Overgevoeligheid voor stof, wat te doen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joyce B

Re: Overgevoeligheid voor stof, wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 22:41

was bij mij ook zo... Als ze erg stoffig hooi heeft gehad waar die schimmels in zitten (hooi wat gebroeid heeft wordt zo stoffig) dan kan ze daar een echte astmaaanval van krijgen. Zij hoest er dan ook bij, maar is echt een rot gezicht.
Gelukkig hielp ventipulmin heel goed, en nu ben ik heel erg kritisch op het ruwvoer. Ze staat al zo goed als het jaar dag en nacht buiten, met op stal hennepstrooisel.

Het is hier al meerdere keren geschreven, er zijn veel dingen die je kunt doen om de problemen te verlichten, maar niet alles zal op elke stal mogelijk zijn (na overleg), dus moet je voor jezelf uitmaken of die stal dan nog wel een geschikte stal is voor je paard....

louw01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:10

Hoe meer een paard buiten staat, hoe gezonder hij wordt....minder gevoelig voor stof en andere allergenen...

guccixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 19:18

hallo allemaal
ik heb hetzelfde probleem ook netzoals amigootje met benauwdheid erbij
inderdaad niet bij andere pony's plaatsen die hooi krijgen ,weg bij andere stallen blijven ook als er geveegd word,kuilgras geven of hooi weken maar dan moet je wel uitkijken dat je het niet te lang weekt anders gaan de vitamines uit het hooi
zorgen dat ze bij warme dagen kunnen schuilen anders krijgen ze ook last,je paard poetsen waar geen stof in de buurd is(zoals in een binnenspuitplaats)
het is erg vervelend allemaal ik weet er alles van mijn fjord heeft 2,5 week in utrecht gestaan
ik ga het op de homeopatishe toer proberen
veel succes hoor !