noodkreet wie heeft er nog tips

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nickyu

Re: noodkreet wie heeft er nog tips

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 05:51

Splash_ schreef:
nickyu schreef:
erectie lukt zonder kaloten zoiezo niet ..

Clown Euh dat is niet helemaal waar hoor. Die ballen hebben daar niks mee te maken Knipoog

TS, je klinkt zelf alsof je de "hoop" al hebt opgegeven. Je vraagt om advies maar komt in verdediging met wat de DA's hebben gezegd. Bel Utrecht, die zullen je eerlijk vertellen wat ze er van denken. Is zijn conditie echt zo slecht, dan is er een kans dat hij overlijd tijdens zijn operatie, maar dan heb je het wel geprobeerd zonder hem meteen in te laten slapen als ze het in Utrecht de moeite waard vinden.

zucht , ja klopt , maar met zoveel minder hormonen word de kans wel erg klein dat het nog lukt
door het verwijderen van de ballen verlaag je de hormoon spiegel aanzienlijk
dat kleine beetje hormoon wat aangemaakt word in de bijnieren hypofyse en schildklier
is in de regel te weinig om nog voor een degelijke erectie te zorgen

verder geheel eens met bovenstaande

giotto

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 11:30

Mijn RUIN heeft anders geen erectieproblemen gekregen door z'n castrtie ( 11 jaar geleden)... Die dekt nog vrolijk de hengstige merries Haha!

Maar terug effe in topic...

TS, je mag de moed nog niet opgeven hé!Bel eens naar de kliniek en leg je probleem uit.Misschien hebben ze de oplossing wel...
Als jouw DA geen operaties doet heeft hij misschien zelf niet echt een goed beeld van wat mogelijk is.

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-08 13:02

Ik ga morgen in elk geval toch even bellen met utrecht, wacht gewoon af wat hun zeggen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:04

Ik wil je in elk geval heel veel sterkte wensen met wat voor beslissing je ook gaat nemen. Moeilijk, moeilijk, moeilijk!

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:13

Goh, dat zal zwaar voor je zijn, en hoogzwanger (op punt staan te bevallen volgens je profiel...) en dan ook nog dit...

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 17:19

Ik zie dat je in Tilburg woont. Mijn paard is geopereerd in Moerbeke (Belgie) in plaats van in Utrecht om twee redenen: dichterbij en hij kon er eerder terecht. Volgens onze dierenarts is Moerbeke vergelijkbaar met Utrecht. Ik moet zeggen wij zijn er ook echt keurig geholpen en alles zag er echt perfect uit daar. Dus misschien een idee om Moerbeke te bellen als er in Utrecht een erg lange wachttijd is op de operatie indien deze tot de mogelijkheden behoort. Succes in ieder geval!

kadansjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:06

Ik zou ook eerst Utrecht bellen.
Je moet de moed nog niet opgeven hoor, zo te horen kan je er wel wat aan doen.
En zoals de rest al zegt, als hij in de narcose blijft hangen heeft hij een mooiere dood dan naar de slacht

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:15

Er kan heel veel, maar de vraag is of je dat het paard aan kunt doen. Je wilt geen afscheid van hem nemen, heel goed voor te stellen, je hebt het lief. Een operatie is riskant, wanneer een paard in slechte conditie verkeerd is dat risico zoveel malen groter. Stel dat er wel geopereerd kan worden, dan zit je nog met een groot ontstoken gebied, de doorbloeding is al slecht. De prognose zal minimaal zijn. Hoe moeilijk het ook is, soms kan je beter besluiten het paard uit zijn lijden te verlossen om de lijdensweg niet langer te verlengen. Ik wens je heel veel sterkte.

uniekhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-08 22:14

Wat is er nu inmiddels gebeurd met het paard ?
Heeft de kliniek er nog wat ingezien, om in te grijpen ?

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-08 08:19

Ontsteking is naar binnen geslagen in zijn buik, heb nog wel contact gehad met utrecht maar hij had flink koorts en zo mager dat het te riskant was om hem te laten opereren

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-08 08:27

En wat is de volgende stap nu?

loby

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 08:15

Sandravdb ik wens je sterkte met het verlies van je paardje
je heb mij al die tijd op de hoogte gehouden

Marieke1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-08 08:27

Ik was er al bang voor. Je hebt in elk geval alles geprobeerd om je paard te redden.
Heel veel stekte meid. Ach gut