paard door prikkeldraad gegaan

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: paard door prikkeldraad gegaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:51

@ jolliegirl: Als dat zo is, had ze al eerder de da gebeld (mijn mening) en ga je niet werken en kom je pas rond 7 uur 's avonds thuis terwijl het paard nog een vuile snede heeft vol vliegen op een dag waarin er een zon van 20 graden of meer is.
Laatst bijgewerkt door C_arola op 25-07-08 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:53

Wat heeft dit soort commentaar voor toegevoegde waarde? Ze vraagt toch niet om een opvoedcursus?.. Clown

Het kwaad is al geschiet, laten we haar helpen ipv haar veroordelen. Ach gut

Wie tenslotte zonder zonde is werpe de eerste steen. Bloos

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:54

detour schreef:
Wat heeft dit soort commentaar voor toegevoegde waarde? Ze vraagt toch niet om een opvoedcursus?.. Clown

Het kwaad is al geschiet, laten we haar helpen ipv haar veroordelen. Ach gut

Wie tenslotte zonder zonde is werpe de eerste steen. Bloos

Je hebt natuurlijk een punt. Bloos

Ts: er staat al veel advies in bovenstaande posts, doe er wat mee!

detour

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 14:55

Thanks, Klara16, nu hopen dat TS idd schrikt en als de duvel de DA erbij haalt! Knipoog

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:03

C_arola schreef:
@ jolliegirl: Als dat zo is, had ze al eerder de da gebeld (mijn mening) en ga je niet werken en kom je pas rond 7 uur 's avonds thuis terwijl het paard nog een vuile snede heeft vol vliegen op een dag waarin er een zon van 20 graden of meer is.

ik bel ook niet om elk wisjewasje de DA!
al denk ik dat dit gehecht had moeten worden en schoongehouden had moeten worden en je hier nu te laat voor bent.
niet iederene kan maar tijd vrijmaken, daar al even aan gedacht? dus helaas.
maak dr hier maar 28 graden van Knipoog

ieder zijn mening Lachen maar er mag wel wat aan gedaan gaan worden vanavond nog!

Germatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:06

Nou nu nog de dierenarts bellen voor te hechten is te laat,dus de enige optie is om het heeel goed schoon te maken en in smeren met het een of ander (heeft iedereen weer een ander middeltje voor) Maar als het echt groot is zou ik er toch nog een dierenarts bijhalen, wellicht moet het ingepakt worden.

Je kan er ook nog groene klei opsmeren zodat het afgesloten is voor vliegen, maar dan moet je wel zeker weten wat het schoon is!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:10

Ik zou zoiezo de DA nog langs laten komen. Al is het alleen maar voor wat meer zekerheid. Misschien kan de DA het nog goed schoonmaken o.i.d.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:12

Jolliegirl schreef:
C_arola schreef:

ik bel ook niet om elk wisjewasje de DA!
al denk ik dat dit gehecht had moeten worden en schoongehouden had moeten worden en je hier nu te laat voor bent.
niet iederene kan maar tijd vrijmaken, daar al even aan gedacht? dus helaas.
maak dr hier maar 28 graden van Knipoog

ieder zijn mening Lachen maar er mag wel wat aan gedaan gaan worden vanavond nog!

Ik geef alleen maar mijn mening weer. Ik had wel de dierenarts gebeld.
Als ik geen tijd had zou ik het aan een ander vragen. Met dit weer [b]vind ik[b] dat je geen paard met een wond in dit weer kan laten staan, of ie nou binnen staat of niet. Vooral omdat het nog smerig is en vol vliegen.
Ik vraag me af wat ze nu gaat doen; schoonmaken of toch ook de da bellen en een antibioticaspuit geven.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:16

Ik zou trouwens ook niet overal de dierenarts voor bellen. Alleen hiervoor wel. Fouten kunnen gemaakt worden, maar als je weet dat het zo warm word, kun je imo ook weten dat er een infectie komt met alle bijbehorende problemen..
Sorry als ik zo bitcherig reageer, maar das toch logisch nadenken?

debiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:31

Ik weet niet hoe diep de wond is anders had ik er ook geen dierenarts bij gehaald, heb nog al wat negatiev ervaringen met dierenartsen vandaar.
Ik zou het gewoon elke dag schoonspoelen met water, droogwrijven als dat lukt en dan insmeren met clandula zalf, als je dat elke dag doet zie je er straks niets meer van.
Ik heb hier alleen nog maar goede resultaten van gezien.

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:35

Germatje schreef:
Nou nu nog de dierenarts bellen voor te hechten is te laat,dus de enige optie is om het heeel goed schoon te maken en in smeren met het een of ander (heeft iedereen weer een ander middeltje voor) Maar als het echt groot is zou ik er toch nog een dierenarts bijhalen, wellicht moet het ingepakt worden.

Je kan er ook nog groene klei opsmeren zodat het afgesloten is voor vliegen, maar dan moet je wel zeker weten wat het schoon is!

debiel schreef:
Ik weet niet hoe diep de wond is anders had ik er ook geen dierenarts bij gehaald, heb nog al wat negatiev ervaringen met dierenartsen vandaar.
Ik zou het gewoon elke dag schoonspoelen met water, droogwrijven als dat lukt en dan insmeren met clandula zalf, als je dat elke dag doet zie je er straks niets meer van.

Nogmaals: de beste manier om flink wat wild vlees en infectie te krijgen op een wonde is ze insmeren met allerlei huismiddeltjes.
Het enige wat er op een wonde hoort zijn producten die daarvoor bedoeld zijn zoals isobetadine ed.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:36

ok, maar jij hebt een negatieve ervaring overgehouden aan de dierenarts.
Ik denk alleen niet dat wanneer het zo smerig is, als dat ik denk na het lezen van ts beginstuk, het schoonblijft als je het alleen schoonspoelt. Niet met dit weer..

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:38

@Debiel: Vergeet niet dat het paard hoe dan ook snel een tetanusprik moet krijgen. Wel eens een paard gezien met tetanus? Das denk ik zo ongeveer de meest pijnlijke dood die een dier kan sterven. Allemaal te voorkomen door één prikje. Vinden jullie dan echt dat TS geen DA moet bellen?

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:41

Hechten gaat niet meer, het is te laat en je hebt al rommel op de wond gespoten... Niet slim ! Goed schoonmaken en de da ernaar laten kijken.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:43

3Hearts schreef:
Hechten gaat niet meer, het is te laat en je hebt al rommel op de wond gespoten... Niet slim ! Goed schoonmaken en de da ernaar laten kijken.

Helemaal mee eens, vanavond nog laten kijken, tetanus en antibioticainjectie!

debiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:47

C_arola schreef:
Ik denk alleen niet dat wanneer het zo smerig is, als dat ik denk na het lezen van ts beginstuk, het schoonblijft als je het alleen schoonspoelt. Niet met dit weer..

nou ik heb schetland hengst gehad die zijn been opengehaald had en de dierenarts verklaarde dat er een misschien wel twee pezen doorgesneden waren opties slacht/opereren beide geen optie laten lopen elke dag schoongemaakt en behandeld op deze manier en je ziet er helemaal niets meer van is als dekhengts verkocht naar duitsland.
En het was een behoorlijke wond die eigenlijk gehecht had moeten worden we hebben het gewoon geprobeerd we hadden niets te verliezen we zijn er druk mee geweest, er hebben zelfs maden in de wond gezeten (het was namelijk ook 30 graden) maar het is goed gekomen.
Dus ik denk dat ik weet waarover ik praat.

debiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:50

Klara16 schreef:
@Debiel: Vergeet niet dat het paard hoe dan ook snel een tetanusprik moet krijgen. Wel eens een paard gezien met tetanus? Das denk ik zo ongeveer de meest pijnlijke dood die een dier kan sterven. Allemaal te voorkomen door één prikje. Vinden jullie dan echt dat TS geen DA moet bellen?

ja dat vindt ik nog steeds als je de wond elke netjes schoonspuit is er niets aan de hand en ik heb in de loop der jaren echt wel wat verschillende wonden gezien en nog nooit een paard met tetanus gehad.
Maar als ze er een veearts bij wil halen ik hou niemand tegen om een dierenarts te bellen.

debiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:51

Klara16 schreef:
Germatje schreef:

debiel schreef:

Nogmaals: de beste manier om flink wat wild vlees en infectie te krijgen op een wonde is ze insmeren met allerlei huismiddeltjes.
Het enige wat er op een wonde hoort zijn producten die daarvoor bedoeld zijn zoals isobetadine ed.

Ik heb bij deze zalf nog nooit wild vlees vorming gezien en bij de spullen die de dierenarts voorschrijft des te meer.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:52

debiel schreef:
C_arola schreef:

nou ik heb schetland hengst gehad die zijn been opengehaald had en de dierenarts verklaarde dat er een misschien wel twee pezen doorgesneden waren opties slacht/opereren beide geen optie laten lopen elke dag schoongemaakt en behandeld op deze manier en je ziet er helemaal niets meer van is als dekhengts verkocht naar duitsland.
En het was een behoorlijke wond die eigenlijk gehecht had moeten worden we hebben het gewoon geprobeerd we hadden niets te verliezen we zijn er druk mee geweest, er hebben zelfs maden in de wond gezeten (het was namelijk ook 30 graden) maar het is goed gekomen.
Dus ik denk dat ik weet waarover ik praat.

Ik heb hierboven geschreven dat het idd schoongemaakt moet worden en de da moet een tetanus en antibioticaspuit geven.
Ik vind alleen dat het gehecht had moeten worden toen het nog kon. Dan waren er geen maden oid in gaan zitten en had het dier geen last van vliegen in de wond (paard van ts waar ik het over heb).
(achteraf gepraat, vandaar dat ik hierboven had gezegd hoe ze het het beste nu kan aanpakken)

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 15:52

En omdat jij in al jouw ervaring (hoeveel draadwonden heb je gehad?) nog geen tetanus gezien hebt, betekent dat dat tetanus niet bestaat?

Wat je vertelt over wild vlees is een foute observatie. Dat er meer wild vlees is bij wonden die door een DA bekeken zijn is omdat DA's alleen maar geroepen worden voor erge wonden. Als het maar een schrammetje is dan komt er geen wildvlees, maar dan wordt er ook geen DA gebeld.

debiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 17:50

Klara16 schreef:
En omdat jij in al jouw ervaring (hoeveel draadwonden heb je gehad?) nog geen tetanus gezien hebt, betekent dat dat tetanus niet bestaat?

Wat je vertelt over wild vlees is een foute observatie. Dat er meer wild vlees is bij wonden die door een DA bekeken zijn is omdat DA's alleen maar geroepen worden voor erge wonden. Als het maar een schrammetje is dan komt er geen wildvlees, maar dan wordt er ook geen DA gebeld.

Ik heb hierbij niet alleen over mijn eigen paarden maar ook van andere mensen en de keren dat mensen middelen gebruiken van de veearts zie ik vaak wild vlees vorming ontstaan, dit is mijn ervaring als het bij jouw allemaal goed gaat prima. Ik geef alleen advies ze hoeven dit niet op te volgen en aangezien bij dit paard hechten geen zin meer heeft moet je andere middelen gaan gebruiken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:47

Ik ben benieuwd wat TS nu heeft ondernomen.
Tis 7 uur geweest.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 20:56

Ik vraag me net hetzelfde af JoviBan.

Voor TS: neem in ieder geval alsnog contact op met de DA en laat hem/haar de wond bekijken. Wellicht kan er nog iets aan gedaan worden om het zo mooi mogelijk te laten helen en de kans op infecties te verkleinen.

XxSultanxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 21:00

wow , wat word er nu lang door gezeurd over wat ze wel en niet moet doen ...
this al gebeurt daar kan je niks meer aan veranderen Knipoog this nu aan de TS zelf om te kiezen wat ze nu gaat doen Lachen

@ TS : ben wel een beetje benieuwd of er al een DA bij je paard is geweest inmidels , en hoe het nu met hem gaat

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-08 22:15

Ben wel benieuwd naar de foto...
Neem namelijk aan dat wanneer de snee zo diep was dat ie gehecht moest worden ze echt wel een dierenarts had gebeld....
Zou als het niet diep is, gewoon ontsmetten met betadine en verder droog laten worden..
Gladde draad kan ook verschrikkelijke wonden veroorzaken onderschat het niet, maar goed natuurlijk ben ik ook geen fan van prikkeldraad...