Nonnekuh schreef:Dit lijkt wel heel erg op een geval CPL ( Chronisch Lymphe oedeem ). Komt veel voor bij de grote koudbloedrassen zoals Shires, Belgen enz. In het begin lijkt het op mok maar dit is het absoluut niet. Het zit al diep in het bindweefsel. Deze Belg heeft het al wel heel erg en zal er ook flink last van hebben. Het is helaas niet tot moeilijk te behandelen. De benen voelen knetterhard aan en zijn superdik, de bulten kunnen wel zo dik worden als tennisballen. De huis wordt vies schilferig. Je kunt het eigenlijk alleen maar schoonhouden.
Zoals ik het zie heeft de eigenaar van deze Belg er alles aan gedaan om het zo goed mogelijk te verzorgen. Je kunt er niet meer aan doen. Vind het al heel wat dat er geen vlieg te bekennen is op het been.
Toevallig dat ik het ken, omdat ik een Clydesdale heb gehad waarvan we ook het vermoeden hadden dat ze dit had. Gelukkig bleek dit niet het geval.
dit is zeker cpl maar zeeeeer zwaar verwaarloosd! schandalig. dit is goed teverhelpen met cydectin pur on. als het nog steeds onbehandeld is is het nu waarschijnlijk al telaat. het paard heeft inmiddels al vergiftigingen in het lichaam en zal niet oud worden!
erg schokkend! zo bizar heb ik dit nog nooit gezien!
als je de eigenaar kent: laat haar kijken op http://www.trekpaarden.eu en kijk onder centraal topic gebruik cydectin
Laatst bijgewerkt door silenmaup op 10-08-08 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt