Help, mijn paard heeft 15 kilo biks op!

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jacimatho

Re: Help, mijn paard heeft 15 kilo biks op!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 07:34

Hoe is het vandaag met je paardje?

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 07:37

Wat een geluk dat ze geen koliek o.i.d. kreeg, alhoewel ik niet weet hoe het nou is. 2 jaar terug was er een paard bij de buren, die heeft ook de voerton leeg gegeten, hele dag koliek, en snachts overleden, die had zich dus ook echt dood gegeten. Het loopt niet altijd goed af, maar hoop het beste voor je paardje!

JaBa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 07:42

Ik heb ook een verhaal waar het zeer slecht is afgelopen... Maar ik denk niet dat het nut heeft om dit hier nu te plaatsen. Je kan alleen maar afwachten. 15 kilo is veel, maar het kan nog meevallen... We duimen!

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 10:32

Lief dat jullie meeduimen! Ik ben vannacht gaan kijken, in mijn eentje om half vier snachts.. Het was pikkedonker en het begon te onweren Clown Was dan ook heel blij dat mijn paard er goed bijstond. Ze was bang voor mijn zaklamp, maar na wat gepraat kon ik bij haar in de stal. Ik heb haar hoeven aangevoeld, die waren niet heel warm en ik voelde ze niet kloppen. Ook gekeken naar haar buik, die was nog steeds opgezet, maar niet pijnlijk. Ze was verder ook alert en het beetje hooi dat ik gaf begon ze gelijk te eten. Ze had ook wat gemest.
Vanmorgen kwam ik en eigenlijk hetzelfde verhaal, nog steeds alert, weer gemest en ze oogt zelfs al wat minder opgeblazen. Ik heb dus het idee dat het de goede kant op gaat. We blijven de medicatie gewoon geven, ben ook wel blij dat ik dat preventief heb gedaan! Zoals het er nu uitziet loopt het dus met een sisser af en heeft mijn paard de nacht van zijn leven gehad Haha!

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:03

Zooo jij hebt een mazzelpaard!! Geweldig dat het zo af mag lopen. Afijn, bij jullie zitten de voertonnen voortaan dichtgelast en achter slot en grendel. Knipoog

Balou_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:06

Gelukkig dat het zo goed gaat, mooi dat er waarschijnlijk niks is, maar ze heeft wel veel gegeten hoor.

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:08

jeetje jou paardje heeft echt de nacht van der leven gehad inderdaaad hihi!
Hoop niet dat ze nog een keer ontsnapt en zich zo vol eet .
Fijn dat alles goed gaat.

Fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:45

Een dure hobby eten....

Grapje hoor..

Maar gaat het al wat beter?

Fay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:46

LesleyLady schreef:
Lief dat jullie meeduimen! Ik ben vannacht gaan kijken, in mijn eentje om half vier snachts.. Het was pikkedonker en het begon te onweren Clown Was dan ook heel blij dat mijn paard er goed bijstond. Ze was bang voor mijn zaklamp, maar na wat gepraat kon ik bij haar in de stal. Ik heb haar hoeven aangevoeld, die waren niet heel warm en ik voelde ze niet kloppen. Ook gekeken naar haar buik, die was nog steeds opgezet, maar niet pijnlijk. Ze was verder ook alert en het beetje hooi dat ik gaf begon ze gelijk te eten. Ze had ook wat gemest.
Vanmorgen kwam ik en eigenlijk hetzelfde verhaal, nog steeds alert, weer gemest en ze oogt zelfs al wat minder opgeblazen. Ik heb dus het idee dat het de goede kant op gaat. We blijven de medicatie gewoon geven, ben ook wel blij dat ik dat preventief heb gedaan! Zoals het er nu uitziet loopt het dus met een sisser af en heeft mijn paard de nacht van zijn leven gehad Haha!

Gelukkig Ach gut

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:50

Zo, daar heb je maar mazzel mee Lachen Gelukkig loopt het met een sisser af..

Mijn fjord heeft ook een keer op zijn gemak tig kilo biks staan vreten Tong uitsteken Hij stond de dag erna toch echt met de oren opzij zielig te zijn. Hij had geen koliek ofzo, maar hij was er ook niet lekker van. Ik heb hem meteen aan het werk gezet en 2 dagen eten over geslagen, alleen hooi gevoerd. Hij heeft er nooit wat aan over gehouden Lachen

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:50

nou gelukkig maar, zeker als ze mest komt het wel goed. mazzelpaard heb jij Lachen lekker de hele nacht vreten en dan niks krijgen

LesleyLady

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 11:14

Ja ze is zeker wel een mazzelpaard ja, het gaat nu nog steeds goed. Ben er vanmorgen weer opgegaan, ze was wel wat stijf, vooral de achterhand, maar ik mocht niet klagen.
Bedankt voor jullie reacties!

Elienetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 12:25

Haha heeft ze toch een fijne nacht gehad Lachen
maar er wel een kater aan overgehouden Clown