Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
splash1999 schreef:wat leuk een ataxtie topic, voor wat er leuk aan kan zijn natuurlijk.
Mijn paard is ook atactisch en is gekomen na een val van een narcose. een trauma dus. Er is een zenuw blokade geweest en dat wisten we op dat moment nog niet. We bleven maar doorvragen en onderzoeken omdat ze telkens kreupel werd op iets anders. Uiteindelijk gelukkig gevonden wat het was. In de eerste instantie was het zo dat we haar wel weg konden zetten in de wei en er nooit meer op mochten, voor de kar mocht wel maar dat kunnen we niet goed.
Er is een osteopaat geweest en die heeft een hoop veranderd. Ze loopt weer zelfs weer een beetje basis dressuur, vind ze wel erg moeilijk en ook de achterhand er goed onderzetten is vreselijk lastig. Verder kan ze nog wel aardig springen hoger dan een meter nooit gegaan hierdoor. en rijd klasse 2 endurance voornamelijk. De dressuur en springwerk gewoon puur ter gymnastisering van haar lijf.
Longeren werkt bij haar tevens wél goed mits ik het goed doe uiteraard. Of met pessoa en liever met dubbele longe om haar goed actief te houden. Weinig galop want dat is wel lastig voor haar in de kleine circel in verhouding met andere paarden.
Voorheen kon je alle 4 de benen kruisen zonder dat ze een pas verzette, tegenwoordig kan dat gelukkig niet meer. We maken dus vorderingen maar zijn er nog lang niet weet ik.
vandaar, het was dus nog geheim.tanjazaffira schreef:Jeetje wat een verhaal weer!
Ik heb alles gelezen en lees nu je uit de kast komen zeg maar!
Ik hoop voor je dat het allemaal niet verslechterd, wil je niet bang maken maar wij hadden een paard op stal en die viel soms gewoon om, struikelde letterlijk over dr eigen benen en werd erg boos omdat ze niets meer mocht en ook niet meer kon. Uiteindelijk verwonde ze zich zelf door dat ze overal tegen aanviel. Helaas hebben we afscheid moeten nemen van dit onwijs mooie paard. Succes laat je goed informeren!!

tanjazaffira schreef:edit en heb je een foto?is wel leuk om te kijken waar we over praten......toch!?????????????