Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
suffie schreef:Hier ben ik dus ook zo bang voor. Mijn Haflingermerrie heeft sinds vorige week problemen met haar linkeroog en ook dat is ineens heel erg hard gegaan. Afgelopen vrijdag heeft de DA haar blind verklaard aan haar oog en het is inmiddels een grijs oog geworden, zonder uitdrukking. Omdat er nog steeds een onsteking woekert, waardoor ze dus ook blind is geworden, die via het hoornvlies is binnengekomen moet ik nog zeker 2 maanden elke dag druppelen met een speciale antibiotica zalf. De merrie houdt zich goed, het baasje heeft er meer moeite mee om te zien hoe de andere paarden haar in het draad joegen en zij niet snel genoeg kon reageren. Ze staat nu bij de Shetlanders en dat gaat beter. Ik hoop dat ik de keuze niet hoef te maken en dat zij haar oog kan behouden, maar als het nodig is dan moet het maar. Zelf vind ik het idd ook geen prettig gezicht. Liever een grijs oog, dan een gat in het hoofd, maar wat is beter voor het paard????
Succes met alles en ik hoop dat je paardje snel opknapt en er geen gevolgen aan overhoudt, zoals een eventuele ontsteking!
nati schreef:Ik vind het van suffie nogal een beetje een rare zin....liever een grijs oog dan gat in het hoofd.....
Suffie heb je ooit wel eens na gevraagt wat een pijn maanblindheid doet....???Doe dat eerst es even dan, en dan kijken of je zo'n zin nog eens uit zal spreken....
sorry voor als het er mischien raar uitkomt hoor.....maar van zulke zinnen...kan ik echt boos om worden
En aan dat gat ...daar wen je wel aan.
suffie schreef:Fijn om te lezen Kim, dat het bij ook goed is gegaan. Mijn merrie Dana had dus ook een oogontsteking door een beschadiging van het hoornvlies en het oog was al helemaal grijs geworden. Ze zag er helemaal niets mee en liep overal aan de linkerkant tegenaan. Ook werd ze door de andere paarden uit de groep gejaagd, desnoods dwars door het draad heen. We zijn inmiddels ruim 2 maanden verder en ook ik kan zeggen dat het heel erg goed gaat met mijn merrie. Ik heb bijna 6 weken haar oog gedruppeld met antibioticazalf en inmiddels is het oog weer gewoon zwart, alleen de beschadiging kun je nog duidelijk zien als een uitstulping op de oogbol. Ze ziet er ook iets mee, want ze reageert weer volkomen normaal aan de linkerkant, alleen weet ik dus niet of haar volledig zicht er nog is of dat het beperkt is. Ik heb haar al die tijd gelongeerd en met haar gewandeld en eind deze week wil ik weer voor het eerst op haar gaan rijden.
Cassagrande schreef:Mariek1983, Wanneer weet je of de het oog er echt uit laat halen/
ZOals je misschien al eerder gelezen hebt heeft mijn paard ook een ontsteking gehad. Ik zeg gehad want zoals het er nu uitziet is ze er weer bovenop. Ik ben al twee weken niet meer aan het druppelen en de pupil staat nog steeds open. Vandaag komt de dierenarts nog een keer om te bevestigen of ze wel of niet ziet. Ik denk nl van wel. Maar goed ik was van het ergste uit gegaan omdat ik niet de sleep voor haar wil hebben die velen van jullie hebben gehad. Zoals het er nu uitziet ziet met het oog wel iets. Niet alles maar ze ziet. Nu hoop ik maar dat het zo blijft en er niet weer een ontsteking bij komt.
Nu ik dat van jou dan lees ben je jaren aan de gang geweest. Hoe heb je besloten om de knoop door te hakken als ik vragen mag?
Groetjes Kim
Jester_ schreef:Oeeh, ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me ook een beetje griezelig. Volgens mij zit hier wel een meisje met een Haflinger of Fjord op bokt met een paard met 1 oog.
Mariek1983 schreef:Cassagrande schreef:Mariek1983, Wanneer weet je of de het oog er echt uit laat halen/
ZOals je misschien al eerder gelezen hebt heeft mijn paard ook een ontsteking gehad. Ik zeg gehad want zoals het er nu uitziet is ze er weer bovenop. Ik ben al twee weken niet meer aan het druppelen en de pupil staat nog steeds open. Vandaag komt de dierenarts nog een keer om te bevestigen of ze wel of niet ziet. Ik denk nl van wel. Maar goed ik was van het ergste uit gegaan omdat ik niet de sleep voor haar wil hebben die velen van jullie hebben gehad. Zoals het er nu uitziet ziet met het oog wel iets. Niet alles maar ze ziet. Nu hoop ik maar dat het zo blijft en er niet weer een ontsteking bij komt.
Nu ik dat van jou dan lees ben je jaren aan de gang geweest. Hoe heb je besloten om de knoop door te hakken als ik vragen mag?
Groetjes Kim
Mijn paard zag eerst nog voor 80%, toen werd dat geleidelijk aan steeds minder. En werd de waas over haar oog steeds erger, en de ontstekingen ook! Heb er toen veels te lang mee door gelopen omdat geen enkele dierenarts wist hoe of wat. Toen dus met die oogarts in contact gekomen die had veel betere apparatuur. En die kon dus vervolgens vaststellen dat ze er met geen mogelijkheid meer mee kon zien. Dus ja dan is de keuze snel gemaakt!
Ik zou het een tijdje aankijken maar mocht het aan de gang blijven zou ik toch echt een paardenkliniek op gaan zoeken met een oogarts voor dieren. Paarden zijn heel hard voor zichzelf, ze geven pijn heel erg moeilijk aan. ALS ik bedenk dat die van mij zo lang met verschrikkelijke pijn heeft gelopen, BRRRRRR!
Succes hoor, het is niet makkelijk!