Paard wil niet echt aankomen..

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

asjemenou

Re: Paard wil niet echt aankomen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 20:45

He! Jan op de achtergrond Haha!

Je moet bij de senior priores wel nog brok bijvoeren als ze aan het werk moeten.
De mijne krijgen ook gewoon veel ruwvoer, de subli voer ik er als extra bij.

BabsieJana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 20:48

of je vervangt hooi door kuil, kuil daar worden ze meer dikker van. Lachen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 20:52

Ik hoef echt geen brok meer bij te voeren hoor, hij is hyper genoeg van zichzelf Bloos
Jan heeft de tip voor Subli gegeven op de clinic, dus hij verdient wel wat credit Tong uitsteken

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:00

OK dan! Voor Jan.

Maar de niet hyper paarden moet je volgens de gebruiksaanwijzing op de zak wel brok bijvoeren.
De mijne krijgen de subli juist als bijvoer, dus de gewone hoeveelheid brok.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:36

Als ik die van mij nog brok bij ga voeren is hij echt niet meer te rijden Bloos! Hij zit nu net op het randje, meestal te rijden en soms toch maar even heel goed aflongeren Haha!

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 21:47

Als het maar werkt, ieder paard is toch anders gelukkig.
Heb je ook een recente foto? Ben wel benieuwd eigenlijk.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:07

Een hele recente niet, begin juli:
Afbeelding

Hier zie je iig dat de ribben die er begin april echt uitstaken nu niet meer zichtbaar zijn.
Hij loopt wel opgetrokken, spanning Knipoog

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 22:15

Hier nog zo eentje. Paard staat nu alweer (tweede poging) op maïsvlokken, maar komt echt maar miniem bij. Zijn ribben blijven zichtbaar en ik kan er niet zomaar meer kilo's ingooien ivm koliekgevoeligheid. Voor de rest ook bloed en dergelijke laten onderzoeken: alles normaal. Paard is wel supernerveus van aard (een Arabisch Volbloed die echt de vooroordelen in stand houdt Knipoog ) en de DA ziet dat als de reden dat hij schraal blijft. Want we hebben bijna alles al geprobeerd. Hij vindt hem niet echt te mager, maar ikzelf wil er meer vet op. Ik wil die ribben niet zien.
Urielle, die Subli, is die ook ergens in België te verkrijgen? Want ik heb gegoogled en krijg 0.0 resultaten...

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 06:38

Nee, ik ga zelf over de grens. Als je het in Belgie wil doen, moet je gelijk een pallet tegelijk bestellen (maar jij hebt ook opslagmogelijkheden, ik niet Haha! ). Je kunt wel elke laag een produkt doen, dus als je nog andere brokken nodig hebt voor de ezeltjes bijvoorbeeld, of je wilt een slobber erbij oid, dan kan dat ook op de pallet.
Bij mij is ook steeds stress aangegeven als reden trouwens, ik heb ook zo'n zenuwenbok. Maar ik zie zelf die ribben al niet graag en het is echt kwetsend als er steeds mensen naar je toe komen over de magerheid van je paard terwijl je al jaren aan het knutselen bent met dierenartsen en voersoorten.

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 06:47

Ook mijn paard was schraal. Ze heeft een jaar op een rusthuis gestaan. Er was daar schimmel uitgebroken en dit heeft nogal een impact op haar gehad. Ik heb haar binnen 3 maanden weer op gewicht gekregen. En wel zo.

Hypolite pre-alpine grasbrok: 's morgens 1 schep
Slobber: 's morgens 1 schep

Dit mengen en heet water erop. Dit wordt ongeveer een volle emmer

Senioren muesli van Lavor: s'morgens 1 schep en s'avonds 1 schep, s'morgens door het mengsel gooien
Hartog Lucerne: s'avonds 2 scheppen op het hooi, muesli ook op het hooi gooien

Lavor conditie brok: 1 schep.

s' Avonds kreeg ze nog een emmer (dezelfde hoeveelheid als s,morgens) grasbrok en slobber met de schep brokken erdoor

De gehele dag heeft ze onbeperkt weidegang met niet te vet gras.
Ze heeft geen hoefbevangenheid gekregen en ziet er voor een 26 jarige merrie weer schitterend uit.
Ik zal binnenkort foto's maken zodat je het verschil kan zien.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 07:32

En die Lavor en Hypolite, waar wordt dat verkocht?

Lama12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:14

Wij hebben een paard op stal gehad wat door pijn heel erg dun werd, het kon weken steeds mooier bij trekken en in 2 dagen kon het eraf zijn, uiteindelijk bleek dat het dier erg pijn had in een been maar niet kreupel was ofzo. Misschien toch eens daar naar kijken??

Ragebol1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 09:53

De lavor bestellen we bij langwerden veevoeders
http://www.langwerden-veevoeders.nl

De hypolite pre alpine halen we hier in Duitsland gewoon bij de ruitershop. Een grasbrok van een ander merk voldoet ook prima.
Het gaat om de ruwe celstof die er in zit.

kaill87

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 19:58

Die seniorenvoeding wil ik zeker gaan proberen, als ik zo naar die van jou kijk Urielle. Is toch snel gegaan vanaf half mei tot nu..
Hij blijft gewoon op het kuil en biks, die seniorenvoeding voer ik dan bij.. mocht ie daar echt te heet van worden kunnen we het biks altijd omlaag gooien. Maar dat zal niet snel gebeuren, staat hele dagen buiten en te rennen en te spelen en dan ook nog onder t zadel dus hij kan het wel gebruiken al die extra's.

asjemenou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 19:59

Urielle schreef:
Een hele recente niet, begin juli:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-QB8QPW7C.jpg

Hier zie je iig dat de ribben die er begin april echt uitstaken nu niet meer zichtbaar zijn.
Hij loopt wel opgetrokken, spanning Knipoog

Dat is al wel een verschil ja!
OK dan!

Tatzikia

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-08 11:32

Mijn paard was ook veel te mager toen ik haar kocht, ik heb haar toen iedere dag ook een schep geplette gerst bijgegeven. Hiervan worden ze dikker, maar verder zit er niet zo erg veel stoffen in geplette gerst. Toen ze dan ook nog op een goede grasweide kwam te staan is ze heel goed bijgekomen en zelfs een moment te dik geweest...