Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
detour schreef:Wat heeft dit soort commentaar voor toegevoegde waarde? Ze vraagt toch niet om een opvoedcursus?..![]()
Het kwaad is al geschiet, laten we haar helpen ipv haar veroordelen.![]()
Wie tenslotte zonder zonde is werpe de eerste steen.
C_arola schreef:@ jolliegirl: Als dat zo is, had ze al eerder de da gebeld (mijn mening) en ga je niet werken en kom je pas rond 7 uur 's avonds thuis terwijl het paard nog een vuile snede heeft vol vliegen op een dag waarin er een zon van 20 graden of meer is.

maar er mag wel wat aan gedaan gaan worden vanavond nog! Jolliegirl schreef:C_arola schreef:@ jolliegirl: Als dat zo is, had ze al eerder de da gebeld (mijn mening) en ga je niet werken en kom je pas rond 7 uur 's avonds thuis terwijl het paard nog een vuile snede heeft vol vliegen op een dag waarin er een zon van 20 graden of meer is.
ik bel ook niet om elk wisjewasje de DA!
al denk ik dat dit gehecht had moeten worden en schoongehouden had moeten worden en je hier nu te laat voor bent.
niet iederene kan maar tijd vrijmaken, daar al even aan gedacht? dus helaas.
maak dr hier maar 28 graden van
ieder zijn meningmaar er mag wel wat aan gedaan gaan worden vanavond nog!
Germatje schreef:Nou nu nog de dierenarts bellen voor te hechten is te laat,dus de enige optie is om het heeel goed schoon te maken en in smeren met het een of ander (heeft iedereen weer een ander middeltje voor) Maar als het echt groot is zou ik er toch nog een dierenarts bijhalen, wellicht moet het ingepakt worden.
Je kan er ook nog groene klei opsmeren zodat het afgesloten is voor vliegen, maar dan moet je wel zeker weten wat het schoon is!
debiel schreef:Ik weet niet hoe diep de wond is anders had ik er ook geen dierenarts bij gehaald, heb nog al wat negatiev ervaringen met dierenartsen vandaar.
Ik zou het gewoon elke dag schoonspoelen met water, droogwrijven als dat lukt en dan insmeren met clandula zalf, als je dat elke dag doet zie je er straks niets meer van.
Ik heb hier alleen nog maar goede resultaten van gezien.
Goed schoonmaken en de da ernaar laten kijken. 3Hearts schreef:Hechten gaat niet meer, het is te laat en je hebt al rommel op de wond gespoten... Niet slim !Goed schoonmaken en de da ernaar laten kijken.
C_arola schreef:ok, maar jij hebt een negatieve ervaring overgehouden aan de dierenarts.
Ik denk alleen niet dat wanneer het zo smerig is, als dat ik denk na het lezen van ts beginstuk, het schoonblijft als je het alleen schoonspoelt. Niet met dit weer..
Klara16 schreef:@Debiel: Vergeet niet dat het paard hoe dan ook snel een tetanusprik moet krijgen. Wel eens een paard gezien met tetanus? Das denk ik zo ongeveer de meest pijnlijke dood die een dier kan sterven. Allemaal te voorkomen door één prikje. Vinden jullie dan echt dat TS geen DA moet bellen?
Klara16 schreef:Germatje schreef:Nou nu nog de dierenarts bellen voor te hechten is te laat,dus de enige optie is om het heeel goed schoon te maken en in smeren met het een of ander (heeft iedereen weer een ander middeltje voor) Maar als het echt groot is zou ik er toch nog een dierenarts bijhalen, wellicht moet het ingepakt worden.
Je kan er ook nog groene klei opsmeren zodat het afgesloten is voor vliegen, maar dan moet je wel zeker weten wat het schoon is!debiel schreef:Ik weet niet hoe diep de wond is anders had ik er ook geen dierenarts bij gehaald, heb nog al wat negatiev ervaringen met dierenartsen vandaar.
Ik zou het gewoon elke dag schoonspoelen met water, droogwrijven als dat lukt en dan insmeren met clandula zalf, als je dat elke dag doet zie je er straks niets meer van.
Ik heb hier alleen nog maar goede resultaten van gezien.
Nogmaals: de beste manier om flink wat wild vlees en infectie te krijgen op een wonde is ze insmeren met allerlei huismiddeltjes.
Het enige wat er op een wonde hoort zijn producten die daarvoor bedoeld zijn zoals isobetadine ed.
debiel schreef:C_arola schreef:ok, maar jij hebt een negatieve ervaring overgehouden aan de dierenarts.
Ik denk alleen niet dat wanneer het zo smerig is, als dat ik denk na het lezen van ts beginstuk, het schoonblijft als je het alleen schoonspoelt. Niet met dit weer..
nou ik heb schetland hengst gehad die zijn been opengehaald had en de dierenarts verklaarde dat er een misschien wel twee pezen doorgesneden waren opties slacht/opereren beide geen optie laten lopen elke dag schoongemaakt en behandeld op deze manier en je ziet er helemaal niets meer van is als dekhengts verkocht naar duitsland.
En het was een behoorlijke wond die eigenlijk gehecht had moeten worden we hebben het gewoon geprobeerd we hadden niets te verliezen we zijn er druk mee geweest, er hebben zelfs maden in de wond gezeten (het was namelijk ook 30 graden) maar het is goed gekomen.
Dus ik denk dat ik weet waarover ik praat.
Klara16 schreef:En omdat jij in al jouw ervaring (hoeveel draadwonden heb je gehad?) nog geen tetanus gezien hebt, betekent dat dat tetanus niet bestaat?
Wat je vertelt over wild vlees is een foute observatie. Dat er meer wild vlees is bij wonden die door een DA bekeken zijn is omdat DA's alleen maar geroepen worden voor erge wonden. Als het maar een schrammetje is dan komt er geen wildvlees, maar dan wordt er ook geen DA gebeld.
this nu aan de TS zelf om te kiezen wat ze nu gaat doen