, kan hij meteen die neus bekijken.
Ja, maar ik ken de echte eigenaar niet, want iemand anders met 2 eigen paarden mag er nu voor zorgen van de eigenaar en die 2 paarden zijn ook onze verzorgpony's dus nu zorgen we ook voor hem. Het is een heel ingewikkeld verhaal, ik weet het. Maar ik ben er achter dat het waarschijnlijk Fytofotodermatitis is. Ik zal er niet gelijk allemaal dingen op gaan smeren enzo, omdat ik het niet zeker weet, maar Fytofotodermatitis komt door een plant, dus ik zal wel even kijken of er rare planten in zijn wei staan
Vjestagirl schreef:missfcdb schreef:LadyElmira was jou probleem.
Nivea is geen troep het helpt ook bij mensen hoor.
Je kunt toch niet voor alles een da bellen dan wordt het een duur grapje.
Ik ben al sinds mijn 5e bezig met paarden en pony's en ik gebruik gewoon nivea en spullen die ik ook zou gebruiken als ik ziek of pijn heb.
En tot nu is mijn paard/ pony altijd beter geworden.
En heeft nergens last van.
En anouska4ever gaf aan dat het niet haar paard is maar een verzorg paardje.
En voor het been zou ik wel advies vragen van de da.
Jij bent geen paard. Je paard is geen mens. Als jij wormen zou hebben zou je toch ook geen wormenspuit bij jezelf naar binnen drukken? Dat je al sinds je 5de met paarden bezig bent wil niet per direct zeggen dat je goed bezig bent.
Je kunt niet voor alles de DA bellen, helemaal mee eens. Maar als je niet eens foto's wilt maken omdat het schokkend is, dan denk ik toch dat er iets aan de hand is. Iets wat misschien weleens een tikkie erger zou kunnen zijn dan 'een grapje'. Dat het paard geen halster om wil en ook niet aangeraakt wil worden op de neus geeft aan dat dit pijn doet.
Ik zou met de eigenaar gaan praten dat je toch denkt het er een DA moet komen. Wil de eigenaar dit niet, dan zou ik er persoonlijk ook niet allemaal zalfjes ed op gaan smeren. Je weet niet wat het is, voor hetzelfde geld veroorzaak je een alergische reactie.
Ik zal wel een foto van het been maken, maar dat kan misschien pas later want ik ga op ponykamp a.s. zondag, maar anders fiets ik er wel even langs. Maar dat ie zijn hoofd omhoog gooit als je het halster omdoet, dat was ookal voordat ie dit had, alleen nu is het wat erger.
missfcdb schreef:Vjestagirl schreef:Toevoeging op het bovenstaande: je geeft je paard toch ook geen paracetamol als die pijn heeft, omdat het bij mensen ook werkt?
Hoi,
Als mijn paard koorts heeft dan geef ik hem parcetomol ja.
Je kunt een paard ook paracetamol geven als je weet hoeveel je moet geven en neem maar van mij aan dat ik weet hoeveel ik kan geven en hoe ik het moet geven.
En dat dit meisje geen foto wilt maken omdat het te schokkend is.
Messchien valt het wel mee ik ben wel ergen wonden gewend.
En daarom geef ik tips van smeer er nivea op daar wordt de huid weer vettiger van en dan heeft die strax geen last.
Maar aangezien het paard kei bang is zullen ze eerst zijn vertrouwen terug moeten krijgen.
Nee ik zal geen wormen spuit bij mij zelf naar binnen steken aangezien er ook wormen keuren voor mensen zijn bij de apotheek voor nog geen euro.
Die ik trouwens ook aan mijn hond geef en dit werkt prima.
Dus snap jou probleem niet.
Zolang je maar weet wat je doet zie ik geen problemen
Nou, ik wil best foto's maken hoor alleen kan het een tijdje duren want ik ga op ponykamp zondag, maar anders kan ik nog wel ff snel langsfietsen. Maar Norton vind het opzich niet zo erg als je zijn hoofd aanraakt enzo, alleen als je het halster om wilt doen of er iets op wil smeren.
capopjekop schreef:missfcdb schreef:capopjekop, lumen we kunnen wel masaal gaan lopen roepen da bellen.
Maar als de eigenaar dit weigerd en de dit meisje probeert ook te helpen vraagt tips maar is niet verantwoordelijk.
Ze kan de eigenaar alleen waarschuwen van he er is iets mis maar als de eigenaar zoiets heeft van nou nee.
Dan doen we hier niks aan en door te luisteren naar anderen kun je alvast bij het paard de pijn verminderen door nivea er op te smeren.
Nou dan vind ik toch maar dat die eigenaar zich achter de oren moet krabben. Als je aan dieren begint, moet je ook de verantwoordelijkheid nemen. En als die wonden zo erg zijn dat ze er geen foto van kan plaatsen, dan is het mijn inziens noodzakelijk om er een deskundige bij te halen en niet zelf aan te modderen.
Mss dat jij voor jou paard weet wat je kan doen, maar je weet in dit geval niet precies wat het paard heeft. Je hebt de wonden niet gezien. En het zal best zijn dat niveau bij veel wonden helpt, maar ik zou het risico niet nemen om het te adviseren als je niet precies weet wat er aan de hand is
Zijn been ziet er opzich niet heel erg uit, maar zijn neus vind ik er persoonlijk heel eng uitzien (ik weet niet of jullie dat ook zo vinden als ik die foto plaats hoor...)

zij is mijn zusje, die verzorgt hem ook