Knie soms op slot, hoe trainen?

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Sigrid

Re: Knie soms op slot, hoe trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 14:37

@Claudia:
Je zou haast denken dat er dan misschien wel meer met hem aan de hand is. Misschien is zijn achterhand in totaal iets te zwak en heeft hij daarom moeite en raakt hij ook snel moe.

Misschien dat je iets meer kunt bereiken met rechtrichten? Zodat hij meer gaat dragen met zijn achterhand. Een goede website is http://www.paardenbegrijpen.nl. Ben zelf echt groot bewonderaar van de methode van Marijke de Jong.

@Less:
Anabolen irriteren als het ware de kniebandjes. Daar komt dan een soort ontstekingsreactie waardoor weer littekenweefsel onstaat en waardoor de banden stugger (sterker) worden. Dit is niet voor ieder paard geschikt, omdat ze er nogal verschillend op kunnen reageren.

Ik zal ff contact opnemen met een dierfysio voor tips.

Bramasole

Re: Knie soms op slot, hoe trainen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 15:34

Sigrid: ik kan niet in zijn lichaam kijken Knipoog dus weet niet hoe hij er wel op reageerde (hetzij negatief of niet). Ik kan alleen constateren dat het klinisch niet heeft geholpen. Mijn paard leeft nu niet meer maar toen dit probleem speelde hebben we ook weinig gehad aan de fysio.