Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73
NehnaDagmar schreef:Nou ja, kreupel is zo'n groot woord. Ze is gewoon iets onregelmatig, maar niet kreupel te noemen. Ze kan bijvoorbeeld wel als een gek door de wei heen draven en galoperen zonder een pas kreupel te lopen. Ook op het rechte stuk is ze gewoon rad, het is alleen rechtsom op de volte, dan begint ze wat te hinken op het rechtervoorbeen.
Sorry, ik weet niet precies wat een wig is?Ze heeft gewoon beslag onder (alleen voor) en daar heeft de hoefsmid aan de voorkant het ijzer een beetje rond gemaakt, zodat hij beter afrolt.

Citaat:blue_sky :Ik vraag me af of ze wel goed rechtgericht is. Heb je moeite met de nageeflijkheid of buiging naar een van beide kanten? Misschien wordt een zijde te veel belast en krijgt ze daardoor pijn. Kijk eens op de site van Antoine de Bodt (http://www.hoefkatrol.com). Heel veel kreupelheidsklachten zijn terug te voeren op rijkunstige problemen. Ik denk hieraan omdat de problemen blijkbaar steeds optreden als er dressuurmatig iets meer gevraagd wordt.
Gelukkig heb ik een fijn adres kunnen vinden voor mijn paardje. Die staat nu als gezelschapspaard en als ze een goeie dag heeft mag ze mee op een buitenrit, maar niets moet.......... Ze staat heerlijk in Uithuizermeeden. Daar staan allemaal pensioenpaardjes, en ik kan heen wanneer ik wil. Ik heb haar verkocht aan die mensen toen ze net begonnen, en nu hebben ze een super opvang voor pensioenpaarden
Mocht je een plekje zoeken voor haar, dan is dat echt een aanrader!