Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
Ezelinetje schreef:Wat ik op de foto zie is iig geen normaal zomerexceem. Zou wel kunnen maar is er niet nog iets anders ook nog aan de hand? Zou je paard weg bij de shet. houden, je weet maar nooit of het aanstekelijk is. ERG jammer dat de eigenaar geen DA wil halen vanwege kosten....

frisiangirl schreef:Mijn fries heeft hetzelfde: zomerexceem, kan ik je 100% met zekerheid zeggen!! Smeer de plekken dik in met uiercreme van bv DA of trekpleister, dat helpt beter dan babyolie.
Ik zal vanmiddag even een paar foto's van mijn fries maken, dan kun je het vergelijken.

timokyana schreef:pas op met babyolie als het zonnig weer is. Dat verbrand.
timokyana schreef:pas op met babyolie als het zonnig weer is. Dat verbrand.
Beterschap voor de shet, hopelijk komt er snel een oplossing voor het dier, het ziet er niet fijn uit.
ik heb vandaag uierzalf gehaald..AngelsDitch schreef:Alsjeblieft geen baby olie! Daar krijgt hij lelijke brandwonden van.
je kan ook bij de kruidvat een flesje klitwortel halen... dat werkt heel fijn. Verder lekker wassen met een jeukstillende shampoo en dan vlug de deken weer op. Ook al is het warm, een eczemer moet je niet onder zijn deken vandaan halen.
Klara16 schreef:Dit is zomereczeem volgens mij. In zeer ernstige mate, dat wel.
Doe er alsjeblief die deken opnieuw op!
Je moet hier een DA bijhalen en met hem bespreken wat er nog gedaan kan worden nu het zover gekomen is. Kan je deze pony niet wegdoen naar ergens aan zee? Anders zou ik er ernstig over denken hem in te laten slapen want zo is het geen leven...
(staat al ergens eerder vermeld..)
)flettie schreef:timokyana schreef:pas op met babyolie als het zonnig weer is. Dat verbrand.
En dat zelfde geldt ook voor uiercreme. Alleen 's avonds de uiercreme erop smeren als de zon al flink aan kracht heeft verloren.
Marigold schreef:als het van de koeien komt kan het ook ringworm (is schimmel) zijn.
dus behandelen tegen schimmel en de eczeemdeken oplaten lijkt me het doeltreffendst.
) daarvoor gebruiken?BianCatjee schreef:flettie schreef:En dat zelfde geldt ook voor uiercreme. Alleen 's avonds de uiercreme erop smeren als de zon al flink aan kracht heeft verloren.
bedankt voor je reactie! ik heb het nu toevallig een uurtje terug op gesmeerd..
hoe kan het dat dit gaat branden dan??
[/quote]
[/quote]
dan gebruik ik het vooral 's avonds! heb alle wondjes ingesmeerd, ga morgen ochtend even kijken hoe hij erbij staat
rat4 schreef:Ik zou hem/haar geen snoepjes meer geven, hooi is goed!
eigenlijk moet je hem/haar pas na 10 uur buiten zetten en rond 3/4 uur weer binnenhalen.
Mijn friezen hebben ook zomerexceem, 1 heeft een deken, heef die altijd op , alleen in de winter niet.
Ze krijgen speciale brokken. tis geen pretje dat zomerexceem...
AngelsDitch schreef:Als de pony al 19 is en hij heeft nog niet eerder zomer eczeem gehad dan twijfel ik of het wel zomereczeem is.
Bij de meeste pony's komt zomereczeem tot uiting rond hun 3e jaar.
Het kan dus best dat het zomereczeem is, maar ik begrijp uit je verhaal dat hij dit nog niet zo heel erg lang heeft.
Dan toch maar wassen met ivamerol, voor de zekerheid.

Ezelinetje schreef:Wat ik op de foto zie is iig geen normaal zomerexceem. Zou wel kunnen maar is er niet nog iets anders ook nog aan de hand? Zou je paard weg bij de shet. houden, je weet maar nooit of het aanstekelijk is. ERG jammer dat de eigenaar geen DA wil halen vanwege kosten....

) Maar vanavond moet het lukken!
maar foto's zijn dus onderweg...... frisiangirl schreef:Heb foto's gemaakt, maar nu ben ik mijn USB stick kwijt!!!maar foto's zijn dus onderweg......